TEST: Renault Trafic SpaceClass | Pojazdný salónik

2217

Toto je ideálne auto na prepravu vašich obchodných partnerov. S Traficom SpaceClass nemusíte strácať čas v dopravných zápchach. Obchodné rokovanie môžete začať rovno v aute.

„Luxusná dodávka“ je pomerne zvláštne slovné spojenie, ale vedzte, že niečo také nielenže existuje, ale má to aj svoju klientelu. Renault bojuje o jej priazeň vrcholnou verziou modelu Trafic, ktorá nesie prívlastok SpaceClass. Už pri prvom pohľade na auto je jasné, že to nebude nejaký obyčajný úžitkový Trafic. Sebavedomo stojí na 17-palcových zliatinových diskoch kolies a zatmavené sklá našepkávajú, že vo vnútri sa bude diať niečo zaujímavé.

Cestujúci vzadu môžu vďaka otočným sedadlám v druhom rade sedieť aj oproti sebe, čo uľahčuje konverzáciu.

VIP klub

Po otvorení bočných posuvných dverí vám to všetko docvakne. Vzadu sa totiž nachádza niečo ako VIP salónik. V treťom rade sedadiel je trojmiestna lavica, oproti nej vpredu (teda v druhom rade sedadiel) sú dve kreslá a medzi nimi rozťahovací konferenčný stolík. Sedadlá v druhom rade sa dajú otočiť aj do smeru jazdy, ale takto to má tú správnu atmosféru. Piatim pasažierom v zadnej časti sa tak lepšie konverzuje a rozkladací stolík poslúži či už na notebook, alebo pri podpisovaní papierov.

Stolík sa dá rozložiť veľmi jednoducho v priebehu niekoľkých sekúnd.

Dvojitý doping

Luxusnému imidžu auta zodpovedá aj technika pod kapotou. Je to síce iba „jedna-šestka“, ale táto je dopovaná až dvomi turbodúchadlami. Či už na Traficu, alebo sesterskom Vivare s jedným turbom, mám odjazdené tisícky kilometrov. Musím povedať, že po presadnutí do modelu s dvomi turbodúchadlami je rozdiel v dynamike naozaj citeľný. Papierovo to nie je veľa, najmä čo sa výkonu týka (silnejšia verzia motora s jedným turbom má 120 k a silnejšia verzia s dvomi turbami má 145 k), zato krútiaci moment narástol z 300 na 340 Nm. Skôr ako nárast výkonu teda pocítite silnejší záťah už od nízkych otáčok. Obzvlášť, keď je auto prázdne, je Trafic SpaceClass skutočne dynamický. Možno dokonca svižnejší ako väčšina priemerných osobných áut, a to už je čo povedať.

S dvakrát prepĺňaným motorom je Trafic celkom svižným autom.

Druhé turbo pritom nijako výrazne nezvyšuje spotrebu paliva. V meste sme jazdili za deväť litrov nafty na 100 km, čo je na tak veľké auto celkom dobrý výsledok. Mimo mesta sa dá jazdiť aj za sedem litrov, zatiaľ čo na diaľnici nám palubný počítač vyrátal priemer 8,7 l/100 km. Cestovná rýchlosť 130 km/h pritom nepredstavuje pre toto auto žiaden problém. Otáčkomer ukazuje 2 500 ot./min. a na palube panuje stále príjemné ticho.

Resumé

Ak hľadáte niečo na prepravu „businessmanov“, no nechcete za to minúť celé imanie firmy, zastavte sa v Renaulte. Trafic SpaceClass využíva rovnaký systém sedenia ako prémiový Mercedes triedy V. Pasažieri v zadnej časti rozdiel nespoznajú. No a to, že okolo nich to až také luxusné nie je, vám za rozdiel pár tisíc eur možno bude stáť. Pozor však na príplatky. Za spomínané sedenie s koženým čalúnením si totiž Renault účtuje 4 200 €, čím sa cena prehupne cez 42 000 €. Za takú sumu by ste už možno nakúpili aj v Mercedese. Tam sú však sumy za príplatkovú výbavu ešte zaujímavejšie.

Základná cena modelu – Renault Trafic SpaceClass L1H1 1.6 dCi 125 k: 34 990 €
Základná cena testovanej verzie – Renault Trafic SpaceClass L2H1 1.6 dCi 145 k: 37 990 €
Záruka: 2 roky (rozšírenie za príplatok)

Registračná daň: 260 €

Technické údaje 
Motor
Typ motora:radový, vznetový
Valce/ventily:4/16
Zdvihový objem [cm3]:1598
Najvyšší výkon [kW (k)/ot./min.]:107 (145)/3500
Najvyšší krút. moment [Nm/ot./min.]:340 /1500
Prevádzkové vlastnosti
Maximálna rýchlosť [km/h]:-
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h [s]:-
Spotreba - mesto/mimo/kombi [l/100 km]:-/-/6,1
Rozmery a hmotnosti
Batožinový priestor [l]:1800/3400/4100
Objem nádrže [l]:80
Prevádzková hmotnosť [kg]:2061-2264
Rozmer pneumatík:215/60 R17
Dĺžka [mm]:5399
Šírka [mm]:1956
Výška [mm]:1971
Rázvor [mm]:3498