Volkswagen predstavil nový Multivan

1789

Siedmu generáciu úspešného VANu predstavili práve teraz. Prinesie atraktívny dizajn a chytré riešenia.

Pokiaľ ide o vozidlá kategórie VAN/MPV, ikonickejšie vozidlo ako Multivan nenájdete. Od predstavenia ikonickej T1 ubehlo viac ako 70 rokov a v poradí siedma generácia má pokračovať v úspechu svojich predchodcov.

Multivan sa v roku 2021 radí definitívne medzi osobné vozidlá. Potvrdzuje to aj platforma MQB a priečne uložený motor, ktoré sú v rámci Multivanu novinkou. Novinkou sú aj pohonné jednotky, vďaka ktorým dokážete jazdiť aj bez lokálnych emisií. Čo je teda nové?

Dlhší a širší

Veľkosťou nová generácia poteší všetkých, ktorí od nej čakajú ostrejší vzhľad. Do šírky narástol o 37 milimetrov, dĺžka je väčšia až o 69 milimetrov a strop klesol o 47 milimetrov. Rázvor sa tiež podstatne nafúkol. S celkovou dĺžkou 3124 milimetrov je dlhší o 124 milimetrov.

Batožinový priestor ponúka tradične bohatý odkladací priestor. Základný objem 469 litrov. Po sklopení druhého aj tretieho radu sedadiel dostanete v základom Multivane až 3672 litrov a ak siahnete po predĺženej verzii, dostanete sa na maximálnu úroveň 4053 litrov.

 

Nový dizajn exteriéru

Už prvý pohľad napovedá, že Multivan prešiel zásadnou zmenou. Niektorými prvkami sa dizajnéri snažili diajnovo vrátiť ku generácii T4, no nesmú chýbať moderné prvky. Na mysli máme najmä IQ.LIGHT, nové matrixové svetlá od Volkswagenu.

Zadnej časti dominujú rovnako LED svetlomety, ktoré dokonale prepožičiavajú aj celkom veľkému autu športové rysy. Energický duch je podčiarknutý spojlerom s bočnými lemami.

Svetlejší a digitálnejší interiér

Aby bolo jasno, ide o prvý Multivan, ktorý automobilka vybavila panoramatickou strechou. (Aby bolo jasno, he he he). To sa pridalo k funkciám ako automatické otváranie dverí alebo interaktívne osvetlenie.

Pred vodičom sa rozprestiera palubná doska inšpirovaná dizajnom generácie T3, opäť však doplnená o moderné prvky. Prístrojová doska Digital Cockpit s uhlopriečkou 10,25 palca sekunduje 10-palcovému infotainmentu.

Multivan ponúka aj niekoľko možností konektivity. Bezplatná služba WeConnect. Po troch rokoch príplatková WeConnect Plus ponúka aj ovládanie nezávislého kúrenia či odomykanie a zamykanie vozidla na diaľku.

 

Pohon

Úplnou novinkou v Multivane bude plug-in hybridná technológia kombinujúca 1,4-litrový benzínový turbomotor a elektromotor s celkovým výkonom 160 kW a krútiacim momentom 350 Nm.

 

Spomedzi konvenčných jednotiek Multivan ponúkne dva benzínové a jednu naftovú motorizáciu. Tie benzínové s príponou TSI budú mať výkon 100 kW a 150 kW, štvorvalcový TDI motor poskytne 110 kW výkonu. Každá z motorizácií bude dostupná s prevodovkou DSG.

Mrkni naše nové video: