Volkswagen ID.7 predstavený! S dojazdom 700 km má Passat budúcnosti obrovský potenciál

1420
Zdroj: Volkswagen

Volkswagen ID.7 už ľudstvo privítalo ako elektrickú alternatívu ikonického manažérskeho auta. Dojazdom sa približuje k spaľovacím autám a technológie na palube mieria naozaj vysoko.

Iba pár hodín nazad odhalila automobilka z Wolfsburgu budúcnosť manažérskych vozidiel. Ako inak, elektrickú. Kým modely ID.4 a ID.5 k sebe mali veľmi blízko, ID.7 jasne dáva najavo svoj úplne iný charakter.

Zdroj: Volkswagen
Zdroj: Volkswagen

Užšie svetlomety a elegantnejší vzhľad s maskou, ktorá to nehrá na športovosť. Tak vyzerá predok elektromobilu, na ktorom už nenájdete klasickú mriežku chladiča. Prieduchy na chladenie batérií a elektromotorov sa nachádzajú na spodku nárazníka. Zadná časť obsahuje koncové svetlá s novou grafikou po celej šírke auta. Zboku nájdete 20-palcové disky kolies a práve tento pohľad odhalí aj obrovské rozmery tohto auta. Dĺžka 4 961 mm znamená nárast oproti Passatu o takmer 20 centimetrov. Rázvor pritom predstavuje 2966 mm a prevyšuje aj Touareg.

Interiér je iný level

V interiéri pojem “rozmernosť” plní tiež svoj význam. Najmä v podobe 38-palcovej obrazovky multimédií, ktorá je doposiaľ najväčšou (spolu s tou v Touaregu) v značke. Nechýba ani plná paleta technológií od superkomfortných plne klimatizovaných sedadiel s novou generáciou masáže až po prémiové audio Harman Kardon. Head-up displej podporuje rozšírenú realitu a bezpečnostné systémy najnovšej generácie nechýbajú tiež.

700 kilometrov!

Tradičné naftové auto zvládne vďaka väčšej nádrži na jedno tankovanie aj 1000 kilometrov. S dojazdom 700 kilometrov je však elektrická ID.7 svojim dojazdom nad mnohými spaľovákmi (najmä mestskými a benzínovými). Za perfektným dojazdom stojí aj nízky koeficient odporu vzduchu 0,23 Cd. No a samozrejme veľkú rolu zohráva aj samotný akumulátor. Jeho kapacita bude v závislosti od konfigurácie 77 alebo 86 kWh s možnosťou nabíjať výkonom 170 alebo 200 kW.

Ďalšou novinkou je aj samotný pohon. Automobilka vyvinula svoj vlastný elektrický motor s prepracovanými prvkami pohonu, vďaka čomu dokáže poskytnúť až 210 kilowattov. Toto už je zatiaľ iba zbožné želanie, ale predstavte si, aká zábavná by musela byť verzia, ktorá by dostala po jednom takomto motore na každú nápravu? Bola by takmer dvakrát taká výkonná ako dosiaľ známe modely GTX.