Volkswagen Golf si čoskoro kúpite aj s jednolitrom

905

V dnešnej dobe už asi nič nemôže prekvapiť. Po vzore Fordu s litrovým EcoBoostom aj Volkswagen pomaly zahrnie trojvalec s rovnakým objemom do ponuky nielen automobilov segmentu B, ale aj C, teda kompaktov. Okrem klasického Golfu pôjde pod kapotu Golfu Variant i Sportsvan a mali by nasledovať aj koncernovskí súrodenci Škoda Octavia a SEAT Leon.

Agregát 1.0 TSI sa v súčasnosti montuje do Pola TSI BlueMotion, kde má 70 kW (95 k) a 160 Nm. Pre kompaktnú triedu bude naladený na 85 kW (115 k) a 200 Nm, čím hodnoty 77 kW (105 k) a 175 Nm motora 1.2 TSI jasne prekonáva. Len tak pre zaujímavosť, jednoliter má teoretický potenciál až 200 kW (272 k) a 270 Nm.

“Trojhrnček” bude možné kombinovať klasicky so šesťstupňovou manuálnou alebo sedemstupňovou dvojspojkovou prevodovkou DSG. Z pohľadu dynamiky by zrýchlenie 0-100 km/h mal vykonať v najlepšom za 9,7 sekundy s maximálkou mierne cez 200 km/h. Golf a Golf Variant s ním majú spotrebovávať 4,3 l /100 km, pri väčšom MPV Sportsvan treba rátať s deklarovanou hodnotou 4,5 l/100 km.

Na nemeckom trhu sa Golf TSI BlueMotion už aj predáva za cenu 20 450 eur v základnej výbave Trendline. Tá zahŕňa napr. klimatizáciu, sedem airbagov, automatické post-kolízne brzdenie a elektronické pribrzďovanie vnútorného kolesa XDS. Pre dosiahnutie čo najnižšej spotreby tu je štart-stop systém s rekuperáciou brzdnej energie, zlepšená aerodynamika s koeficientom odporu 0,28 a o 15 mm nižší podvozok.

Downsizing znovu udiera. Už tak dosť malá jedna-dvojka TSI by pomaly mala vypadnúť z ponuky, prenechávajúc miesto novému turbobenzínovému trojvalcu.