Toto je nový Volkswagen Tiguan. Má až 320 koní a veľmi dotykový interiér

8068
Zdroj: Volkswagen

Čo sa týka Volkswagenu, tak Božie mlyny melú často pomaly, ale vždy celkom isto. Najnovšie to pocítil okrem Arteonu aj Tiguan, ktorý prešiel podobným faceliftom, ako jeho prikrčený bratranec. Pribudla mu totiž ostrá verzia R, aj rad tých rozumnejších. 

Že modernizácia postihne aj Tiguan, to sa vedelo dávno. Totiž, jeho súčasná generácia je na trhu už od roku 2015 a päť rokov bez faceliftu v kategórii mainstreamových SUV, to už je trocha preťahovanie struny. Vyzerá to však, že to tentoraz stálo za to.

Tiguan eHybrid.
Zdroj: Volkswagen

Na pohľad aj na dotyk iný

Tiguan sa v procese omladenia až tak priveľmi nezmenil. Je tu nová tvár s maskou chladiča, nárazníkmi a svetlometmi, ktoré ho jasne radia do aktuálnej modelovej palety Volkswagenu. Keď už sme teda aj pri svetlách, tie sú samozrejme vybavené maticovou LED technológiou IQ.Light, na ktorú je Volkswagen právom hrdý. Okrem toho je tu aj nová grafika zadných svetlometov a prepracovaný vzhľad diskov kolies.

Zdroj: Volkswagen
Zdroj: Volkswagen

To pravé mecheche sa ale udialo v interiéri. Zatiaľ, čo doteraz pôsobil Tiguan ako zástupca konzervatívneho modelového prúdu v triede, vinou niekoľkých nových displejov sa situácia trocha mení. Displeje tu totiž už neoperujú len v prípade multimediálneho systému či Virtual Cockpitu a jemu prislúchajúcemu HUD. Je tu jedna veľká novinka – dotykový klimapanel, ktorý je špeciálne dedikovaný pod multimediálnou obrazovkou.

Zdroj: Volkswagen
Zdroj: Volkswagen

Akoby toho dotykovania nestačilo, po novom môžete mať v Tiguane osadený dotykový volant, vďaka ktorému už totálne nebudete mať prehľad o tom, čo vlastne kde robíte, pokiaľ sa nepozeráte na vlastné prsty. Taká je realita doteraz – no môžeme sa skúsiť spoľahnúť na Volkswagen, že aj toto riešenie ergonomicky vycibrí tak, ako to nemeckej značke prináleží.

Zdroj: Volkswagen
Zdroj: Volkswagen

Nové motory (pre Tiguan)

Čo sa týka motorizácii, Tiguan nezostáva nič dlžný svojmu charakteru bezkonfliktného, veľkého vozidla strednej triedy, ktoré poskytne každej bezkonfliktnej, veľkej rodine strednej triedy primeraný komfort, výkon a spotrebu. Povedané jednoducho: Nič sa veľmi nezmenilo, len turbodiesely sú čistejšie. A samozrejme, ako je pri modernom VW zvykom, pribudla verzia R a hybrid.

Zdroj: Volkswagen
Zdroj: Volkswagen

Začnime tým hybridom, ktorého údaje vám asi už nemusím predstavovať. Aj malé dieťa totiž vie, že každý zelený Volkswagen/Škoda/SEAT ponúka 245 koní z plug-in hybridného systému, ktorý spolieha na motor 1,4 TSI a batériu s kapacitou približne na 50-60 kilometrov dojazdu – podľa svetlej výšky a tvaru karosérie, do ktorej tuto sústavu vtlačíte. Inak, tuto v tomto aute jej hovoria eHybrid.

Zaujímavejšie je to pri R-ku, do ktorého sa dostal štvorvalec 2,0 TSI s výkonom 320 koní, ktorý prenáša svoj krútiaci moment na všetky štyri kolesá pomocou 4Motionu. Je to niečo ako wolfsburgská verzia výbornej Cupry Ateca a my sme veľmi zvedaví, ako sa bude srpávať na ceste. Predpoklady má totiž dobré: priamejšie riadenie, nižšia svetlá výška, tuhšie naladenie podvozka a prepracovaná kontrola stability a trakcie. 

A to je tak všetko, čo pre teraz o novom Tiguane vieme. Tak čo – oplatilo sa čakať 5 rokov?

NEPREHLIADNITE: