Toto je najlacnejší Citroën: Ami stojí 6000 € a môžete ho riadiť od 16 rokov!

3470
Citroen Ami AUTOGRATIS

Už pár rokov platí osvedčené pravidlo urbánneho života: najlepšie auto do mesta je SUV. Citroën si však o tom zjavne myslí svoje a predstavuje auto do mesta, aké tu ešte nebolo: malé, elektrické a (a)symetrické. 

Sme radi. Sme fakt otvorene radi, pretože Citroën konečne vystúpil zo svojej komfortnej zóny (pardón, Comfort-Class SUV) a predstavil niečo nové, plné inovácií, nezvyčajné a ešte k tomu aj užitočné. A veľmi cool!

Citroen Ami AUTOGRATIS
My si fakt nerobíme srandu, oni to idú predávať

Štvorkolka 

Dobre, dobre, nejdem vás tu presviedčať, že tento maličký krémeš na kolesách má pohon všetkých štyroch kolies. Nemá. Nemá na to totiž ani dôvod – jeho maličký elektromotor generuje len 6 kilowattov výkonu, čo mu postačí na maximálnu rýchlosť 45 kilometrov za hodinu. Prečo takéto údaje? Správne, slovo „štvorkolka“ tu neznamená náhon na všetky kolesá, ale kategóriu, v ktorej je toto vozidlo registrované.

Citroen Ami AUTOGRATIS

To znamená, že u nás ho budete môcť šoférovať už od šestnástich rokov, pričom v niektorých krajinách Európskej únie môže byť Ami vo výhradne vašom velení už od štrnástich. Toľko zodpovednosti to napokon nie je – Ami môže mať maximálne dve sedadlá, je dlhý 2,41 metra, vysoký 1,52 metra a široký presne 1,39 metra. Pýtate sa, ako tam tie dve sedadlá dostali? Použili taktiku starú ako samotný McLaren F1 – sedadlo spolujazdca odsadili mierne dozadu.

Citroen Ami AUTOGRATIS

Ak tušíte, že ide vlastne o konkurenciu pre Renault Twizy, máte pravdu. Zároveň však treba dodať, že na rozdiel od Renaultu má Citroën skutočné dvere. Aj tu sa však šetrilo, no veľmi inteligentne: ľavé aj pravé dvere Ami sú identické a dajú sa navzájom vymeniť. To znamená, že sa na každej strane otvárajú inak: na strane vodiča majú pánty vzadu, na spolujazdcovej však úplne bežne, vpredu. Podobne sa dá vymeniť predný nárazník so zadným nárazníkom.

Citroen Ami AUTOGRATIS

Ak by ste sa náhodou z akýchkoľvek dôvodov hanbili v Ami jazdiť, je fajn vedieť, že na jedno nabitie dokážete zdrhnúť až 70 kilometrov ďaleko. Ó,  Bože, teraz stojíte na francúzskom vidieku s vybitou batériou a neviete, čo ďalej? Ami stačí zapojiť na 3 hodiny do obyčajnej 230 V siete a dosiahne maximálne nabitie.

Citroen Ami AUTOGRATIS

Hlavne dostupne

V interiéri to Ami hrá na jednoduchosť a úprimnosť. Na veľa iného tu vlastne ani nie je miesto. V základnej výbave dostanete digitálny tachometer, hub na telefón, jeden USB vstup a vykurovanie. Zaujímavosťou je určite otváranie okien, ktoré je vyriešené rovnako, ako pri staručkom modeli 2CV – spodná polovica okna sa otvára dohora. Veľmi utilitárne sú aj spätné zrkadlá.

Citroen Ami AUTOGRATIS

A teraz to najzaujímavejšie! Tým je cena alebo presnejšie spôsob predaja. Ami môže byť váš už za 6000 €, čo je v porovnaní so súčasnými mopedautami prívetivá suma. Ešte zaujímavejší je však car-sharingový program Free2Move od PSA, ktorý nekladie žiadne limity, len cenu za minútu používania: 26 centov!

Citroen Ami AUTOGRATIS

Ak vám nesedí ani jeden program, môžete zvoliť ešte tretiu, konvenčnú alternatívu, ktorou je dlhodobý prenájom. V tom prípade stačí len zložiť poplatok 2644 € (vo Francúzsku) a mesačne platiť 19,99 € – a Ami je na dva roky váš. Myslíte si, že na naše cesty takáto vec nepatrí? Možno – ale do takého Paríža si neviem predstaviť lepší druh mobility. Stavíte sa?

NEPREHLIADNITE: