TEST: Volkswagen Touareg | Základný obor

1001

Podobne ako v prípade Ibizy sme sa dostali k SUV Volkswagen Touareg, ktorý nie je „modelom“ z reklamy. Je veľa dobrých dôvodov, prečo sa pre toto auto v tejto výbave rozhodnúť. Tento exemplár zároveň odkrýva talent tohto modelu bez toho, aby nás oslepoval obrovským displejom na palube či vôňou kože.

Volkswagen Touareg sme už u nás v Autográtise testovali a samozrejme na nás spravil dojem. Išlo však vtedy o najsilnejšiu motorizáciu a takpovediac plnú výbavu.

V tomto prípade však testujeme auto v základnej výbave a v základnej motorizácii, ktoré si dokážete skutočne zaobstarať od 49 990 €. Tento exemplár má niekoľko dodatočných príplatkových drobností, no ani tie nevyhnali jeho cenu nad 55 000 €.

V utajení

Pri pohľade z exteriéru nemáte ani len „šajnu“, že sa pozeráte na základné prevedenie Touarega. Príplatkové 19-palcové disky kolies z ľahkej zliatiny pôsobia veľmi decentne, a tak trošku vypovedajú o racionálnejšie vybavenom modeli.

Jediné miesto, ktoré prezrádza prítomnosť auta s príplatkovou výbavou je pohľad na prednú masku. Môže ísť o model v skromnej výbave, no je vybavený inteligentnými prednými svetlometmi IQ. LIGHT – Matrix LED, ktoré patria k jedným z najsilnejších svetelných systémov na trhu.

Rovnako ako mať halogénové „lampáše“ na aute za vyše 50 000 € nie je príliš lichotivé. Z hľadiska výbavy viditeľnej z exteriéru auta má tento Touareg strieborný strešný nosič a stmavené zadné sklá, ktoré pohlcujú až 80 % svetla.

Veľký byt, bežný nábytok

V základnej výbave si nekupujete žiaden „holobyt“. Síce máte na prístrojovej doske dvojicu budíkov a klasický displej palubného počítača namiesto 12,3-palcovej obrazovky systému Virtual Cockpit, niet sa čoho obávať.

Menšia obrazovka multimediálneho systému s analógovými budíkmi prístrojovej dosky poukazujú na zrejmé

To isté platí aj pre multimediálny systém. Obrí „televízor“, ktorý je vám k dispozícii za príplatok nahradil 9,2-palcový displej s poľom fyzických tlačidiel vetrania, vyhrievania sedadiel či asistenčných systémov. Nevyzerá najkrajšie, no účel plní a počas jazdy si potrebný ovládač jednoducho nahmatáte, namiesto toho, aby vám odpútaval pozornosť od vozovky.

Na zadných sedadlách je absurdne veľké množstvo priestoru

Sedadlá sú látkové, čo oceníte či už v lete, alebo v zime. Dohromady vám na palube nič nechýba a Premium Paket vám dopĺňa výbavu len o vyhrievané čelné sklo, elektrické a bezdotykové otváranie piatych dverí či bezkľúčový prístup. Povedané veľmi tupo a priamočiaro, za cenu „naloženého“ Passatu môžete mať veľký Touareg v rozumnej výbave.

– – ↓↓ NEPREHLIADNITE ↓↓ – –

Ako drahé auto

Či vám Touareg príde dostatočne luxusný na pohľad zvnútra či zvonku, je len na vás. Jazdný komfort však jeho cenu bez problémov prevyšuje. Naftový šesťvalec s výkonom 170 kW/231 koní je veľmi kultivovaný a ťažkopádnemu SUV sedí ako uliaty.

Plasty na stredovej konzole sú príjemné na dotyk

Najslabší diesel zrýchľuje menej razantne, no stále disponuje príjemnou výkonovou rezervou. Na sekundu mi nepripadal tento motor slabý či málo výkonný. To len jeho silnejšia verzia je taká „lokomotíva“. Plus, v meste si vyžiadal len 6,5 l/100 km, za jeho hranicami len 5,7 l/100 km a na diaľnici 7,8 l/100 km.

Skvelej a pohodlnej jazde dopomáhajú aj spomenuté 19-palcové disky. Nebojíte sa o ne ani na rozbitých cestách a skvele izolujú vašu chrbticu od rozbitej vozovky. K 8-stupňovej automatickej prevodovke nie je nutné dodať nič viac než to, že je skvelá.

Na zadných sedadlách je absurdne veľké množstvo priestoru

Interiér síce obsahuje aj materiály z tvrdších plastov v dolnej polovici palubnej dosky a volant je rovnaký ako ten v Golfe. Cena a veľký batožinový priestor sú však argumentmi na každú jednu pochybnosť.

Základná cena modelu – Volkswagen Touareg 3.0 V6 TDI 231 k: 49 990 €
Cena testovanej verzie – Volkswagen Touareg 3.0 V6 TDI 231 k (Paket Premium): 54 260 €
Záruka: 2 roky bez obmedzenia km
Euro NCAP: 5 hviezd, 2018
Registračná daň: 1250 €

Technické údaje 
Motor
Typ motora:vidlicový, vznetový
Valce/ventily:6/24
Zdvihový objem [cm3]:2967
Najvyšší výkon [kW (k)/ot./min.]:170(231)/---
Najvyšší krút. moment [Nm/ot./min.]:500/1750-3000
Prevádzkové vlastnosti
Maximálna rýchlosť [km/h]:218
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h [s]:-
Spotreba - mesto/mimo/kombi [l/100 km]:7,7/5,9/6,6
Rozmery a hmotnosti
Batožinový priestor [l]:810
Objem nádrže [l]:75
Prevádzková hmotnosť [kg]:2070
Rozmer pneumatík:255/55 R19
Dĺžka [mm]:4878
Šírka [mm]:1984
Výška [mm]:1717
Rázvor [mm]:2904