TEST Volkswagen Touareg Edition 20: Výkladná skriňa zo Slovenska

2830
Zdroj: Dávid Dejvo Schun

Touareg je slovenskou stálicou, ktorá konkuruje prémiovému segmentu. Dáva jeho tretia generácia aj po piatich rokoch stále zmysel? Jednoznačne!

Volkswagen Touareg je po “nízkonákladovke” Golfe Country prvým SUV značky. Prišiel ešte v roku 2002 a od samotného začiatku sa vyrába u nás. Jeho aktuálna generácia sa vyrába od roku 2018, a tak nie je úplne novým autom. Stále stojí na platforme MLB Evo a        stále zdieľa technické riešenia s Audi Q8, Porsche Cayenne, Bentley Bentayga a Lamborghini Urus. Automobilka však minulý rok predstavila špeciálnu výbavu Edition 20, ktorá si pripomína 20 rokov produkcie tohto ikonického modelu. 

Zdroj: Dávid Dejvo Schun
Zdroj: Dávid Dejvo Schun

Na dizajn sa ale pozrieme aj tak… Napriek tomu, že v marci to bude už 5 rokov od uvedenia tretieho Touaregu, jeho zovňajšok je stále in. Mohutný vzhľad dopĺňajú prvky s označením Edition 20, ktoré pripomínajú minuloročné výročie vzniku Touarega. Prezrádza ho emblém na B-stĺpiku, príplatkové 21-palcové kolesá Suzuka, dekoratívne obklady Edition 20, štítok na voliči smeru jazdy, čierny strop a kožené sedačky ergocomfort s vyhrievaním aj odvetrávaním, nastaviteľné v osemnástich smeroch.

Zdroj: Dávid Dejvo Schun
Zdroj: Dávid Dejvo Schun

Prémiová paluba

Pri pohľade dovnútra máte pocit, že sedíte v obývačke. Jednou vecou sú perfektné sedačky, ale aj široká lakťová opierka, gigantický 15-palcový displej multimédií a dvojitá výklopná slnečná clona. Vďaka nej je možné tieniť okno dverí i čelné sklo naraz.

Zdroj: Dávid Dejvo Schun
Zdroj: Dávid Dejvo Schun

I keď rozdiel medzi Tiguanom Allspace a Touaregom predstavuje takmer 11 centimetrov, sedenie vzadu nie je oveľa priestrannejšie. V porovnaní s Tiguanom je však kabína Touarega oveľa luxusnejšia, a to sa týka aj druhého radu. Sklon, šírka a komfort sedadiel je neporovnateľný. Na palube sme mali aj štvorzónovú automatickú klimatizáciu a vyhrievanie zadných sedadiel. Všetko môžete ovládať priamo zo zadnej časti stredového tunela, kde nájdete aj 150-wattovú štandardnú zásuvku, USB-C a aj 12V.

Zdroj: Dávid Dejvo Schun
Zdroj: Dávid Dejvo Schun

Kufor je akýmsi chameleónom. Ak je pre vás prioritou sedenie v druhom rade, k dispozícii budete mať 615 litrov batožinového priestoru. Ak si posuniete sedadlá dopredu, kufor sa nafúkne až na 810 litrov. V tomto aspekte teda Allspace vedie.

Zdroj: Dávid Dejvo Schun
Zdroj: Dávid Dejvo Schun

Najsilnejšia V6-tka

Pod kapotou tohto kolosu buble zatiaľ najvýkonnejšia slovenská motorizácia. Trojlitrová naftová V6 s výkonom 286 koní a krútiacim momentom 600 Nm. Zrýchlenie na stovku tak zvláda aj napriek 2,1-tonovej hmotnosti za 6,3 sekundy.

Zdroj: Dávid Dejvo Schun
Zdroj: Dávid Dejvo Schun

Balík Air & Steering so sebou prináša vzduchový podvozok a natáčanie zadnej nápravy. Na “natáčací” aspekt sme si museli chvíľu zvykať. V nižších rýchlostiach sa snaží byť takým obratným, že to miestami až preháňa. Vzduch v podvozku je však doslova famózny. Medzi režimom Sport a tým najvyšším terénnym je neuveriteľných 8,5 centimetra. A rozdiely sú nielen vidieť, ale aj cítiť.

Aj s najnižšie položeným podvozkom (17,5 cm) je Touareg komfortným autom. Síce náklony v zákrutách eliminuje na minimum, no so športovým rezaním zákrut nepočítajte. Naopak, vysokých 26 centimetrov do terénu vám dodá sebavedomia až-až. V tomto prípade by sme však určite nevolili lakované 21-palcové disky, na ktorých po prvom prejazde blatom vidieť škrabančeky.

Volkswagen Touareg je výkladnou skriňou technológií nielen v značke, ale aj v koncerne. O jeho popularite svedčí aj viac ako jeden milión predaných kusov počas produkcie. Ponúka také množstvo technológií, že ich nespočítate. Ale to najdôležitejšie, jazdí výborne. Na tento model môžeme byť ako Slováci právom hrdí.

Základná cena modelu – Volkswagen Touareg 3,0 V6 TDI 231k: 58 890 €
Základná cena testovanej verzie –Volkswagen Touareg Edition 20 3,0 V6 TDI 286k: 86 590 €
EuroNCAP: 5* (2018)

Technické údaje 
Motor
Typ motora:vidlicový, vznetový
Valce:V6
Zdvihový objem [cm3]:2967
Najvyšší výkon [kW (k]:210 (286)
Najvyšší krút. moment [Nm/ot./min.]:600/1750-3250
Prevádzkové vlastnosti
Maximálna rýchlosť [km/h]:236
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h [s]:6,3
Spotreba - WLTP [l/100 km]:8,0-8,2
Rozmery a hmotnosti
Batožinový priestor [l]:810
Objem nádrže [l]:75
Prevádzková hmotnosť [kg]:2092
Dĺžka [mm]:4878
Šírka [mm]:1984
Výška [mm]:1710
Rázvor [mm]:2904