Pamätáte sa ešte na uvedenie prvého Touarega v roku 2002? Vtedy boli SUV len pre tých najsolventnejších. Medzitým sa však trh aj trendy posunuli a vznikol rad menších SUV, z ktorých sa môže tešiť širšia skupina ľudí. T-Roc nie je najmenším a ani najlacnejším. Jeho prednosti sú oveľa sofistikovanejšie.
Keď sa pozriete na paletu SUV modelov Volkswagenu, uvidíte skutočne široké spektrum. A v prípade značky z Wolfsburgu nejde iba o rozličné veľkosti áut, ale aj o rozličné štýly. Touareg je luxusnou limuzínou pre najnáročnejších. Dvojica Tiguan a Tiguan Allspace je pre rodinne založených zákazníkov, ktorí od auta očakávajú aj silnú dávku praktickosti. T-Roc je zostupne ďalším v poradí, a predsa úplne iným. Jeho dizajn je hravejší, jeho charakter viac mladícky a jeho určenie najmä do mesta. A vďaka faceliftu ešte viac v súlade s aktuálnymi trendmi.

Zvonka minimálne zmeny
Čo sa týka dizajnu zovňajšku, T-Roc príliš veľa zmien nedostal. Predná maska je o niečo ostrejšia s mriežkou chladiča, ktorá pripomína medové plásty. Vo výbave R-Line si automobilka dala záležať, aby sa viac ponášala na T-Roc R.
Ďalej tu máme svetlomety s vynovenou grafikou, ktoré sú už v základe LED. Dostupné sú, samozrejme, aj matrixové IQ.Light doplnené svietiacim pásikom v strede. Na našom aute je niečo medzi tým. Nazývajú sa LED Plus a majú prisvecovanie do zákruty a predné svetlá do zlého počasia. Nejde vyslovene o hmlovky, ale v zhoršených podmienkach skutočne zvyšuje viditeľnosť.

Zboku si nemôžete nevšimnúť druhé najväčšie osemnásťpalcové disky a obrovský zadný stĺpik. Vzadu je zmenený v podstate iba nárazník, ktoré je v rámci R-Line podstatne dravší… a tiež ledky sú už v základe.

Kvalitnejšie zvnútra
Že sedíte vo faceliftovanej verzii, zistíte už na prvý pohľad. Osempalcový multimediálny displej už nie je zapracovaný do palubnej dosky, ale pekne vytŕča von. Podporuje bezdrôtové Apple CarPlay aj Android Auto a je neustále pripojený na internet. A nezabúdajme ani na ovládací panel klimatizácie, ktorý prešiel riadnou digitalizáciou.

Pred vodičom sa nachádza príplatkový 10,25-palcový digitálny kokpit. Veľmi musím pochváliť i celkové spracovanie interiéru, ktoré niektorí v predošlej verzii kritizovali. Tu máme príjemné prešívané mäkčené plasty, trochu nižšie zas tvrdšie plasty s dekormi – v našom prípade čiernymi. Nový je aj vzhľad výduchov a dizajn výplne dverí.

T-Roc ponúka vzhľadom na svoje vonkajšie rozmery výbornú dávku batožinového priestoru. Zmestíte doň 445 litrov batožiny. Ak navyše potrebujete extra dávku batožinového priestoru, po sklopení zadných sedačiek dostanete až 1 290 litrov. A nechýba ani dojazdová rezerva.

Mainstream pod kapotou
Pod kapotou sa nachádza mainstream ponuky. Prečo mainstream? Pretože v tomto aute ide o spojenie rozumu a ešte stále dostupnej cenovky. Čiže 1,5 TSI s výkonom 150 koní a sedemstupňovou automatickou prevodovkou.

Keď som si prvýkrát sadol za volant, prekvapil ma tvrdší podvozok. Až počas jazdy na diaľnici som pochopil, prečo to tak je. Ide o stabilitu, ktorá sa zíde najmä na diaľniciach a v zákrutách.

Pokiaľ ide o hlučnosť počas jazdy, tu odviedol Volkswagen kus dobrej roboty. T-Roc je vzhľadom na svoj segment veľmi tichým autom a jediným hlukom, ktorý je počuť, je ten aerodynamický. Ale aj to len vo vyšších rýchlostiach.

Čo sa týka spotreby, dôležité je povedať, že v našom T-Rocu stále nie je žiadna forma hybridného pohonu. Napriek tomu automobilka sľubuje 6,3 litra na 100 kilometrov v cykle WLTP.
Volkswagen T-Roc je nadštandardne pekné SUV s nadštandardnou výbavou. A mierne nadštandardná je aj cenovka. Práve preto sa vynára otázka, či nové Taigo nakoniec na T-Rocu nespácha bratovraždu.