TEST Volkswagen Polo Style: Bežná výbava so všetkým, čo treba

1020
Zdroj: Rasťo Bujna

Nový Volkswagen Polo je pekný a plný technológii. Chýbalo nám niečo vo výbave Style?

Málokto vie, že Volkswagen Polo bolo najpredávanejším autom značky v roku 2018. Jeho šiesta generácia prišla rok predtým a za aktuálny vzhľad vďačíme faceliftu, ktorý bol predstavený v apríli. Toľko ku genéze tohoto vozu. My sme ho dostali, ako už tušíte z názvu, vo výbave Style. Spomedzi výbavových radov Polo, Life, Style, R-Line a GTI je zlatou strednou voľbou.

Zdroj: David Dejvo Schun
Zdroj: David Dejvo Schun

Zvonka vylepšené

Šiesta generácia Pola je postavená na modulárnej platforme MQB A0. Na rovnakom základe stojí Audi A1, Seat Arona, Škoda Fabia či Volkswagen T-Cross a Taigo. Po modeli A1 je Polo najkratším z menovaných, no všetky autá majú podobný rázvor kolies.

Zdroj: Rasťo Bujna
Zdroj: Rasťo Bujna

Mriežka chladiča je väčšia, logo značky a názov modelu sú v strede. Nový je aj dizajn svetiel. Facelift v tomto prípade však neznamenal iba zmenu dizajnu. Do malého mestského auta sa prvýkrát dostali IQ.Light LED matrixové svetlá, pribudlo denné svietenie po celej šírke auta a koncové svetlá sú prepracované a hlavne LED už v základe.

V interiéri nič nové

Interiér ponúka vzhľadom na segment výbornú dávku priestoru. Sedenie na miestach vpredu poskytuje dokonalý rozhľad a predstavu o priestore za oknami. Sedačky čalúnené látkou sa vyznačujú výrazným bočným vedením, ktoré poskytuje oporu v zákrutách.

Zo sedenia vzadu sa budú tešiť najmä nižší cestujúci, no s menším sebazaprením si za meter deväťdesiat vysokého vodiča sadne aj dospelý. A vy v tomto momente už tušíte, že relatívne bohatý priestor v kabíne znamená, že Polo bude ťahať sa kratší povraz vďaka svojim vonkajším rozmerom niekde inde. Ale najprv poďme na techniku.

Zdroj: David Dejvo Schun
Zdroj: David Dejvo Schun

Polo 2.0

Displeje sú dnes povinnou jazdou pre každého výrobcu moderných áut. Pred vodičom sa rozprestiera 10,25-palcový digitálny kokpit a osempalcový displej multimédií s bezdrôtovým Apple CarPlay či Android Auto. A nechýbajú ani digitálne služby Volkswagenu s možnosťou dodatočnej aktivácie navigácie či využívania internetových a streamovacích služieb.

Zdroj: David Dejvo Schun
Zdroj: David Dejvo Schun

A keď už sme pri výbave, pozrime sa na tie najzákladnejšie prvky vo výbave Style. Medzi ne patrí napríklad IQ.Drive paket s adaptívnym tempomatom či sledovaním jazdného pruhu. Inteligenčný kvocient zvyšujú aj spomínané IQ.Light s matrixami a svetelným pásikom cez prednú masku či dynamickými smerovkami. Nechýba ani ambientné osvetlenie interiéru a LED lampy na čítanie v noci.

Zdroj: David Dejvo Schun
Zdroj: David Dejvo Schun

V našom testovanom kuse je navyše len dvojzónová klimatizácia ovládaná cez digitálny cluster, bezdrôtové nabíjanie, cúvacia kamera, vyhrievané predné sedadlá, 16-palcové zliatinové disky, Light and Vision paket a plnohodnotná plechová rezerva.

Po otvorení zadného veka sa vám naskytne 351 litrov batožinového priestoru. Ak by sme mali opäť porovnávať, na Škodu Fabia mu chýba 29 litrov, no v porovnaní s Oplom Corsa vyhráva o 42 litrov. Na bokoch sa nachádzajú aj aretačné zarážky na zaistenie dvojitého dna.

Zdroj: David Dejvo Schun
Zdroj: David Dejvo Schun

Za volant!

V našom strednom Pole máme stredný motor. Pod kapotou bublú tri valce s celkovým objemom jeden liter. Má aj turbo, výkon 70 kw, čiže 95 koní. Sila sa na cestu prenáša cez manuálnu prevodovku s piatimi rýchlosťami. Zrýchlenie na stovku zvládne za tabuľkových 10,8 sekundy a ručička tachometra sa zastaví na rýchlosti 187 kilometrov za hodinu. 

Zdroj: David Dejvo Schun
Zdroj: David Dejvo Schun

Čo sa týka jazdnej dynamiky, Polo je presne také, ako by ste čakali. Motor nie je silný, ale na druhej strane auto váži iba 1,2 tony. Čiže svižnosť sa kompenzuje na tomto fronte. Nepatrí medzi najdynamickejšie autá v hre, avšak nešťastní rozhodne nebudete.

Zdroj: David Dejvo Schun
Zdroj: David Dejvo Schun

Toto auto má ale aj inú stránku mince. Predstavte si, že idete s päťkvaltovým jednolitrom 130 km/h po diaľnici. Normálne to neznie ako práve tá najlepšia predstava. Polo je však dokonale odhlučnené a pri bežnej jazde na diaľnici nebudete nervózni ani z trasenia, ani z hluku. Čo sa týka motora, ten je tiež prekvapivo tichý. Pri 130 tke točí 3000 otáčok a pri 110 tke 2500 otáčok.

Zdroj: David Dejvo Schun
Zdroj: David Dejvo Schun

Šliapanie motoru na krk a jazda na diaľnici si vypýta svoje kvapky paliva navyše. Naša priemerná spotreba v meste predstavovala 5,5 l/100 km, čo je iba o 3 deci viac, ako uvádza cyklus WLTP pre zmiešané podmienky. Mimo mesta sa nám podarilo klesnúť na 4,3 a na diaľnici zas stúpnuť na 6,8 l/100 km.

Volkswagen Polo nie je iba autom. Vďaka 46 rokom produkcie sa stalo ikonou. A aby sme zodpovedali na otázku, nie, vo výbave Style nám nechýbalo nič.

Základná cena modelu – Volkswagen Polo: 15 890 € (1000 € zvýhodnenie)
Základná cena testovanej verzie – Volkswagen Polo Style: 17 790 € (1000 € zvýhodnenie)
Euro NCAP: 5* (2017)
Registračná daň: 33 €

Technické údaje 
Motor
Typ motora:radový, zážihový
Valce:3
Zdvihový objem [cm3]:999
Najvyšší výkon [kW (k)]:70 (95)
Najvyšší krút. moment [Nm/ot./min.]:175 /1600-3500
Prevádzkové vlastnosti
Maximálna rýchlosť [km/h]:187
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h [s]:10,8
Spotreba - WLTP [l/100 km]:5,2 - 5,3
Rozmery a hmotnosti
Batožinový priestor [l]:351
Objem nádrže [l]:40
Skutočná hmotnosť [kg]:1217
Dĺžka [mm]:4074
Šírka [mm]:1751
Výška [mm]:1436
Rázvor [mm]:2552
Mrkni naše nové video: