Toyota priniesla na trh modelovú radu Corolla v kompletnom karosárskom zložení. Výrobca nezanevrel ani na verziu sedan napriek tomu, že v Európe je tento variant karosérie na kraji záujmu. Po agresívne poňatom hatchbacku a praktickom kombi prináša konzervatívny, no elegantný dizajn.

K dispozícii je iba atmosféricky plnená „jedna-šestka“ a slabší z dvoch hybridných pohonov, ktorý je zameraný na dosiahnutie čo najnižšej spotreby paliva.

Zboku vynikne športovo dlhá kapota a krátka zadná časť

Uhladené krivky

Už na prvý pohľad vidieť, že sa od začiatku vývoja novej Corolly s karosériou sedan počítalo a nejde iba o nasilu predĺžený hatchback. Dlhá predná kapota, pomerne krátka zadná časť ako aj veľké a pekne tvarované disky kolies dodávajú autu na športovosti. Prednej časti auta dominuje rozmerná maska chladiča, pričom výrazné bočné chrómové orámovanie predného nárazníka auto opticky rozširuje. Svetlomety s dvojitám LED podpisom sú na vrchu spojené vkusnou linkou, ktoré autu dodávajú prísny výraz.

Spredu sa sedan od svojich súrodencov odlišuje svetlami aj prednou maskou

Zadná časť auta svojím dizajnom zapadá do zladeného celku s čistými líniami. Jednoducho tvarované zadné svetlá sú podčiarknuté chrómovou lištou. Pozitívom je, že výrobca nezakomponoval do zadného nárazníka falošné koncovky výfukov.

Prelisy na bokoch zadného nárazníka kopírujú chrómové lišty na prednom

Bez zmeny

Interiér je vo všetkých karosárskych verziách rovnaký a nedá sa mu veľa vytknúť. Pôsobí moderne a útulne. Nevšedným a nápadným prvkom je palubná doska vystupujúca do priestoru, ktorá však na bokoch trochu zavadzia pri nasadaní do auta. Sedadlá sú pohodlné, dostatočne rozmerné a tvorené kombináciou umelej kože a pevnej látky. Tú by som však privítal aj na sedacej časti, ktorá je celokožená. Chválim striedme použitie klavírneho laku a aj to iba na menej exponovaných miestach.

Moderný interiér sleduje súčasný trend s displejom v podobe tabletu vystupujúceho do priestoru

Priestoru na zadných sedadlách je vďaka dlhému rázvoru dostatok pre priemerne urastených pasažierov. Poteší jednoduchá montáž detskej sedačky do perfektne umiestnených kotviacich prvkov ISOFIX, čo nebýva vždy pravidlom.

Rázvor zhodný s verziou kombi poskytuje dostatok miesta na zadných sedadlách

Spotreba predovšetkým

„Základný“ hybrid pôsobí v nízkych rýchlostiach prekvapivo svižne. V meste vďaka elektrickej podpore auto z miesta okamžite zrýchľuje a nechá za sebou omnoho silnejšie autá. Čo sa týka spotreby, pri rozumnom využívaní pohonu a maximálne možnej rekuperácii sa v meste dokážete priblížiť k hodnote 3,5 litra na 100 km. Na okreskách už cítiť limity motora a pri predbiehaní je potrebné ponechať si určitú rezervu. Aj tu dokáže byť motor dostatočne úsporný a nepresiahne hodnotu 5 litrov. Diaľničná rýchlosť z nádrže odoberie 6,5 litra benzínu, čo je stále zaujímavá hodnota.

Vďaka slušnému odhlučneniu motorového priestoru nie je „vysávačový“ efekt motora pri prudkom zrýchlení príliš obťažujúci.

Podvozok je napriek 18-palcovým kolesách dostatočne pohodlný aj na nedokonalej vozovke. Príjemne ma prekvapila jeho schopnosť držania stopy v tiahlych, ako aj prudkých zákrutách. Zadná viacprvková náprava si skvele plní svoju úlohu a na nerovnostiach neodskakuje. Skrátka, podvozok sa Toyote aj v prípade sedanu jednoducho dobre vydaril.

Verdikt

Čo k tomu dodať? Corolla je zaujímavá voľba v každej svojej karosárskej verzii a svojho zákazníka si nájde na základe jeho dizajnových a praktických preferencií. V prípade sedanu mu však môže chýbať silnejší hybridný pohon dostupný iba pre hatchack a kombi.

Základná cena modelu – Toyota Corolla 1.6 Valvematic Dual VVT‑i 132 k 6 M/T Active: 18 500
Základná cena testovanej verzie – Toyota Corolla 1.8 Hybrid 122 k e‑CVT Executive: 27 300
Záruka: 3 roky/100 000 km (5 rokov na komponenty hybridného systému)

Registračná daň: 55

Technické údaje 
Motor
Typ motora:radový, zážihový
Valce/ventily:4/16
Zdvihový objem [cm3]:1987
Najvyšší výkon benzínového motora:[kW (k)/ot./min.]:72(97)/5200
Najvyšší krút. moment benzínového motora:[Nm/ot./min.] :142/5600
Najvyšší výkon hybridnej sústavy:[kW (k)]:90(122)
Prevádzkové vlastnosti
Maximálna rýchlosť [km/h]:180
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h [s]:11
Spotreba - mesto/mimo/kombi [l/100 km]:3,1-3,6/3,5-3,9/3,4-3,8
Rozmery a hmotnosti
Batožinový priestor [l]:471
Objem nádrže [l]:43
Prevádzková hmotnosť [kg]:1310 - 1425
Rozmer pneumatík:225/40 R18
Dĺžka [mm]:4630
Šírka [mm]:1780
Výška [mm]:1435
Rázvor [mm]:2700