Toyota Corolla hatchback nahrádza v našich končinách model Auris. Dostala novú platformu a prepracovaný hybridný pohon. Značka si dala za úlohu skoncovať s „nudnými autami“ a už v niekoľkých prípadoch sme mohli konštatovať úspech. Čo to znamená v prípade Corolly?

Toyota nielenže „končí“ s výrobou nudných áut, ale Japonci sa taktiež pozreli na zúbok hybridným pohonným systémom a zamysleli sa nad tým, ako by mohli byť vylepšené po stránke efektivity či jazdnej dynamiky.

Chýbajú vám časy atmosférických motorov a ich okamžitých reakcií na plynový pedál? Pokiaľ áno, mám pre vás samé dobré správy.

Ostré pero

Nová Toyota Corolla už na prvý pohľad nie je nudná. Značka sa „pochlapila“ a po nemastných-neslaných Aurisoch priniesla konečne úderný dizajn. Naživo pôsobí auto učupene k zemi ešte viac, než na fotografiách.

Kým som si z fotografií nebol istý zadnou časťou s veľkým previsom na zadnom nárazníku, naživo ma auto vcelku presvedčilo. Skvelou správou je aj možnosť lakovania strechy v čiernej farbe. Červené odtiene zažívajú posledných niekoľko rokov obrovský nárast na popularite a v testovanej konfigurácii autu vyslovene sadli.

Krok vpred

Interiér je stále konzervatívny, no jeho dizajnérske prevedenie reflektuje aktuálny kalendárny rok. Displej multimediálneho systému sa posunul bližšie k horizontu. Z palubnej dosky síce netrčí tak výrazne ako napríklad v excentrickom crossoveri CH-R, no aj bez toho je umiestnený bližšie k zornému poľu vodiča.

Interiér mánová Corolla vyslovene nekonfliktný. Jeho najväčšou devízou je však vynikajúci výhľad, za ktorý vďačí skvele vyriešeným C-stĺpikom či výške spodných hrán okien.

V skratke, ak ste konzervatívnejšia povaha, interiér novej Corolly vás určite nevyplaší. Musím však pochváliť jednu vec. V novom modeli je minimálne využívaná povrchová úprava lesklého plastu „piano black“. Verím, že sa dožijem dňa, kedy si v aute „neupackám“ palubnú dosku pri nastavovaní teploty v kabíne.

Na zadných sedadlách nie je nijak impozantne veľa priestoru. Pre dospelých na krátke cesty, no pre deti nech aj na dovolenku k moru.

Na zadných sedadlách nie je miesta pre dlhších pasažierov zrovna na rozdávanie. To isté sa dá povedať aj o kufri, ktorého objem je 361 litrov. Na objavenie predností novej Corolly si musíte sadnúť za volant.

Ako zo starej školy

Slabšia z dvoch hybridných verzií kombinuje 1,8-litrový benzínový štvorvalec a elektromotor. Spaľovací motor má na starosti 72 kW/98 koní z celkového systémového výkonu 90 kW/122 koní. Benzínový motor by mal byť teda jedným z najmenej problémových prvkov počas života s autom.

Po hybridnom Aurise, ktorý mal miesto otáčkomera ukazovateľ využitia energie, sa Corolla vracia späť do starých koľají

Prejav hybridného systému bol však výrazne prepracovaný. Očakávane najžiadanejšia hybridná motorizácia sa vôbec nemusí hanbiť za svoj prejav. Na plynový pedál reaguje okamžite. Toyota tiež dokázala eliminovať „vysávačový“ efekt, ktorý nastával v starých motoroch pri zrýchľovaní.

Žiadne tlačidlá pod volantom, žiadne nezmysly. „D“ znamená vpred, „R“ zas vzad a pri „B“ rekuperujete energiu späť do batérie.

V novej Corolle Hybrid máte pocit, akoby si auto pri stlačení plynového pedálu podradilo a akcelerovalo skrz dlhší prevodový stupeň. Najväčší pokrok však nastal hlavne v oblasti spotreby. Na diaľnici pri 130 km/h si auto vypýta priemerne 6,4 l/100 km. Mimo mesto mu však klesá apetít na 4,8 litra. Doslova šokovaný som bol však z mestskej spotreby.

Grafika multimediálneho systému prešla miernym vylepšením. Systém pôsobí pohotovejšie a nestrácate pri ňom nervy. Chválim prítomnosť fyzických tlačidiel.

Kým si spomínam, že Toyota Auris s podobne koncipovaným, no starším hybridným systémom, spotrebovala v meste na rovnakom okruhu rovné 4 litre benzínu na 100 km, v prípade Corolly spadla spotreba až k 3,2 litrom. To je vynikajúci výsledok! Aby som však jednoducho zodpovedal otázku z nadpisu, Corolla sa znovuzrodila z úspešnej evolúcie. To ju vystihuje asi najviac.

Základná cena modelu – Toyota Corolla 1.2 Turbo 116 k 6M/T benzín Active: 18 990 €
Základná cena testovanej verzie – Toyota Corolla 1.8 Hybrid 122 k e-CVT Selection: 25 300 €
Záruka: 3 roky/100 000 km
Registračná daň: 55 €
Technické údaje:

Technické údaje 
Motor
Typ motora:radový, zážihový
Valce/ventily:4/16
Zdvihový objem [cm3]:1798
Najvyšší výkon benzínového motora:[kW (k)/ot./min.]:72(98)/5200
Najvyšší krút. moment benzínového motora:[Nm/ot./min.] :142/5600
Najvyšší výkon hybridnej sústavy:[kW (k)]:90 (122)
Prevádzkové vlastnosti
Maximálna rýchlosť [km/h]:180
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h [s]:10,9
Spotreba - mesto/mimo/kombi [l/100 km]:3,2-3,5/3,6-3,8/3,3-3,6
Rozmery a hmotnosti
Batožinový priestor [l]:361
Objem nádrže [l]:43
Prevádzková hmotnosť [kg]:1295-1400
Rozmer pneumatík:225/40 R18
Dĺžka [mm]:4370
Šírka [mm]:1790
Výška [mm]:1435
Rázvor [mm]:2640