TEST: Toyota Auris Hybrid Freestyle | Voľná rozlúčka

1152

Aktuálna generácia Toyoty Auris spoznala na tohtoročnom autosalóne v Ženeve svojho nástupcu. Na novinku si ešte chvíľku počkáme, a tak nám Toyota na skrátenie času pripravila Auris vo verzii Freestyle. Ide len o hru na city, či postavila Toyota vlastný „Allroad“?

Toyota Auris aktuálnej generácie je tu s nami už päť rokov. Za tento čas, samozrejme, absolvovala facelift exteriéru a interiéru či sa stala naším „európskym“ Priusom. Keďže na kombi a hatchbacky reagujeme na starom kontinente lepšie ako v Spojených štátoch, išlo o logický krok značky. Tým pádom priniesla technológiu hybrid aj do rúk konzervatívnejších majiteľov.

Pre svalmi posadnutý svet

Dojem, že auto nie je takpovediac „z cukru“, je jednou z tichých požiadaviek trhu. Svoje o tom hovoria vysoké predajné čísla modelov SUV a „oplastovaných“ kombi, ktoré prinášajú aj značky, od ktorých by sme to nečakali. Auris Freestyle prichádza v limitovanej edícii s takzvanými „inteligentnými prvkami mestského štýlu“.

Tie zahŕňajú čierne kryty oblúkov kolies, bočné lišty a ochranné kryty v prednej a zadnej časti podvozka s hliníkovou povrchovou úpravou. Ďalej môžete počítať so 17-palcovými zliatinovými diskami, kombinujúcimi čierny lak a čistú strojovú úpravu. V sivej farbe Manhattan pôsobí ako služobné auto Šialeného Maxa spred apokalyptických čias.

Štedrá nádielka výbavy

Auris Freestyle prichádza s balíkom výbavy v štandarde. Navyše od bohato „napakovaného“ stupňa výbavy Active, prináša okrem exteriérových doplnkov niekoľko komfortných a bezpečnostných prvkov. Na cestu si posvietite dobrými Bi-LED prednými svetlometmi, vaše súkromie a oči vašich detí od slnka zachránia zatmavené zadné sklá Privacy glass a vaše plechy „ušetrí“ parkovacia kamera.

Prekvapením je však prítomnosť kombinácie parkovacej kamery a senzorov, ktoré japonské modely zväčša nevyužívajú. Ďalej môžete počítať s tempomatom, vyhrievanými prednými sedadlami alebo dažďovým senzorom.

Urbanista

Auris s hybridným pohonom je vynikajúcim partnerom do mestskej premávky. Atmosférický 1,8 litrový benzínový štvorvalec produkuje v kombinácii s elektromotorom výkon 99 kW/136 koní. Na hmotnosť a veľkosť auta je tento výkon adekvátny, no Auris disponuje jednou zaujímavou charakteristikou. Pokým sa konkurenčné modely snažia o vzrušujúce zážitky z jazdy, Auris Hybrid láka k maximálne úspornej jazde. Nedisponuje podmanivým podvozkom, manuálnym režimom prevodovky či dokonca otáčkomerom.

Ručička ukazovateľa využívaného výkonu dokonca sčervená pod výraznejšou akceleráciou. V bežnej nočnej premávke sa aj vďaka tomuto prístupu usadila priemerná spotreba na 3,7 litroch benzínu na 100 km. Na diaľnici však naopak narastá spotreba nad hranicu 7 litrov na 100 km. V medzimestskej premávke je spotreba opäť excelentná. Auris Hybrid si vypýtal len 4,7 litra na 100 km.

Cenníkový kompas

Auris Hybrid Touring Sports Freestly je momentálne v akcii za 22 890 €. Za metalický lak z našej testovačky si priplatíte 520 € a po strávení registračnej dane na úrovni 105 €, môžete celé dni krúžiť po meste a platiť smiešne sumy za benzín.

Pokiaľ sa vám páči „mačovské“ obloženie karosérie a chýbalo vám k nemu hybridné ústrojenstvo, máte svojho favorita.

Základná cena modelu – Toyota Auris Touring Sports Live 1,33 VVT-i: 13 820 €
Základná cena testovanej verzie – Toyota Auris Hybrid Touring Sports Freestyle: 22 890 €
Záruka: 3 roky / 100 000 km
Registračná daň: 105 €
Euro NCAP: 5 hviezd, 2013
Technické údaje:

Motor
Typ motora:radový, zážihový + elektromotor
Valce/ventily:4/16
Zdvihový objem [cm3]:1798
Najvyšší výkon [kW (k)/ot./min.]:99 (134)/5200
Najvyšší krút. moment [Nm/ot./min.]:142 /3600
Prevádzkové vlastnosti
Maximálna rýchlosť [km/h]:180
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h [s]:10,9
Spotreba - mesto/mimo/kombi [l/100 km]:3,6/3,5/3,6
Rozmery a hmotnosti
Batožinový priestor [l]:600
Objem nádrže [l]:45
Prevádzková hmotnosť [kg]:1410
Rozmer pneumatík:215/50 R17
Dĺžka [mm]:4595
Šírka [mm]:1760
Výška [mm]:1485
Rázvor [mm]:2600