Aktuálna generácia Toyoty Auris spoznala na tohtoročnom autosalóne v Ženeve svojho nástupcu. Na novinku si ešte chvíľku počkáme, a tak nám Toyota na skrátenie času pripravila Auris vo verzii Freestyle. Ide len o hru na city, či postavila Toyota vlastný „Allroad“?
Toyota Auris aktuálnej generácie je tu s nami už päť rokov. Za tento čas, samozrejme, absolvovala facelift exteriéru a interiéru či sa stala naším „európskym“ Priusom. Keďže na kombi a hatchbacky reagujeme na starom kontinente lepšie ako v Spojených štátoch, išlo o logický krok značky. Tým pádom priniesla technológiu hybrid aj do rúk konzervatívnejších majiteľov.
Pre svalmi posadnutý svet
Dojem, že auto nie je takpovediac „z cukru“, je jednou z tichých požiadaviek trhu. Svoje o tom hovoria vysoké predajné čísla modelov SUV a „oplastovaných“ kombi, ktoré prinášajú aj značky, od ktorých by sme to nečakali. Auris Freestyle prichádza v limitovanej edícii s takzvanými „inteligentnými prvkami mestského štýlu“.
Tie zahŕňajú čierne kryty oblúkov kolies, bočné lišty a ochranné kryty v prednej a zadnej časti podvozka s hliníkovou povrchovou úpravou. Ďalej môžete počítať so 17-palcovými zliatinovými diskami, kombinujúcimi čierny lak a čistú strojovú úpravu. V sivej farbe Manhattan pôsobí ako služobné auto Šialeného Maxa spred apokalyptických čias.
Štedrá nádielka výbavy
Auris Freestyle prichádza s balíkom výbavy v štandarde. Navyše od bohato „napakovaného“ stupňa výbavy Active, prináša okrem exteriérových doplnkov niekoľko komfortných a bezpečnostných prvkov. Na cestu si posvietite dobrými Bi-LED prednými svetlometmi, vaše súkromie a oči vašich detí od slnka zachránia zatmavené zadné sklá Privacy glass a vaše plechy „ušetrí“ parkovacia kamera.
Prekvapením je však prítomnosť kombinácie parkovacej kamery a senzorov, ktoré japonské modely zväčša nevyužívajú. Ďalej môžete počítať s tempomatom, vyhrievanými prednými sedadlami alebo dažďovým senzorom.
Urbanista
Auris s hybridným pohonom je vynikajúcim partnerom do mestskej premávky. Atmosférický 1,8 litrový benzínový štvorvalec produkuje v kombinácii s elektromotorom výkon 99 kW/136 koní. Na hmotnosť a veľkosť auta je tento výkon adekvátny, no Auris disponuje jednou zaujímavou charakteristikou. Pokým sa konkurenčné modely snažia o vzrušujúce zážitky z jazdy, Auris Hybrid láka k maximálne úspornej jazde. Nedisponuje podmanivým podvozkom, manuálnym režimom prevodovky či dokonca otáčkomerom.
Ručička ukazovateľa využívaného výkonu dokonca sčervená pod výraznejšou akceleráciou. V bežnej nočnej premávke sa aj vďaka tomuto prístupu usadila priemerná spotreba na 3,7 litroch benzínu na 100 km. Na diaľnici však naopak narastá spotreba nad hranicu 7 litrov na 100 km. V medzimestskej premávke je spotreba opäť excelentná. Auris Hybrid si vypýtal len 4,7 litra na 100 km.
Cenníkový kompas
Auris Hybrid Touring Sports Freestly je momentálne v akcii za 22 890 €. Za metalický lak z našej testovačky si priplatíte 520 € a po strávení registračnej dane na úrovni 105 €, môžete celé dni krúžiť po meste a platiť smiešne sumy za benzín.
Pokiaľ sa vám páči „mačovské“ obloženie karosérie a chýbalo vám k nemu hybridné ústrojenstvo, máte svojho favorita.
Základná cena modelu – Toyota Auris Touring Sports Live 1,33 VVT-i: 13 820 €
Základná cena testovanej verzie – Toyota Auris Hybrid Touring Sports Freestyle: 22 890 €
Záruka: 3 roky / 100 000 km
Registračná daň: 105 €
Euro NCAP: 5 hviezd, 2013
Technické údaje:
Motor | |
Typ motora: | radový, zážihový + elektromotor |
Valce/ventily: | 4/16 |
Zdvihový objem [cm3]: | 1798 |
Najvyšší výkon [kW (k)/ot./min.]: | 99 (134)/5200 |
Najvyšší krút. moment [Nm/ot./min.]: | 142 /3600 |
Prevádzkové vlastnosti | |
Maximálna rýchlosť [km/h]: | 180 |
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h [s]: | 10,9 |
Spotreba - mesto/mimo/kombi [l/100 km]: | 3,6/3,5/3,6 |
Rozmery a hmotnosti | |
Batožinový priestor [l]: | 600 |
Objem nádrže [l]: | 45 |
Prevádzková hmotnosť [kg]: | 1410 |
Rozmer pneumatík: | 215/50 R17 |
Dĺžka [mm]: | 4595 |
Šírka [mm]: | 1760 |
Výška [mm]: | 1485 |
Rázvor [mm]: | 2600 |