TEST: Suzuki Ignis HYBRID | Špecifický zázrak

2907
Zdroj: Redakcia

Ultra kompaktné SUV je akýsi zakliaty automobilový žáner. Tieto autá stále vyznejú ako oplastované malé hatchbacky, ktoré vznikli z nutnosti rozšíriť ponuku modelov. Suzuki Ignis je iné a ako jediné ultrakompaktné SUV dáva nespochybniteľný zmysel.

Žáner SUV kritizujem, ako väčšina mojich kolegov, veľmi rád. Poukazujú na istý úpadok mravov v automobilovom svete, kde je vysoký posed vymenený za ďalší liter a pol paliva na 100 km či schopnosť prejsť po nepokosenom trávniku za dobré jazdné vlastnosti.

Zdroj: Redakcia
Zdroj: Redakcia

Rok 2015 pominul a podobné reči pomaly strácajú zmysel. Tieto autá sa totiž vyvinuli do podoby, v ktorej už je ich ťažké kritizovať. Čo s nimi, keď sa im tak náramne darí? Suzuki Ignis som pochopil už od nášho prvého stretnutia v roku 2017.

Nie dizajn, ale história

Suzuki Ignis je do veľkej miery tvarované minulosťou značky. Trojica pásov na C-stĺpiku, tvar lemu predných svetiel, čierne elementy po bokoch prednej kapoty alebo čierny A-stĺpik. Toto sú všetko odkazy na predošlé modely značky.

Zdroj: Redakcia
Zdroj: Redakcia

Ignis má za sebou facelift v polovici výrobného cyklu, čo prinieslo autu prednú masku podobnú modelu Vitara a upravený zadný nárazník.

Čary

Malý Ignis boduje priestorom na zadných sedadlách hlavne vďaka možnosti ich posúvať v skutočne obdivuhodnom rozsahu. „Za seba“ si dokážem sadnúť s masívnou rezervou pre kolená aj s dostatočným až pohodlným priestorom pre hlavu. Pokiaľ však potrebujete zväčšiť kufor či preniesť niečo skutočne dlhé, posunutím alebo sklopením zadných sedadiel získate priestoru ako v malej dodávke.

Priestor na zadných sedadlách je pre danú kategóriu doslova neprekonateľný
Zdroj: Redakcia

Do kufra sa dokonca zmestil aj 26-palcový zjazdový bicykel, no pre malú dĺžku auta bolo nutné odmontovať z rámu obe kolesá. Aj tak sa zmestila gitara, veľký multiefekt, batožina na týždňovú dovolenku a celkom objemný nákup. Pokiaľ by som chcel so sebou zobrať živú ľudskú bytosť, už by sme sa v interiéri takpovediac „tlačili“.

Drobný doping

Suzuki má mild-hybridné vozidlá na trhu už roky a v ich váhovej kategórii dáva táto forma elektrifikácie dokonalý zmysel. Auto má hmotnosť len 860 kilogramov v plnej výbave a s pohonom predných kolies.

Palubná doska je veľmi príjemná a vysoká. Máte pocit, že sedíte v maličkom tanku.
Zdroj: Redakcia

Pod kapotou si vystačí s klasickým 1,2-litrovým benzínovým štvorvalcom, ktorý disponuje viacbodovým vstrekovaním, a tak je odolný voči „karbonizovaniu“ na krátkych trasách. Je to vyslovene jednoduchý motor. Nemá sa na ňom čo pokaziť. Mild-hybridný pohon je v malom aute aj celkom cítiť.

Tok energie mild-hybridného pohonu môžete sledovať na palubnom počítači
Zdroj: Redakcia

Drobný elektromotor vyhladzuje krivku krútiaceho momentu, a preto pôsobí jeho prejav o málo „mäsitejšie“ než v prípade čisto benzínovej verzie.

Nízka hladina stresu

Ignis je vyslovene doma v nízkych rýchlostiach. Mäkké pružiny dovoľujú autu byť pohodlné, za čo môže hlavne nízka hmotnosť. Devízou je perfektný výhľad z kabíny, pohodlné nastupovanie a svetlá výška až 18 centimetrov, čo je v segmente malých áut až absurdne vysoká hodnota.

Zdroj: Redakcia
Zdroj: Redakcia

V zákrutách sa z dôvodu svojej výšky nakláňa a dynamická jazda mu nie je vyslovene pochuti. Ignis vás núti upokojiť sa a mne táto jeho črta padla celkom vhod. Aj tak, načo by ste sa s ním kam hnali. Len by ste si navýšili účet na „čerpačke“.

Čistučké budíky vám ukazujú len to, čo potrebujete. Jednoduchý palubný počítač zas doplnkové informácie a spotrebu pod 5 litrov
Zdroj: Redakcia

Spotreba je vynikajúca. Mimo mesta dokáže klesnúť pod 4 litre a v meste viete pokojne jazdiť aj pod piatimi. Na diaľnici pri 110 km/h jazdíte za 4,4 litra. Rýchlosť 130 km/h je na komfort znesiteľná, no nemal som potrebu auto hnať a ponáhľať sa s ním. Beztak vtedy spotreba stúpa mierne nad 6 litrov.

Základná cena modelu – Suzuki Ignis GL 1,2 l DUALJET HYBRID : 11 320 €
Základná cena testovanej verzie – Suzuki Ignis GLX 1,2 l DUALJET HYBRID: 13 790 €
Euro NCAP: 3 hviezdy
Záruka: 3 roky/100 000 km
Registračná daň: 33 €

Technické údaje 
Motor
Typ motora:radový, zážihový + elektromotor
Valce/ventily:4/16
Zdvihový objem [cm3]:1197
Najvyšší výkon [kW (k)/ot./min.]:61(83)/6000
Najvyšší krút. moment [Nm/ot./min.]:107/2800
Prevádzkové vlastnosti
Maximálna rýchlosť [km/h]:165
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h [s]:12,2
Spotreba - mesto/mimo/kombi [l/100 km]:5,1
Rozmery a hmotnosti
Batožinový priestor [l]:260
Objem nádrže [l]:32
Pohotovostná hmotnosť [kg]:860
Rozmer pneumatík:175/60 R16
Dĺžka [mm]:3700
Šírka [mm]:1690
Výška [mm]:1605
Rázvor [mm]:2435