Keby automobilka mala v tomto období prísť s novým autom, aké by to asi bolo? V Peugeote v tom majú jasno. Horúcou novinkou je SUV kupé.
No dobre. Crossover kupé. Ale pointa zostáva. Peugeot 408 predstavili iba minulý rok v júni a ide o úplne nové auto. Takýto model ešte značka s francúzskym levom nemala.
Stojí na platforme EMP2 po boku 308-ičky, Oplu Astra alebo Citroënu C5 X, ku ktorému má najbližšie. Dizajn nasleduje trendy, ktoré nastavila 308-ička. Dokonca až tak, že pri pohľade priamo spredu ide o prakticky totožné auto.
V našej najvyššej výbave GT máme vertikálnu mriežku chladiča, matrixové Full LED svetlomety, po bokoch naleštené logo leva a 19-palcové disky kolies výlučne pre GT verziu. Od B-stĺpika prichádzajú zatmavené okná a vzadu skosená strecha s muskulatúrnym spojlerom.
Interiér už poznáte
Aj v interiéri je podobnosť s menšou 308-ičkou jasne badateľná. Je moderný a po nastúpení vás perfektne obklopuje pocit mäkkých materiálov s množstvom obrazoviek. Nechýba viacúrovňový 10-palcový i-Cockpit či lesklé 10-palcové multimédiá a pod nimi displej i-Toggle s piatimi rýchlymi voľbami.
Okrem digitálnych vychytávok nám Peugeot do výbavy GT nabalil aj niekoľko luxusných prvkov. Napríklad vyhrievaný športový volant, tmavé čalúnenie stropu, športové sedačky, športové pedále, hliníkové ozdoby, bezrámové spätné zrkadlo a aj klimatizáciu so senzorom na čistotu vzduchu.
Čo sa týka posedu za volantom, ako býva pri Peugeotoch zvykom, tu som si svoju ideálnu polohu chvíľu hľadal. Ale podarilo sa. V 408-ičke sedíte viac ležmo a na prístrojový štít sa pozeráte ponad veniec volantu. Sedenie vzadu patrí medzi menej priestranné najmä vtedy, ak na mieste vodiča či spolujazdca sedia vysokí cestujúci.
Kufor s objemom 454 litrov sa radí medzi tie menšie. Ale v tomto prípade je to aj preto, lebo tu máme plug-in hybrid a príplatkové audio Focal. Bez týchto dvoch vymožeností by 408-ička poskytla 536 litrov, a to už je takmer rovnako ako v súrodencovi – Citroëne C5 X.
Bez nafty
Peugeot 408 dostanete na Slovensku iba ako benziňák alebo plug-in hybrid. Ak sa rozhodnete pre benzín, dostanete jedna-dvojku s názvom Puretech 130. Potom je tu plug-in hybrid s výkonom 180 alebo 225 koní. Obe nabíjateľné motorizácie fungujú na princípe 1,6-litrového štvorvalca, ktorého výkon sa odlišuje v závislosti od verzie. Výkon elektromotora zostáva rovnaký. Ten je v oboch špecifikáciách 110 koní.
Testovaná silnejšia verzia poskytuje najvyšší krútiaci moment 360 Newtonmetrov a zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 7,8 sekundy. A vďaka kombinácii elektra a spaľováku ide o fakt svižné auto. A to sa nemení ani vtedy, keď sa baterka dostane na nulu.
Rozdiel v priemernej hmotnosti je medzi spaľovacou a elektrifikovanými verziami približne 300 kíl a je ho cítiť. Pre komfort jazdy však hmotnosť vôbec nie je zlá. Auto nie je až také našponované, podvozok výborne žehlí nerovnosti a tie kilá navyše v zákrutách nie je až tak cítiť. Otázne len je, či je prírastok hmotnosti cítiť aj na spotrebe. S vybitou batériou sme jazdili v priemere za 7,6 l/100 kilometrov a auto pracovalo ako hybrid úplne výborne. Napríklad pri posúvaní v zápche si spaľovák vôbec nezaplo.
Ak sa rozhodnete nabíjať, budete to robiť predovšetkým na domácom wallboxe alebo na mieste, kde strávite viac času. Je tu totiž iba klasická AC zásuvka. My máme za príplatok zosilnený nabíjací výkon 7,4 kilowattu, ktorý zvládne celú baterku naplniť za 1 hodinu a 40 minút. Skvelý dizajn, luxus na palube a komfortná jazda. Taký je Peugeot 408 zrodený v súlade s dnešnými trendmi.
Typ pohonu: | PHEV, benzín |
Valce: | 4 |
Zdvihový objem [cm3]: | 1598 |
Najvyšší výkon spal. motora [kW(k) / ot./min.] | 132(180) / 6000 |
Najvyšší výkon systemu [kW(k)] | 165(225) |
Najvyšší krút. moment [Nm / ot./min]: | 360 |
Maximálna rýchlosť [km/h]: | 233 |
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h [s]: | 7,8 |
Spotreba WLTP [l/100 km] | 6,3 (po vybiti) |
Batožinový priestor [l]: | 454 |
Objem nádrže [l]: | 40 |
Kapacita trakčnej batérie [kWh]: | 12,4 |
Pohotovostná hmotnosť [kg]: | 1825 |
Dĺžka [mm]: | 4687 |
Šírka [mm]: | 1859 |
Výška [mm]: | 1487 |
Rázvor [mm]: | 2787 |