TEST: Peugeot Traveller VIP⎜Viac je viac

3308
Zdroj: František Pisarovič
" "

Zamysleli ste sa niekedy nad tým, aký kusisko auta môžete mať za 40-tisíc? Tak sa zamyslite ešte raz, pretože ste pravdepodobne vynechali segment malých dodávok. A to je chyba, ktorú dokonale potvrdzuje vrcholný model Peugeoťáckej úžitkovej flotily: Traveller Long vo verzii Business.

Každý nadšenec do áut si počas života prejde istými fázami. Mnohí ľudia napríklad nenávidia SUV, no až do momentu, kým nevyskúšajú nejaké skutočne dobré.

Akože priznávam, najsexy investovaných 40-tisíc to nie je. Zvonka.
Zdroj: František Pisarovič

Všemohúci pokrok

Podobné je to aj s dodávkami. Tie vzbudzujú v mnohých vodičoch, najmä tých začínajúcich, rešpekt svojou veľkosťou. Druhá strana motoristov zasa uprednostňuje civilnejšie a reprezentatívnejšie sedany či kombíky, pretože si nevedia predstaviť, že by im dodávka vedela poskytnúť dostatočný komfort. Obe skupiny však zabudli na dve podstatné veci: pokrok a fyziku.

Vzadu však vďaka viac ako 1,1 metrov dlhému previsu naberá Traveller na elegancii.
Zdroj: František Pisarovič

Vysvetlím. Pozrite sa napríklad na tento testovací Peugeot Traveller v hardcorovo predĺženej verzii Long s výbavou Business. Jasné, je to stále škatuľa na kolesách, no celkom príťažlivá. V tajomnej čiernej farbe s lakovanými doplnkami a 17” diskami kolies pôsobí dostatočne sofistikovane na to, aby si vedela obhájiť základnú cenovku 49 890 €.

Pri pohľade zboku to tiež nie je také zlé.
Zdroj: František Pisarovič

Xenónové svetlomety tiež naznačujú, že to tento Peugeot myslí vážne aj na ceste, do ktorej si vie aj prisvietiť. O štýlový vstup sa zasa starajú dve obrovské elektronicky ovládané posuvné dvere. Ak sa bojíte veľkosti, s nimi viete pohodlne nastúpiť aj tam, kde by ste tie konvenčné ani neotvorili. Bezbolestné parkovanie zaistí zadná 180° parkovacia kamera s armádou snímačov.

S prevedením Business VIP získate elektricky ovládateľné dvere na každej strane auta, takže môžete robiť takéto fotky. A mnoho iných vecí!
Zdroj: František Pisarovič

Všadeprítomný komfort

Keď sa zo zadnej časti vozidla pretiahnete na sedadlo vodiča (úplne komfortne), vaše pozadie jemne zapadne do kožených poťahov špičkových vyhrievaných sedadiel s masážnou funkciou. Nekecám. S normálnou masážou, nie nepodobnou tej v civilnej 508, o ktorej ste si doteraz mysleli, že ju potrebujete.

Nech sa páči, vstúpte. Takto to vnútri vyzerá v štandardnej konfigurácii.
Zdroj: František Pisarovič

Okrem toho sa za prístrojovým panelom vyníma výklopný head-up displej, ktorý vie zobrazovať rýchlosť, veci okolo tempomatu a navigácie, prípadne informácie o hudbe, ktorá aktuálne tečie do veľmi kvalitne znejúceho sterea s dobrou akustikou interiéru.

Štandard je však v prípade Travelleru niečím, čo sa dá v pohode zmeniť. Napríklad na pojazdnú zasadačku, aha!
Zdroj: František Pisarovič

Lenže Traveller je predovšetkým o zadnej časti vozidla. A tu nastáva tá pravá zábava! V základnej konfigurácii poskytne miesto pre 5 cestujúcich, dvoch v rozmerných kreslách v strednom rade, troch na posuvnej zadnej lavici. Medzi prednými zadnými sedadlami je stolček, ktorý je posuvný. Všetko je tu posuvné!

Aj v sedemmiestnej konfigurácii zostáva veľa priestoru na batožinu pasažierov.
Zdroj: František Pisarovič

A nielen to. Pomocou pár jednoduchých a nie ťažkých pohybov viete stredný rad sedadiel vybrať, otočiť a vyrobiť si vlastnú zasadačku na kolesách. Sedadlá môžete, samozrejme, aj úplne vybrať a zobrať napríklad… niekoľko balíkov časopisov na rozvoz, keby ste potrebovali.

A nielen to! Je tu perfektne vybavená kabína vodiča a spolujazdca, v ktorej sa budete cítiť ako v osobáku.
Zdroj: František Pisarovič

Fyziku (ne)oblafneš

Na ceste má Traveller prehľad. Už len preto, lebo sedíte v rovnakej výške, ako keby ste stáli na nohách. Fajnú dynamiku potom zabezpečuje turbodiesel 20 BlueHDi so 133 kW (180k), ktorý roztáča predné kolesá cez výbornú 8st. automatickú prevodovku Aisin.

Dvojlitrový turbodiesel BlueHDi stačí na 130 kW (177 koní) a taký dostatok krútiaceho momentu, aby vám nikdy nenapadlo, že ho nemáte dosť.
Zdroj: František Pisarovič

Traveller profituje z nízko položeného ťažiska platformy EMP2 (motor je uložený celkom nízko) a veľkej odpruženej hmotnosti, proti ktorej dokážu komfortne fungovať aj tuhšie pružiny. Auto je prekvapivo mrštné, veľmi rýchle v priamke a aj pri komfortnej jazde pôsobí sebaisto.

Vodič dostane okrem komfortného podvozku a prehľadu nad cestou aj masáž. Nekecám!
Zdroj: František Pisarovič

Spotrebu bežne udržíte medzi šiestimi a siedmimi litrami nafty na stovku, naložené diaľničné šprinty ju dostanú bližšie k ôsmim. A aj to sú hodnoty, ktorými sa príliš neodlišuje od väčšieho kombi. To však nikdy nepremeníte na obývačku!

Dajte tej myšlienke šancu, získa si vás.
Zdroj: František Pisarovič

Základná cena modelu – Peugeot Traveller Business Compact 1,5 BlueHDi 100k: 24 352 €
Základná cena testovanej verzie
– Peugeot Traveller Business VIP Long 2,0 BlueHDi 180k S&S EAT8: 39 912 €
Euro
NCAP: 5* (2015)
Záruka:
2 roky
Registračná daň: 
530.00 €

Technické údaje 
Motor
Typ motora:radový, vznetový
Valce/ventily:4/16
Zdvihový objem [cm3]:1997
Najvyšší výkon [kW (k)/ot./min.]:130(177)/3750
Najvyšší krút. moment [Nm/ot./min.]:400/2000
Prevádzkové vlastnosti
Maximálna rýchlosť [km/h]:185
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h [s]:8,8
Spotreba - kombi WLTP [l/100 km]:5,4 - 5,7
Rozmery a hmotnosti
Batožinový priestor [l]:980
Objem nádrže [l]:70
Prevádzková hmotnosť [kg]:2032 - 2168
Rozmer pneumatík:215/60 R17
Dĺžka [mm]:5309
Šírka [mm]:2010
Výška [mm]:1940
Rázvor [mm]:3275