Fešák od kosti
Brúsené 18-palcové disky kolies z ľahkej zliatiny, lesklé čierne spätné zrkadlá a strešné lišty. Zatmavené bočné sklá a obrovské panoramatické strešné okno nad hlavami posádky. Všetko sú to neprehliadnuteľné poznávacie znaky výbavy 360. Interiér sa snaží zaujať sedadlami s čiastočným koženým čalúnením, ktoré nájdete aj na dverách a dekoračnými materiálmi v kombinácii hliník + plast lakovaný čiernym klavírnym lakom. Mäkké plasty interiéru však vyzerajú paradoxne tvrdo a ich množstvom sa rozhodne nešetrilo.
Význam označenia „360“
Je to 360-stupňový výhľad z vozidla. Systém monitorovania okolia auta využíva štyri širokouhlé kamery, jednu na každej strane auta. Výstupom z nich je pohľad na auto zhora premietnutý na obrazovke systému Nissan Connect. Ten je tiež súčasťou tejto výbavy. Integruje GPS, iPod konektor, USB port a konektivitu Bluetooth. To všetko za pomoci dotykovej obrazovky. Tá je ale kameňom úrazu, nakoľko je malá a jej citlivosť na dotyk ma neraz dostala do rozpakov. Celý modul s tlačítkami pôsobí až neadekvátne lacno. Nakoniec, presne to isté nájdete za príplatok aj v najmenšom modeli Micra.
Preplňovaný diesel s objemom 1,6 litra a výkonom 130 koní je skvelý motor. Je naozaj tichý, poskytuje vzhľadom k svojmu objemu dostatočnú dynamiku pri potešujúcom údaji o spotrebe. Jazdili sme dynamicky, bez nejakého obmedzovania sa pri rozbiehaní. V meste sme sa zmestili do 7 litrov, ale mimo mesta sa dá kľudne jazdiť aj za 4,5 a po diaľnici za 6,5 litra. Za pomoci šesťstupňovej manuálnej prevodovky – s prekvapivo krátkymi dráhami radenia – motor pri 130-tke pracuje pri 2500 otáčkach. Pri tejto rýchlosti vnímate naozaj skôr aerodymický hluk ako prejav agregátu. A aj ten vnímate vďaka koeficientu odporu vzduchu Cx 0,33 ako bežnú, nijako neobťažujúcu kulisu.
Základná cena testovanej verzie – Nissan Qashqai 1.6 dCi 360: 26 000 €
Registračná daň na testované auto: 267€
Motor
|
|
Typ motora:
|
radový, vznetový
|
Valce / ventily:
|
4 / 4
|
Zdvihový objem (cm3):
|
1598
|
Najvyšší výkon (kW / ot./min.):
|
96 / 4000
|
Najvyšší krút. moment (Nm / ot./min. ):
|
320 / 1750
|
Prevádzkové vlastnosti
|
|
Maximálna rýchlosť (km/h):
|
190
|
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h (s):
|
10,3
|
Spotreba – mesto/mimo/kombi (l/100 km):
|
6,3 / 4,1 / 4,9
|
Rozmery a hmotnosti
|
|
Batožinový priestor (l):
|
410 / 1513
|
Objem nádrže (l):
|
65
|
Pohotovostná hmotnosť / nosnosť (kg):
|
1498 / 415
|
Rozmer pneumatík:
|
215/55 R18
|
Dĺžka (mm):
|
4330
|
Šírka (mm):
|
1780
|
Výška (mm):
|
1615
|
Rázvor (mm):
|
2630
|
Nissan Qashqai stretávame na cestách už od roku 2007, no stále vyzerá moderne, čo svedčí o nadčasovosti jeho dizajnu Po šiestich rokoch však prešiel menšou modernizáciou, dostal nový naftový motor a novú výbavu, a tak sme ho opäť preverili v redakčnom teste.