TEST MG4 Electric: Sústredí sa na to dôležité

937
Zdroj: David Dejvo Schun

MG4 electric je v poradí až tretím autom, ktoré k nám automobilka prináša. Zároveň je však najnovším modelom značky.

Spredu je MG4 absolútna bomba. Ostré svetlomety dokážu porezať už pri pohľade na ne, ale vyrezávať svetelný lúč nedokážu. Nie sú matrixové. Bočné prieduchy menia masku MG4 z ázijského mačiatka na ázijského tigra a aktívna mriežka chladiča nielen chladí, ale aj zlepšuje aerodynamiku a predlžuje dojazd.

Zdroj: David Dejvo Schun
Zdroj: David Dejvo Schun

Pri pohľade zboku je už dizajn oveľa striedmejší a v podstate jediné, čo reliéf auta ozvláštňuje, je čierny plast na spodku a široký c-stĺpik. A zozadu opäť dizajnový úlet v podobe obrovského difúzora, naozaj brutálneho svetelného podpisu a strechy, ktorá vyzerá, ako by mala vyklápacie krídelká.

Zdroj: David Dejvo Schun
Zdroj: David Dejvo Schun

Kufor má 363 litrov a sedenie vzadu je skôr priemerné. Na kratšie trasy to v druhom rade sedadiel zvládnu absolútne bez problémov aj vyšší cestujúci. No ak sa budú chcieť pohodlne rozvaliť, už sa nebudú cítiť úplne komfortne.

Zdroj: David Dejvo Schun
Zdroj: David Dejvo Schun

Výbavou neohúri…

Vpredu je MG4 absolútnym minimalistom. Fyzické tlačidlá by ste napočítali na prstoch jednej ruky. Prístrojový štít má 7 palcov, 10,25-palcové multimédiá ovládajú prakticky všetko. Klimatizácia je automatická, CarPlay je cez klasické USB a je tu aj Bluetooth. A tým sme výpočet komfortných prvkov na palube ukončili. Dokonca ani len štartovacie tlačidlo tu nie je. A ako vlastne naštartujete? Kopanec do brzdy, počkať na nápis READY, zvoliť smer jazdy a ísť!

Zdroj: David Dejvo Schun
Zdroj: David Dejvo Schun

MG má taký zvyk, že ku každej výbave naviaže aj motorizáciu. Momentálne sú dostupné dve a my máme tú silnejšiu. Čiže 204 koní a 250 newtonmetrov na zadné kolesá. Zrýchlenie na stovku? 7,9 sekundy. Paradoxne, menej výkonná motorizácia sa na stovku dostane vďaka nižšej hmotnosti rýchlejšie ako tá naša. Ale pocitovo je ten ťah cítiť v každej rýchlosti.

Zdroj: David Dejvo Schun
Zdroj: David Dejvo Schun

… ohúri jazdou!

Jazdné vlastnosti tohto auta sú absolútne bravúrne. MG4 váži asi 1,8 tony a rozloženie hmotnosti predstavuje 50:50. Navyše v tomto aute je aktuálne najtenšia batéria v hre. Na výšku má iba 11 centimetrov. A to znamená extrémne nízke ťažisko. MG4 má vzadu päťprvkovú nápravu a komfort jazdy je perfektný. Auto žehlí nerovnosti veľmi nonšalantne a z celej kombinácie podvozku a riadenia navodzuje motokárový pocit. Riadenie je precízne, presné a s okamžitou odozvou. Mimochodom, toto auto jazdí ako besné aj preto, lebo na rozdiel od mnohých konkurentov máte na každom kolese kotúčové brzdy.

Zdroj: David Dejvo Schun
Zdroj: David Dejvo Schun

Okej, ale teraz nohy na zem. Elektromobily nie sú iba o výkone a jazde, ale aj o dojazde. 64-kilowatthodinová batéria patrí k tým väčším v segmente. A spotreba WLTP na úrovni 16 kWh/100 km je celkom priemerná. Tieto dve čísla dokopy znamenajú 450 kilometrov na nabitie. A čo je ešte dôležitejšie, pri diaľničnej 130-ke dokážete prejsť bez problémov aj 200 kilometrov.

Zdroj: David Dejvo Schun
Zdroj: David Dejvo Schun

26 minút na nabíjačke

No a ak pôjdete na dlhšie cesty mimo vášho wallboxu, dostanete sa aj na komerčné nabíjačky. Tu podporuje MG4 maximálny nabíjací výkon 140 kilowattov a z 10 na 80 percent ho dostanete za približne 26 minút. Bežné domáce nabíjanie z wallboxu zvládnete najviac 11 kilowattmi. Z 10 na 100 percent vám to potrvá 6 a pol hodiny. A ak by ste chceli vracať energiu naspäť do obehu, s príplatkovým adaptérom vďaka režimu vybíjanie dokážete konektor používať aj ako 2,2-kilowattovú zásuvku, s ktorou dobijete kľudne kolobežku na festivale alebo si niečo pripravíte na elektrickom grile.

MG4 ponúka dobré jazdné vlastnosti, celkom okej dojazd aj v reálnych podmienkach, a tak jediné, čo mu ešte môže zlomiť krk, je vysoká cena. Ale verte či nie, ani to sa nekoná.

Základná cena modelu – MG4 Electric Emotion: 31 390 € (akcia)
Základná cena testovanej verzie – MG4 Electric Elegance: 35 690 € (akcia)
Záruka: 7 rokov / 150 tkm
EuroNCAP: 5* (2022)

Technické údaje 
Motor
Typ motora:Elektromotor
Najvyšší výkon [kW (k)]:150(204)
Najvyšší krút. moment [Nm]:250
Prevádzkové vlastnosti
Maximálna rýchlosť [km/h]:160
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h [s]:7,9
Spotreba - WLTP kombi [kWh/100km]:16
Rozmery a hmotnosti
Batožinový priestor [l]:363
Kapacita batérie [kWh]:64
Rozmer pneumatík:215/55 R17
Dĺžka [mm]:4287
Šírka [mm]:1836
Výška [mm]:1504
Rázvor [mm]:2705
Pohotovostná hmotnosť [kg]:1685