Mercedes-Benz predstavil minulý rok jemnú aktualizáciu svojho druhého najmenšieho modelu s počiatočným písmenom G. Po týždni s ním musíme zhodnotiť, že ideálnejšieho parťáka na každý deň si vieme predstaviť len ťažko.
V automobilovom svete sú dve kategórie vozidiel. Prvou sú tie, ktoré stvorili na to, aby vyčnievali z radu. A potom tu je kategória každodenných makačov. Hrdinov bez plášťov. S klasickou polokošeľou, aktovkou a rifľami, ktorých na ulici bežne prehliadnete. A i keď model GLB patrí do prémiového segmentu, radí sa skôr do druhej kategórie. Na prvú to môže vyznieť ako negatívum, no keď sa nad tým zamyslíte, ide o ideálnu voľbu.
Opatrný facelift
Pokiaľ by sme mali hovoriť o facelifte, pri GLB k nemu pristupovali so všetkou opatrnosťou. Nadčasový dizajn iba jemne vyšperkovali o modernejšie nárazníky a úpravou prešli aj predné a koncové svetlá. V pakete AMG Line, ktorý sme dostali na test, sa však ťažko názorne ukazujú minimalistické zmeny. Dôležitejšie je, že ani v ňom sa nezabudlo, že GLB je určené na každodenné používanie, a tak pneumatiky s profilom 235/50 sú vyslovene praktickým prvkom.
Po nastúpení do kabíny vás objímu príjemné alcantarové sedačky poskytujúce vysokú úroveň komfortu, ktorá je pre značku Mercedes-Benz charakteristická. Ak ste na ergonómiu vozidiel zo Stuttgartu zvyknutí, okamžite po prvotnom “rozkukaní” viete, čo sa kde nachádza a čo ako nastaviť. Palubný systém sa skladá z prístrojového štítu a vodorovne uloženej obrazovky multimédií. Tú viete ovládať prostredníctvom pravého ramena volantu alebo dotykom. Touchpad v stredovom tuneli sa už nenosí.
Praktické po každej stránke…
I keď vieme, že názory na dotykové multifunkčné volanty sa líšia, túto koncepciu musíme pochváliť. Skutočne umožňuje kompletné ovládanie multimédií bez nutnosti zložiť ruky z volantu. Naopak, plytká odkladacia plocha v stredovom tuneli je príliš malá na to, aby ste si do nej vložili mobil. Čiže ak si ho nechcete bezkontaktne nabíjať o pár centimetrov ďalej, máte jednoducho smolu.
Praktickosť sa však ešte viac prejavuje za prvým radom sedadiel. Kvalitné, no zároveň sklápateľné a posuvné sedadlá druhého radu vám ponúkajú širokú variabilitu priestoru pre pasažierov a batožinu. Štandardne kufor ponúkne 570 litrov v perfektne hranatom rozpoložení, ktoré sa po sklopení druhého radu sedadiel dokážu nafúknuť až na číslovku 1805.
… aj svojím pohonom
V testovanom vozidle sa nachádza motorizácia 220d s pohonom všetkých kolies 4Matic. Pod kapotou teda ukrýva približne 190 koní s najvyšším krútiacim momentom 400 Nm. A toto kombo, vychádzajúce z dvojlitrového štvorvalca, vás zbaví akýchkoľvek strachov o nedostatku výkonu. Akcelerácia na stovku za približne 7,8 sekundy túto tézu len potvrdzuje a 8-stupňová automatická prevodovka, i keď nepatrí na úplný technologický vrchol značky, si svoju prácu odvádza veľmi poctivo.
Počas nášho testu sme s modelom GLB prešli viac ako 1000 kilometrov a z toho viac ako polovica sa udiala v jeden jediný deň. Spomínaná jazda kombinujúca okresné a diaľničné cesty s mnohými zastaveniami nakoniec znamenala spotrebu 5,6 l/100 km, čo v kontexte s dostupným výkonom a silou je ďalším horúcim argumentom v prospech GLB.
Rovnako ako skutočnosť, že ani po hodinách za volantom sme necítili únavu či nepohodlnosť pri sedení. V Mercedese jednoducho vedia, čo robia. A hoci je GLB 220d 4Matic jednoznačne z kategórie tichých a nevýrazných hrdinov, podľa nášho názoru ide o jedno z najvyváženejších a najvšestrannejších áut od tejto nemeckej značky.
Základná cena modelu – Mercedes-Benz GLB 180: 44 574 €
Základná cena testovanej motorizácie – Mercedes-Benz GLB 220d 4MATIC: 53 646 €
EuroNCAP: 5* (2019)
Záruka: 6 rokov alebo 200 tkm
Technické údaje | |
---|---|
Motor | |
Typ motora: | radový, vznetový |
Valce/ventily: | 4/16 |
Zdvihový objem [cm3]: | 1950 |
Najvyšší výkon [kW (k)]: | 140 (190) |
Najvyšší krút. moment [Nm]: | 400 |
Prevádzkové vlastnosti | |
Maximálna rýchlosť [km/h]: | 217 |
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h [s]: | 7,8 |
Rozmery a hmotnosti | |
Prevádzková hmotnosť [kg]: | 1790 |
Dĺžka [mm]: | 4634 |
Šírka [mm]: | 1834 |
Výška [mm]: | 1692 |
Rázvor [mm]: | 2829 |
Objem batožinového priestoru [l]: | 570 |