TEST Mercedes-Benz B 250 e: Priestranný, praktický, nabíjateľný

1290
Zdroj: Dávid Dejvo Schun

Aj keď v konfigurátore sa Trieda B radí do kategórie hatchback, ide skôr o MPV. A povedzme si narovinu, jedno z posledných.

Uvedomili ste si niekedy, že triedu MPV, ktorá by mala byť tou najpraktickejšou, dnes ponúkajú len prémiové automobilky? Ide o paradox tejto doby. Trieda B je jedným z mála zástupcov tejto kategórie a nasleduje trendy po každej stránke. S plug-in hybridom ponúkne dynamickú jazdu a slušnú spotrebu.

Zdroj: Dávid Dejvo Schun
Zdroj: Dávid Dejvo Schun

Stále je IN

Ak boli MPV-čka kedysi považované za škaredé, dnes to tak už nie je. Aj pri Triede B si dali záležať, aby dizajnom dokonale zapadala do moderného smerovania značky. Prednou maskou sa azda s výnimkou svetlometov celkom nápadne podobá na menšieho Áčkového súrodenca. Zboku a zozadu je to samozrejme iná rozprávka.

Zdroj: Dávid Dejvo Schun
Zdroj: Dávid Dejvo Schun

V interiéri pôsobí o poznanie strohejším dojmom ako napríklad Trieda C alebo E, no stále z neho cítiť prémiovosť a výborné spracovanie interiéru. O stupeň lepšie ako pred modernizáciou. V rámci spolupráce s výborným MBUX vás môže zaskočiť, že spolu s modernizáciou zmizol touchpad zo stredového tunela. Multimédiá ukryté v útrobách lesklej obrazovky sa dajú ovládať len cez obrazovku a plochou na volante.

Zdroj: Dávid Dejvo Schun
Zdroj: Dávid Dejvo Schun

Kufor sa zmenšil na úkor elektriny

Priestrannosť interiéru môžeme v rámci danej triedy len a len chváliť. Priestoru vzadu je množstvo a nástupný otvor do druhého radu je priam výborný. K MPV neodmysliteľne patrí aj variabilita, a tak je sklápanie zadných sedadiel samozrejmosťou.

Zdroj: Dávid Dejvo Schun
Zdroj: Dávid Dejvo Schun

Na poli pratickosti však najviac utrpel kufor, ktorého objem sa zmenšil kvôli prvkom hybridného pohonu. Pôvodných 455 litrov sa zmenilo na 405 litrov, no pribudla 15,6-kilowatthodinová batéria, ktorá vám to vynahradí v inej sfére.

Zdroj: Dávid Dejvo Schun
Zdroj: Dávid Dejvo Schun

Všedný elektrický deň

Mercedes-Benz B 250 e je plug-in hybrid, to je jasné. A práve spomínaná batéria zaručí, že svoje každodenné jazdy zvládnete bez jedinej kvapky elektriny. Múdre hlavy vo výskumných strediskách spočítali, že priemerný Európan prejde denne približne 40 kilometrov. A Béčko ich ponúkne až 77! Teda, podľa papierov. No aj v realite zvládnete viac ako 60. Navyše, na elektrinu sa zvládne aj ponáhľať. Spaľovací motor sa musí zapnúť až v rýchlosti nad 135 km/h.

Zdroj: Dávid Dejvo Schun
Zdroj: Dávid Dejvo Schun

Plug-in hybridný pohon vyvíjala automobilka v spolupráci so spoločnosťou Renault. Aj preto vás nemusí prekvapiť, že po spaľovacej stránke sa opiera o benzínový motor s objemom 1,3 litra a výkonom 163 koní. S kolesami je prepojený 8-stupňovou automatickou prevodovkou.

Zdroj: Dávid Dejvo Schun
Zdroj: Dávid Dejvo Schun

A ako kombo funguje výborne. Systémový výkon 218 koní a najvyšší krútiaci moment 450 Newtonmetrov dokážu praktické MPV rozpohybovať na stovku za 7,6 sekundy. WLTP spotreba na prvých 100 kilometrov predstavuje menej ako 1 liter. A každý ďalší po vybití zvládnete jazdiť pokojne aj za 5,2.

Zdroj: Dávid Dejvo Schun
Zdroj: Dávid Dejvo Schun

Ideál na dlhé trasy

V rámci nášho testu sme sa rozhodli pre výlet na Stredné Slovensko a Béčko sa prejavilo ako výborný parťák. Napriek tomu, že ide o jedno z najmenších áut v portfóliu s hviezdou, sa aj vo vysokých rýchlostiach správalo nad mieru dospelo. Možno akurát prejazd priečnych nerovností v nízkych rýchlostiach je cítiť intenzívnejšie.

V kabíne bolo počas jazdy vždy ticho. A keď sa vybila batéria, motor napriek svojmu menšiemu objemu neprútal pozornosť hlasným prejavom. Jednoducho, B 250 e spĺňa svoj účel. Je pripravené slúžiť.