TEST Kia Picanto: Pikantný facelift vo veľkosti XS

411
Zdroj: David Dejvo Schun

Kia Picanto je najmenší kórejský reprezentant, ktorý prišiel k nám do Európy. V krajine, odkiaľ pochádza, ho nazývajú Morning, ale u nás sa rozhodli pre o niečo ostrejší, pikantnejší názov. Prvýkrát ju svet uzrel v roku 2003, aktuálna tretia generácia sa predáva od roku 2017 a minulý rok dostala už svoj druhý facelift.

Zdroj: David Dejvo Schun
Zdroj: David Dejvo Schun

No a práve táto modernizácia posúva dizajn auta na úplne inú úroveň. Z relatívne guľatého Picanta sa vďaka úpravám stala doslova beštia. Taká malá, milá, ale beštia. S kopou hrán a futuristickým dizajnom. Zvislo orientované svetlomety ste doteraz videli nanajvýš na faceliftovanom Sorente alebo EV3 a nárazník je tiež prekopaný úplne. A zadok? Úplne nové svetlá takmer po celej šírke, úplne nový nárazník… Jednoducho nové, nové a nové.

Interiér nešetrí výbavou

Po nasadnutí dovnútra si okamžite všimnete nový prístrojový štít, ktorý dostanete už v základnej výbave. Nie je to ani čisto displej, ale ani ručičky. Skôr taká kombinácia. Novým štandardom sú aj 8-palcové multimédiá s navigáciou, Apple CarPlay, Android Auto, a aj internetovými službami Kia Connect, ktoré máte zadarmo počas celého trvania záruky. A áno, počuli ste správne, toto dostanete už v základnej výbave.

Zdroj: David Dejvo Schun
Zdroj: David Dejvo Schun

Pochváliť musím aj spracovanie materiálov a veľmi oceňujem prítomnosť fyzických tlačidiel pre klimatizáciu. My máme automatickú. A tú dostanete buď ako súčasť najvyššej výbavy GT-Line, alebo za príplatok vo výbave Gold. Dozadu nastupujem cez dvere otvorené skoro do pravého uhla a samotné sedenie je už pre mňa naozaj na tesno. S výškou meter deväťdesiat si sadám sám za seba a na kolená tu mám miesta úplne presne. A nie je tu lakťová opierka, ale je tu vačok v sedadle a aj USBC. Čo som, úprimne, nečakal.

Zdroj: David Dejvo Schun
Zdroj: David Dejvo Schun

Zvonka malé, zvnútra prekvapilo

Kufor ponúkne 255 litrov. A to je výborné číslo. Nový Fiat 500, zatiaľ dostupný len ako elektromobil, má napríklad len 185 litrov. A aj väčší Hyundai i10 má v kufri o tri litre menej. Takže Picanto, dobrá práca.

Zdroj: David Dejvo Schun
Zdroj: David Dejvo Schun

A teraz poďme za volant. Tu sa ponuka motorov prekopala. Nie výrazne, ale trochu áno. Škrtalo sa. Úplne vypadol jednoliter turbobenzín a motory, ktoré zostali, išli výkonovo nadol. Dôvod? Emisie.

Zdroj: David Dejvo Schun
Zdroj: David Dejvo Schun

Takže Picanto aktuálne ponúka atmosférický jednoliter trojvalec a štvorvalcovú jedna-dvojku. Výkony sú 63, respektíve 79 koní. My testujeme ten väčší a silnejší motor. Takže jedna-dvojku s päťstupňovým manuálom. Ak by ste chceli, k obom motorom je dostupná aj automatická prevodovka, ktorá má rovnako päť stupňov. 

Zdroj: David Dejvo Schun
Zdroj: David Dejvo Schun

Zrýchlenie na stovku zvládne za 13,1 sekundy a maximálka predstavuje 159 km/h. Čo sa týka komfortu a kvality jazdy, je cítiť, že 16-palcové disky sú už trochu na hranici. Teda… toho komfortu. Čo sa týka podvozka a jeho spolupráce s kolesami, ten môžem len pochváliť.

Zdroj: David Dejvo Schun
Zdroj: David Dejvo Schun

Výkon vs. hmotnosť

Treba myslieť aj na to, že Picanto váži iba jednu tonu. Takže ak výkon prerátate na bežné 1,5-tonové auto, je to skoro 120 koní. A to už neznie tak slabo, že? No presne v tom je ten trik, že kým som tu sedel sám, tá jazda bola až prekvapivo dynamická. Stokilový Bonifác a 20 kíl v kameramanskom kufri už urobili svoje. Ale faktom je, že toto auto má taký ten fun factor.

Zdroj: David Dejvo Schun
Zdroj: David Dejvo Schun

Nielen tým, ako vyzerá, ale skutočne aj tým, aké je obratné a ako drží v zákrutách. Takže kým komfortu veľké disky trochu škodili, jazdným vlastnostiam zas citeľne pridávajú na charaktere. Predstavte si motokáru s predným pohonom. Také nejaké je Picanto.

Cyklus WLTP sľubuje kombinovanú spotrebu 5,2 5,6 litra na 100 kilometrov. A s týmto číslom sa ja úplne stotožňujem. Napriek tomu, že tu nemáme žiadnu formu elektrifikácie, ešte aj v meste sa mi podarilo dosahovať skôr spodnú hranicu tohto rozpätia. Moja spotreba na konci testu? 5,3 litra na stovku.

Cena modelu od: Kia Picanto Amber 1,0 DPi MT5 14 490 eur

Cena testovanej verzie od: Kia Picanto GT-Line 1,2 DPi MT5 18 390 eur

EuroNCAP: 4 hviezdy (2017)

Záruka: 7 rokov alebo 150 tkm

Objem motora [cm3]: 1 197

Počet valcov: 4

Výkon motora [kW (k) / ot.]: 58 (79) / 6000

Najvyšší krút. moment mot. [Nm / ot.]: 113 / 4 200

Maximálna rýchlosť [km/h]: 159

Zrýchlenie 0 100 km/h [s]: 13,1

Spotreba WLTP kombi. [l/100 km]: 5,2 5,6

Prevádzková hmotnosť [kg]: 915 1 026

Najvyššia prípustná hmotnosť [kg]: 1 415

Objem batožinového priestoru [l]: 255

Objem palivovej nádrže [l]: 35

Dĺžka/Šírka/Výška [mm]: 3 605 / 1 595 / 1 485

Rázvor osí kolies [mm]: 2 400