Renegade je najmenším modelom v ponuke tohto amerického výrobcu terénnych vozidiel. Nič to však nemení na skutočnosti, že je to pravý off-road.
Jeep Renegade prišiel na trh v roku 2015 a okamžite sa stal hitom najmä vďaka svojmu dizajnu, ktorý je jednoducho bezchybný. Aj keď ide o najmenší model značky, na prvý pohľad je jasné, že je to Jeep. Dizajnové prvky totiž odkazujú ako na pôvodný Willys, tak aj na legendárny Wrangler. To všetko sa pritom dizajnérom podarilo vtesnať do kompaktného balenia.
V roku 2018 prešiel Renegade menšou modernizáciou. Dizajnové zmeny sú však naozaj len minimálne, keďže dizajn bol bezchybný hneď od začiatku. Asi najdôležitejšou dizajnovou zmenou, ktorá zároveň prispieva k zvýšeniu aktívnej bezpečnosti, sú nové Full LED svetlá. Mrzí ma len to, že z ponuky zmizli „vojenské farby“ –zelená Commando a hnedá Mojave. Najmä v tej zelenej a s príplatkovou päťcípou hviezdou na predných dverách vyzeral Renegade naozaj drsne.
Nie je až taký malý
Možno vás to prekvapí, ale Renegade zdieľa techniku a platformu s FIAT-om 500X. Zatiaľ čo dizajn 500-vky akoby auto opticky zmenšoval, hranatý Renegade pôsobí podstatne robustnejšie. V skutočnosti však majú obidve tieto autá rovnaký rázvor, pričom FIAT je dokonca o pár milimetrov dlhší ako Jeep. Opticky však Renegade pôsobí ako auto segmentu C. Dokonca ani vo vnútri nie je núdza o priestor, čo platí aj pre zadné sedadlá. Jediným miestom, kde cítiť, že Rengade má len niečo cez 4,2 metra je batožinový priestor. Síce sa do neho zmestí 351 litrov bagáže, no predstavy cestovateľských dobrodruhov o „plnej poľnej“ zrejme neuspokojí.
Poctivá technika
Modernizácia sa týkala hlavne techniky. Úplne nová je napríklad ponuka benzínových motorov. Nám sa však do rúk dostal dvojlitrový turbodiesel skombinovaný s deväťstupňovým automatom. Na tomto aute sa mi však asi najviac páči to, že nielenže ako jedno z mála v tejto triede ponúka pohon 4×4, ale Renegade môžete mať dokonca aj s redukciou a uzávierkou medzinápravového diferenciálu. S takouto výbavou sa teda určite nemusíte báť vyraziť do terénu.
Napriek všetkej tej technike na palube vás nezruinuje vysokou spotrebou paliva. Veď mimo mesta dokáže takto vybavený Renegade so 140-koňovým turbodieslom jazdiť aj za menej ako 6 litrov. V meste sa spotreba pohybovala okolo ôsmich litrov nafty na 100 km. S rovnakým odberom paliva počítajte aj na diaľnici, a to aj napriek tomu, že pri najvyššej povolenej rýchlosti sa ručička otáčkomera vďaka deväťstupňovej prevodovke sotva prehupne cez 2 000 ot./min. Pri vyšších rýchlostiach si zrejme pýta svoju daň štýlová hranatá karoséria.
Resumé
Renegade v preklade znamená „odpadlík“. OK, nie je to Wrangler ani Grand Cherokee. Je to proste malé SUV s motorom uloženým naprieč, ktoré zdieľa technický základ s FIAT-om 500X. Z tohto pohľadu to teda skutočne je akýsi odpadlík. V Jeepe sa však s týmto vskutku obyčajným základom celkom slušne pohrali. Myslím si, že na konci vývojového procesu vzniklo auto, ktoré môže na kapote hrdo nosiť nápis „Jeep“. Nič lepšie do terénu totiž v tejto triede nenájdete.
Základná cena modelu – Jeep Renegade 1.0 GSE FWD Sport: 19 320 €
Základná cena testovanej verzie – JeepRenegade 2.0 Mjet 4WD Low 9AT S Limited: 33 120 €
Záruka: 5 rokov/100 000 km
Registračná daň: 210 €
Technické údaje | |
---|---|
Motor | |
Typ motora: | radový, vznetový |
Valce/ventily: | 4/16 |
Zdvihový objem [cm3]: | 1956 |
Najvyšší výkon [kW (k)/ot./min.]: | 103 (140)/3750 |
Najvyšší krút. moment [Nm/ot./min.]: | 350 /1750 |
Prevádzkové vlastnosti | |
Maximálna rýchlosť [km/h]: | 182 |
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h [s]: | 10,2 |
Spotreba - mesto/mimo/kombi [l/100 km]: | 7,6/5,2/6,4 |
Rozmery a hmotnosti | |
Batožinový priestor [l]: | 351 |
Objem nádrže [l]: | - |
Prevádzková hmotnosť [kg]: | - |
Rozmer pneumatík: | 215/55 R19 |
Dĺžka [mm]: | 4236 |
Šírka [mm]: | 1805 |
Výška [mm]: | 1667 |
Rázvor [mm]: | 2570 |