TEST Hyundai IONIQ 6: Zobrali starý recept a začali revolúciu

742
Zdroj: Martin Miksa

Verili by ste, že prvý IONIQ predstavil Hyundai ešte v roku 2016? Odvtedy sa s elektromobilmi roztrhlo vrece a v tomto teste sa pozrieme na jeden z tých najvyspelejších.

Hyundai IONIQ6 je postavený na platforme, ktorú už dobre poznáte. E-GMP využíva aj IONIQ5 a Kie EV6 a EV9. Na známe základy však postavili novú prúdnicovú karosériu, ktorá vracia do hry prísny dôraz na aerodynamiku. A tak sa “šestka” stala piatym najaerodynamickejším autom na trhu a zároveň tým naj spomedzi áut pod stotisíc eur.

Zdroj: Martin Miksa
Zdroj: Martin Miksa

Koeficient odporu vzduchu predstavuje 0,21. Aj to, že IONIQ 6 nemá zadný stierač, je dôsledkom obtekania vzduchu. Auto ho vôbec nepotrebuje, a to isté platí aj pre cúvaciu kameru, ktorá je na neštandardne odkrytom mieste.

Hi-Tech

Samotný dizajn zovňajšku bude ľudí rozdeľovať na priaznivcov a odporcov. Práve jednoduchosť línií má za následok, že auto nesleduje všetky dizajnové štandardy dneška. V interiéri je IONIQ 6 podstatne konvenčnejší. Oproti “päťke” pribudli diódy na volante, ktoré dokážu indikovať zaradenú spiatočku a posielajú aj ďalšie notifikácie. Novinkou sú aj digitálne spätné zrkadlá.

Zdroj: Martin Miksa
Zdroj: Martin Miksa

Na ich používanie si budete musieť zvykať a možno si ani nezvyknete. Spoliehate sa totiž iba na jeden konkrétny obraz z kamier a nedokážete sa “pozrieť za roh” predklonením. Pri parkovaní alebo neprehľadných križovatkách to jednoducho chýba.

Zdroj: Martin Miksa
Zdroj: Martin Miksa

Pod kapotu sme dostali najvýkonnejšiu špecifikáciu. Čiže 100 koní vpredu a 225 koní vzadu s najvyšším krútiacim momentom, ktorý automobilka tiež udáva samostatne. 255 Newtonmetrov vpredu a 350 Newtonmetrov vzadu. Na stovku ho tento pohon rozpohybuje za 5,1 sekundy. K pohonu všetkých kolies dostanete automaticky aj väčšiu baterku s kapacitou 77,4 kilowatthodín.

Zdroj: Martin Miksa
Zdroj: Martin Miksa

Zarazí vás do sedadla

Dynamika jazdy je absolútne úžasná. Po stlačení akcelerátora sa auto okamžite zbiera a nástup krútiaceho momentu neutícha ani vo vyšších rýchlostiach. Ak sa budete rútiť do zákruty, podvozok sa bude poctivo starať o to, aby dve tony hmotnosti zamaskoval čo najdôslednejšie. V prejazdoch zákrutami dokáže vyťažiť maximum z pohonu, ktorý síce je na papieri 4×4, no predné kolesá sa do pohonu zapájajú skutočne len vtedy, keď auto potrebuje dodatočný ťah. A to nielen pre čo najnižšiu spotrebu, ale aj pre zábavu.

Zdroj: Martin Miksa
Zdroj: Martin Miksa

Prúdnicová karoséria znamená, že aerodynamický hluk takmer neexistuje a IONIQ 6 je extrémne tichý aj v rýchlostiach, ktorými smiete jazdiť iba na nemeckých Autobahnoch. Hlavnou devízou tohto auta je ale jeho použiteľnosť v realite pre každého. Nie len pre tých, čo jazdia po meste a majú doma wallbox… Táto štvorkolka dokáže jazdiť aj za 15,1 kWh/100 km a ak si zvolíte verziu s pohonom jednej nápravy, dokážete túto spotrebu ešte stlačiť. A to v praxi znamená dojazd takmer 600 kilometrov.

Zdroj: Martin Miksa
Zdroj: Martin Miksa

Skoro 300 km po diaľnici za 18 minút

IONIQ 6 môžete so službou Charge my Hyundai nabíjať s jednou kartou na nabíjačkách po celej Európe. Podporuje nabíjanie výkonom 230 kW a z 10 na 80 % to zvládne za 18 minút. Inými slovami, za chvíľu získavate ďalšie stovky kilometrov pre jazdu. A to už sú čísla, ktoré dokážu zaujať aj odporcov áut na baterky. Hyundai IONIQ 6 zobral takmer storočný aerodynamický recept a využil ho v absolútne novej technológii. A opäť potvrdil, že elektromobily nie sú iba nutné zlo. Naopak, poskytnú zábavu, priestrannosť a praktickosť aj do všedného dňa. Už len keby tá cena klesla ešte o pár percent.

Základná cena modelu – Hyundai IONIQ6 4×2 53 kWh: 46 490 € (akcia)

Základná cena testovanej verzie – Hyundai IONIQ6 4×4 77,4 kWh: 57 840 € (akcia)

Euro NCAP: 5* (2022)

Technické údaje 
Motor
Typ motora:synchrónne elektromotory
Najvyšší výkon [kW (k)]:73,9+165,4 (100+225)
Najvyšší krút. moment [Nm]:295
Prevádzkové vlastnosti255+350
Maximálna rýchlosť [km/h]:185
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h [s]:5,1
Dojazd [km]583 (R18)
Rozmery a hmotnosti
Batožinový priestor [l]:401 / 14,5 (vpredu)
Kapacita batérie [kWh]77,4
Prevádzková hmotnosť [kg]:-
Rozmer pneumatík:225/55 R18
Dĺžka [mm]:4855
Šírka [mm]:1880
Výška [mm]:1495
Rázvor [mm]:2950
Mrkni naše nové video: