Verili by ste, že prvý IONIQ predstavil Hyundai ešte v roku 2016? Odvtedy sa s elektromobilmi roztrhlo vrece a v tomto teste sa pozrieme na jeden z tých najvyspelejších.
Hyundai IONIQ6 je postavený na platforme, ktorú už dobre poznáte. E-GMP využíva aj IONIQ5 a Kie EV6 a EV9. Na známe základy však postavili novú prúdnicovú karosériu, ktorá vracia do hry prísny dôraz na aerodynamiku. A tak sa “šestka” stala piatym najaerodynamickejším autom na trhu a zároveň tým naj spomedzi áut pod stotisíc eur.

Koeficient odporu vzduchu predstavuje 0,21. Aj to, že IONIQ 6 nemá zadný stierač, je dôsledkom obtekania vzduchu. Auto ho vôbec nepotrebuje, a to isté platí aj pre cúvaciu kameru, ktorá je na neštandardne odkrytom mieste.
Hi-Tech
Samotný dizajn zovňajšku bude ľudí rozdeľovať na priaznivcov a odporcov. Práve jednoduchosť línií má za následok, že auto nesleduje všetky dizajnové štandardy dneška. V interiéri je IONIQ 6 podstatne konvenčnejší. Oproti “päťke” pribudli diódy na volante, ktoré dokážu indikovať zaradenú spiatočku a posielajú aj ďalšie notifikácie. Novinkou sú aj digitálne spätné zrkadlá.

Na ich používanie si budete musieť zvykať a možno si ani nezvyknete. Spoliehate sa totiž iba na jeden konkrétny obraz z kamier a nedokážete sa “pozrieť za roh” predklonením. Pri parkovaní alebo neprehľadných križovatkách to jednoducho chýba.

Pod kapotu sme dostali najvýkonnejšiu špecifikáciu. Čiže 100 koní vpredu a 225 koní vzadu s najvyšším krútiacim momentom, ktorý automobilka tiež udáva samostatne. 255 Newtonmetrov vpredu a 350 Newtonmetrov vzadu. Na stovku ho tento pohon rozpohybuje za 5,1 sekundy. K pohonu všetkých kolies dostanete automaticky aj väčšiu baterku s kapacitou 77,4 kilowatthodín.

Zarazí vás do sedadla
Dynamika jazdy je absolútne úžasná. Po stlačení akcelerátora sa auto okamžite zbiera a nástup krútiaceho momentu neutícha ani vo vyšších rýchlostiach. Ak sa budete rútiť do zákruty, podvozok sa bude poctivo starať o to, aby dve tony hmotnosti zamaskoval čo najdôslednejšie. V prejazdoch zákrutami dokáže vyťažiť maximum z pohonu, ktorý síce je na papieri 4×4, no predné kolesá sa do pohonu zapájajú skutočne len vtedy, keď auto potrebuje dodatočný ťah. A to nielen pre čo najnižšiu spotrebu, ale aj pre zábavu.

Prúdnicová karoséria znamená, že aerodynamický hluk takmer neexistuje a IONIQ 6 je extrémne tichý aj v rýchlostiach, ktorými smiete jazdiť iba na nemeckých Autobahnoch. Hlavnou devízou tohto auta je ale jeho použiteľnosť v realite pre každého. Nie len pre tých, čo jazdia po meste a majú doma wallbox… Táto štvorkolka dokáže jazdiť aj za 15,1 kWh/100 km a ak si zvolíte verziu s pohonom jednej nápravy, dokážete túto spotrebu ešte stlačiť. A to v praxi znamená dojazd takmer 600 kilometrov.

Skoro 300 km po diaľnici za 18 minút
IONIQ 6 môžete so službou Charge my Hyundai nabíjať s jednou kartou na nabíjačkách po celej Európe. Podporuje nabíjanie výkonom 230 kW a z 10 na 80 % to zvládne za 18 minút. Inými slovami, za chvíľu získavate ďalšie stovky kilometrov pre jazdu. A to už sú čísla, ktoré dokážu zaujať aj odporcov áut na baterky. Hyundai IONIQ 6 zobral takmer storočný aerodynamický recept a využil ho v absolútne novej technológii. A opäť potvrdil, že elektromobily nie sú iba nutné zlo. Naopak, poskytnú zábavu, priestrannosť a praktickosť aj do všedného dňa. Už len keby tá cena klesla ešte o pár percent.
Základná cena modelu – Hyundai IONIQ6 4×2 53 kWh: 46 490 € (akcia)
Základná cena testovanej verzie – Hyundai IONIQ6 4×4 77,4 kWh: 57 840 € (akcia)
Euro NCAP: 5* (2022)
Technické údaje | |
---|---|
Motor | |
Typ motora: | synchrónne elektromotory |
Najvyšší výkon [kW (k)]: | 73,9+165,4 (100+225) |
Najvyšší krút. moment [Nm]: | 295 |
Prevádzkové vlastnosti | 255+350 |
Maximálna rýchlosť [km/h]: | 185 |
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h [s]: | 5,1 |
Dojazd [km] | 583 (R18) |
Rozmery a hmotnosti | |
Batožinový priestor [l]: | 401 / 14,5 (vpredu) |
Kapacita batérie [kWh] | 77,4 |
Prevádzková hmotnosť [kg]: | - |
Rozmer pneumatík: | 225/55 R18 |
Dĺžka [mm]: | 4855 |
Šírka [mm]: | 1880 |
Výška [mm]: | 1495 |
Rázvor [mm]: | 2950 |