TEST: Hyundai i10 – najväčší medzi malými

1960
Hyundai i10 bol skôr takou šedou myškou modelového portfólia tohto juhokórejského výrobcu. Mestské autíčko, ktoré bolo príliš malé a dizajnovo nezaujímavé na to, aby bolo komerčne úspešné. Jeho nástupca však hneď na prvý pohľad zaujme sympatickými líniami. Najlepšie na tom je, že príjemne prekvapenia prichádzajú aj počas detailnejšieho skúmania.
Kvalita a priestor
Znie to neuveriteľne, ale Hyundai si dal záležať a interiér svojho najlacnejšieho modelu vypracoval s rovnakým zmyslom pre detail ako v prípade ktoréhokoľvek iného modelu. Skrátka, je vidieť, že sa na tom aute nešetrilo. Palubná doska je z mäkčeného plastu, pričom na výber je niekoľko farebných variant vybraných tak, aby čo najviac ladili s farbou karosérie. Za príplatok je k dispozícii nie len vyhrievanie sedadiel, ale aj vyhrievanie volantu. Bluetooth konektivita či USB port sú samozrejmosťou. Nechýba dokonca ani možnosť priplatiť si za automatickú klimatizáciu, bezkľúčový vstup a štartovanie, alebo tempomat.
Ďalším príjemným prekvapením je priestor na zadných sedadlách. Mám dojem, že miesta je vzadu možno aj viac, ako vo väčšom Hyundai i20. Ten má ale výrazne väčší kufor. Objem 252 litrov, ktorým sa môže pochváliť nová i10-tka, je pritom najväčší v danom segmente.
4 > 3
Štvorvalcový motor dnes nie je samozrejmosťou ani v nižšej strednej triede. Aj v prípade nového Hyundaia i10 má základná pohonná jednotka s objemom jedného litra iba tri valce. Silnejšou alternatívou k základnému motoru je 1,2-litrový štvorvalec, ktorý pracoval pod kapotou nami testovaného auta. Dosahuje výkon 64 kW (87 k), čo nie je veľa, ale na tak ľahké auto to stačí. Lenivý nie je dokonca ani ten trojvalec s výkonom 49 kW (66 k). Mal som možnosť vyskúšať si ho na medzinárodnej prezentácii (novembrové číslo alebo www.autogratis.sk) a bol som príjemne prekvapený. Na Slovensku však musia bojovať trojvalce s predsudkami. Nechápem prečo. Mne sa ten ich zvuk páči. Každopádne, poďme späť k štvorvalcu, ktorý bude práve kvôli spomínaným predsudkom zrejme frekventovanejšou motorizáciou.
Je veľmi tichý. Hyundai si dal na odhlučnení naozaj záležať. Ako som už spomínal, autu prepožičiava dostatočnú dynamiku, ale veľmi príjemná je aj spotreba paliva. Dosť je však závislá od štýlu jazdy. Keď sa človek snaží, dá sa v meste jazdiť aj za 5,5 – 6,0 l/100 km. Pri svižnej jazde to ale môže byť aj 7,5 l/100 km. Nakoniec sme test spotreby v meste ukončili s hodnotou 6,5 l/100 km, čo je rovnaké číslo, ako udáva výrobca. Mimo mesta nám palubný počítač odmeral 5,5 l/100 km. Na diaľnici bola spotreba pochopiteľne vyššia. Motor točí pri 130 km/h zhruba 3 750 ot./min., čo nie je málo. V prípade niektorých konkurentov sa však ručička otáčkomera pri diaľničnom tempe pohybuje ešte vyššie. Každopádne, na diaľnici sa spotreba paliva pohybovala okolo 6,5 l/100 km, teda rovnako ako v meste.
Resumé
Nový Hyundai i10 má zvláštnu schopnosť. Zo svojich negatív robí pozitíva. Niekto by nad ním možno ohŕňal nosom, že je príliš malý. Posaďte ho na zadné sedadlá a bude prekvapený. Dobre, do kufra sa toho až tak veľa nezmestí, ale prepravovať veľký náklad nie je účelom tohto auta. Je ako stvorené do mesta. Všade sa s ním zmestíte, ľahko sa parkuje. Áno, pri mestských autách je to samozrejmosť,ale pri novej i10-tke sa nemusíte vzdávať komfortu väčších áut. Na palube môžete mať všetko, čo potrebujete. Interiér je vynikajúco odhlučnený a dobre vypracovaný, takže sa v ňom človek cíti jednak komfortne, ale aj bezpečne. Nový Hyundai i10 teda má všetko, čo by mal mať a nechýba mu nič z toho, po čom by ste mohli túžiť.
Základná cena modelu – Hyundai i10 1.0 MPI Start: 7 799 €
Základná cena testovanej verzie – Hyundai i10 1.2 MPI Comfort: 10 299 €
Záruka: 5 rokov bez obmedzenia kilometrov
Registračná daň: 0 €
Motor
 
Typ motora:
radový, zážihový
Valce/ventily:
4/16
Zdvihový objem [cm3]:
1248
Najvyšší výkon [kW (k)/ot./min.]:
64 (87)/6000
Najvyšší krút. moment [Nm/ot./min.]:
120 /4000
Prevádzkové vlastnosti
Maximálna rýchlosť [km/h]:
171
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h [s]:
12,3
Spotreba – mesto/mimo/kombi [l/100 km]:
6,5/4,1/4,9
Rozmery a hmotnosti
Batožinový priestor [l]:
252/1046
Objem nádrže [l]:
40
Prevádzková hmotnosť [kg]:
941-1029
Rozmer pneumatík:
185/55 R15
Dĺžka [mm]:
3665
Šírka [mm]:
1660
Výška [mm]:
1500
Rázvor [mm]:
2385

Zabudnite na predsudky. Nová generácia najmenšieho zástupcu automobilky Hyundai je dospelé auto.