TEST: Dacia Dokker – ide to aj lacnejšie

3217

Dacia hovorí o novom modeli Dokker ako o úplnej novinke. Nikto im asi neprezradil, že Dokker je vlastne Lodgy s posuvnými dverami. Minimálne, čo sa prednej časti týka. Od B-stĺpika smerom dozadu by sme však našli pomerne veľa odlišností. Azda najväčším rozdielom sú spomínané posuvné bočné dvere. Veko batožinového priestoru sa nevyklápa dohora ako v prípade Lodgy, ale na jeho mieste sú krídlové dvere rozdelené v pomere 60:40. Inak tvarovaná je aj strecha.

Nekonečný priestor?
Aj vo vnútri je Dokker v podstate čisté Lodgy. Palubná doska je identická. Jednoduchá, no v podstate moderná. Nechýba možnosť priplatiť si za veľký dotykový displej s navigáciou, ktorý malo aj nami testované auto. Aj keď je to teda lacné a jednoduché auto, netrpí tým jeho funkčnosť a použiteľnosť. V Dokkeri môžete mať takmer všetko, na čo si zmyslíte.
Čo sa týka priestorových pomerov, tie sú mimoriadne štedré. Lodgy je sedemmiestne auto, Dokker má iba päť miest na sedenie. O to väčší je však jeho batožinový priestor, ktorý je ešte samozrejme možné zväčšiť sklopením zadných sedadiel.
Moderná technika
Pod kapotou nami testovaného Dokkeru pracoval motor 1.2 TCe, ktorý poznáme napríklad z Renaultu Mégane. Ide o moderný benzínový štvorvalec prepĺňaný turbodúchadlom. Dojmy z jazdy sú v porovnaní s atmosférickou „jedna-šestkou“ oveľa lepšie. Hneď po prvých pár metroch. Už pri rozjazde je cítiť, že motor má viac krútiaceho momentu, teda sily, čo sa zíde obzvlášť v situáciách, kedy je auto naložené. Motor je teda dostatočne silný aj na tak veľké auto, ale nemôžeme povedať, že by bol práve najúspornejší. V meste sme jazdili za 7,5 litra, čo ale vzhľadom na veľkosť auta nie je zlé. Mimo mesta sa dá spotreba paliva udržať pod šiestimi litrami. Na diaľnici však aerodynamika vysokého auta urobí svoje. Pri 130 km/h motor točí necelých 3 000 ot./min. a každých 100 km si vypýta približne 8,5 litra benzínu.
Resumé
Dacia Dokker je šikovné auto. Odvezie toho naozaj veľa a nepochybne z neho bude skvelý pracant. Otázne však je, či si radšej nezvoliť naftový motor. Je síce drahší, no treba si vyrátať, za akú dobu sa vám vráti ten cenový rozdiel na spotrebe paliva a podľa toho sa rozhodnúť. Benzínový motor 1.2 TCe však tiež nie je zlý. Prekvapil nás aj svojou kultivovanosťou. Celkovo je odhlučnenie interiéru na Daciu až príliš dobré. Na diaľnici sa síce objavil nejaký ten aerodynamický hluk, no nebolo to nič tragické. To všetko sú však len také bonusy. Pri Dokkeri je podstatné to, že aj napriek nízkej cene odvezie všetko, čo by ste pri svojom podnikaní alebo dovolenkovaní mohli potrebovať.

Základná cena modelu – Dacia Dokker 1.6 Access: 7 990 €
Základná cena testovanej verzie – Dacia Dokker 1.2 TCe Arctica: 11 190 €
Registračná daň na testované auto: 167€

Motor
Typ motora:
radový, zážihový
Valce / ventily:
4 / 16
Zdvihový objem (cm3):
1198
Najvyšší výkon (kW / ot./min.):
85 / 4500
Najvyšší krút. moment (Nm / ot./min. ):
190 / 2000
Prevádzkové vlastnosti
Maximálna rýchlosť (km/h):
175
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h (s):
10,7
Spotreba – mesto/mimo/kombi (l/100 km):
7,5 / 5,2 / 6,1
Rozmery a hmotnosti
Batožinový priestor (l):
800 / 3000
Objem nádrže (l):
50
Pohotovostná hmotnosť:
1205
Rozmer pneumatík:
185/65 R15
Dĺžka (mm):
4363
Šírka (mm):
1751
Výška (mm):
1852
Rázvor (mm):
2810

 

Na trhu je veľa osobno-úžitkových modelov, ktoré dokonalo zvládajú úlohu rodinného auta cez víkend a malej dodávky cez týždeň. Nová Dacia Dokker však ponúka rekordný pomer prepravnej kapacity a ceny.