Citroën C5 Aircross ste mohli v priebehu posledných dvoch rokov vídať na billboardoch pri slogane “Comfort Class SUV”. Je teda jasné, čo chcela týmto autom francúzska značka vlastne povedať. Tentokrát by mal byť komfort na ešte vyššej úrovni vďaka hybridnému pohonu.
Citroën C5 Aircross Hybrid prináša ticho do už beztak pohodlného prostredia. No a je nutné poznamenať, že kým bratský hybridný model Peugeot 3008 má športový, agresívnejší a celkovo dynamickejší charakter, od auta s levom na prednej maske sa líši pomerne výrazne.
Tichý extrovert
Hybrid sa od naftových a benzínových modelov líši možnosťou príplatku 100 eur za modré dekoračné ovály na nárazníku či airbumpoch na postranných lištách. S výnimkou dvojice dvierok na zadnej strane auta určených pre tankovanie alebo dobíjanie elektriny toho už viac nehľadajte.
Konkrétne tento kúsok bol po nasadnutí za volant o to príjemnejší, že disponoval interiérom čalúneným v hnedej koži Nappa, ktorý vás vyjde na príplatok 2000 eur aj s masážnou funkciou. Interiéru však vďaka nemu stúpa pocitová hodnota pokojne aj trojnásobne. Čo je ale hodné rovného milióna eur, sú bez debaty úžasne pohodlné sedadlá, ktoré pokojne nazývam “kreslami” a s istotou tvrdím, že dokážu poslať na hanbu do kúta menej podarené sedadlá v niektorých prémiových modeloch.

Batožinový priestor sa kvôli prítomnosti batérie mierne zmenšil, no jeho kapacitu viete upravovať vďaka separátne polohovateľnej trojici zadných sedadiel. Priestoru pre zadných pasažierov je dostatok, no v tomto smere má hlavne nemecká konkurencia poriadne navrch.
Vaše skóre
Osobne si myslím, že ak mám zhrnúť podiely komfortu na palube podľa zásluh jednotlivých častí auta, boli by nasledovné. Zo 70% by som poďakoval za pohodlnú jazdu úžasným sedadlám, podiel 20% putuje na účet dobrému aerodynamickému odlhlučneniu, tlmeniu hluku od podvozku a celkovo príjemnému prostrediu v kabíne, no a zvyšných 10% vďaky pripisujem tlmičom s progresívnymi dorazmi.

Tie robia z C5 Aircross pohodlné auto na diaľnici a v stredných rýchlostiach mimo obce. S čím si ale nevedia poradiť úplne dokonale, sú situácie, kedy obe kolesá nabehnú na ostrejšiu nerovnosť. Hovorím o priečne vyfrézovaných segmentoch ciest alebo spomaľovačoch. No s tým sa boria aj drahšie autá a Aircross Hybrid pohodlnou jazdou trčí nad hranice svojho segmentu, aj keď nijako extrémne.
Pre prípad
Kombinácia 1,6-litrového 180-koňového benzínového štvorvalca a elektromotora servíruje na predné kolesá výkon 165 kW/225 koní a maximálny krútiaci moment 360 Nm. Vezmúc do úvahy, že toto auto nemá svojím jazdným prejavom či celkovým charakterom žiadne športové ambície, berte tieto údaje ako niečo, čo vás dokáže dostať v prípade nepríjemností do bezpečia. Celkovo je však prejav pohonu pokojnejší, než by som na takto výkonné auto s elektrickým dopingom čakal.

Spotreba benzínu počas testu sa pohybovala mierne nad úrovňou 7 litrov, no do toho si zarátajte rôzne neprirodzené situácie pri natáčaní video testu či fakt, že nie vždy bola batéria nabitá doplna. Keď je ale dobitá, mimo mesta zvládne zájsť do vzdialenosti cirka 42 kilometrov. V bratislavskej premávke zašiel Aircross čisto na elektrický pohon ešte o malý chlp ďalej.

Batériu si môžete dobiť aj za jazdy, no vtedy stúpa spotreba benzínu k dvojciferným číslam. Radšej investujte do príplatkovej palubnej nabíjačky s výkonom 7,4 kW, ktorá dobije batériu do dvoch hodín. SUV C5 Aircross hybridný pohon sedí k jeho osobnosti až prekvapivo dobre.
Základná cena modelu – Citroën C5 Aircross Hybrid FEEL: 30 990 €
Základná cena testovanej verzie – Citroën C5 Aircross SHINE: 33 990 €
Euro NCAP: 4 hviezdy/2019
Záruka: 4 roky/60 000 km
Registračná daň: 265 €
Technické údaje | |
---|---|
Motor | |
Typ motora: | radový, zážihový +elektromotor |
Valce/ventily: | 4/16 |
Zdvihový objem [cm3]: | 1598 |
Najvyšší výkon [kW (k)/ot./min.]: | 133(181)/6000 |
Najvyšší krút. moment [Nm/ot./min.]: | 300/3000 |
Najvyšší výkon sústavy [kW(k)]/ot.min] | 166(2225) |
Kapacita batérie brutto (netto)[kWh]: | 13,2(11,2) |
Prevádzkové vlastnosti | |
Maximálna rýchlosť [km/h]: | 225 |
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h [s]: | 8,9 |
Spotreba - kombi (WLTP) [l/100 km]: | 1,4-1,5 |
Rozmery a hmotnosti | |
Batožinový priestor [l]: | 460/600 |
Objem nádrže [l]: | 43 |
Prevádzková hmotnosť hmotnosť [kg]: | 1894 |
Rozmer pneumatík: | 225/55 R18 |
Dĺžka [mm]: | 4500 |
Šírka [mm]: | 1969 |
Výška [mm]: | 1689 |
Rázvor [mm]: | 2730 |