TEST + VIDEO: Citroën C5 Aircross Hybrid | Pokoj do zásuvky

471
Zdroj: Redakcia

Citroën C5 Aircross ste mohli v priebehu posledných dvoch rokov vídať na billboardoch pri slogane “Comfort Class SUV”. Je teda jasné, čo chcela týmto autom francúzska značka vlastne povedať. Tentokrát by mal byť komfort na ešte vyššej úrovni vďaka hybridnému pohonu.

Citroën C5 Aircross Hybrid prináša ticho do už beztak pohodlného prostredia. No a je nutné poznamenať, že kým bratský hybridný model Peugeot 3008 má športový, agresívnejší a celkovo dynamickejší charakter, od auta s levom na prednej maske sa líši pomerne výrazne.

Tichý extrovert

Hybrid sa od naftových a benzínových modelov líši možnosťou príplatku 100 eur za modré dekoračné ovály na nárazníku či airbumpoch na postranných lištách. S výnimkou dvojice dvierok na zadnej strane auta určených pre tankovanie alebo dobíjanie elektriny toho už viac nehľadajte.

Konkrétne tento kúsok bol po nasadnutí za volant o to príjemnejší, že disponoval interiérom čalúneným v hnedej koži Nappa, ktorý vás vyjde na príplatok 2000 eur aj s masážnou funkciou. Interiéru však vďaka nemu stúpa pocitová hodnota pokojne aj trojnásobne. Čo je ale hodné rovného milióna eur, sú bez debaty úžasne pohodlné sedadlá, ktoré pokojne nazývam “kreslami” a s istotou tvrdím, že dokážu poslať na hanbu do kúta menej podarené sedadlá v niektorých prémiových modeloch.

Každú jednu zo sedačiek je možné polohovať, či už pozdĺžne, alebo vertikálne, sklápateľnými operadlami.
Zdroj: Redakcia

Batožinový priestor sa kvôli prítomnosti batérie mierne zmenšil, no jeho kapacitu viete upravovať vďaka separátne polohovateľnej trojici zadných sedadiel. Priestoru pre zadných pasažierov je dostatok, no v tomto smere má hlavne nemecká konkurencia poriadne navrch.

Vaše skóre

Osobne si myslím, že ak mám zhrnúť podiely komfortu na palube podľa zásluh jednotlivých častí auta, boli by nasledovné. Zo 70% by som poďakoval za pohodlnú jazdu úžasným sedadlám, podiel 20% putuje na účet dobrému aerodynamickému odlhlučneniu, tlmeniu hluku od podvozku a celkovo príjemnému prostrediu v kabíne, no a zvyšných 10% vďaky pripisujem tlmičom s progresívnymi dorazmi.

Hnedý interiér je bez debaty najexkluzívnejšie pôsobiacim z celej ponuky.
Zdroj: Redakcia

Tie robia z C5 Aircross pohodlné auto na diaľnici a v stredných rýchlostiach mimo obce. S čím si ale nevedia poradiť úplne dokonale, sú situácie, kedy obe kolesá nabehnú na ostrejšiu nerovnosť. Hovorím o priečne vyfrézovaných segmentoch ciest alebo spomaľovačoch. No s tým sa boria aj drahšie autá a Aircross Hybrid pohodlnou jazdou trčí nad hranice svojho segmentu, aj keď nijako extrémne.

Pre prípad

Kombinácia 1,6-litrového 180-koňového benzínového štvorvalca a elektromotora servíruje na predné kolesá výkon 165 kW/225 koní a maximálny krútiaci moment 360 Nm. Vezmúc do úvahy, že toto auto nemá svojím jazdným prejavom či celkovým charakterom žiadne športové ambície, berte tieto údaje ako niečo, čo vás dokáže dostať v prípade nepríjemností do bezpečia. Celkovo je však prejav pohonu pokojnejší, než by som na takto výkonné auto s elektrickým dopingom čakal.

8-stupňová automatická prevodovka je vynikajúca. S pohonom si rozumie skvele.
Zdroj: Redakcia

Spotreba benzínu počas testu sa pohybovala mierne nad úrovňou 7 litrov, no do toho si zarátajte rôzne neprirodzené situácie pri natáčaní video testu či fakt, že nie vždy bola batéria nabitá doplna. Keď je ale dobitá, mimo mesta zvládne zájsť do vzdialenosti cirka 42 kilometrov. V bratislavskej premávke zašiel Aircross čisto na elektrický pohon ešte o malý chlp ďalej.

Palubná nabíjačka má v sériovej podobe výkon 3,7 kW, no za príplatok 300 eur môžete jej výkon zvýšiť na 7,4 kW. Z 3,5 hodiny teda nabijete batériu z 0 na 100% za necelé dve.
Zdroj: Redakcia

Batériu si môžete dobiť aj za jazdy, no vtedy stúpa spotreba benzínu k dvojciferným číslam. Radšej investujte do príplatkovej palubnej nabíjačky s výkonom 7,4 kW, ktorá dobije batériu do dvoch hodín. SUV C5 Aircross hybridný pohon sedí k jeho osobnosti až prekvapivo dobre.

Základná cena modelu – Citroën C5 Aircross Hybrid FEEL: 30 990 €
Základná cena testovanej verzie – Citroën C5 Aircross SHINE: 33 990 €
Euro NCAP: 4 hviezdy/2019
Záruka: 4 roky/60 000 km
Registračná daň: 265 €

Technické údaje 
Motor
Typ motora:radový, zážihový +elektromotor
Valce/ventily:4/16
Zdvihový objem [cm3]:1598
Najvyšší výkon [kW (k)/ot./min.]:133(181)/6000
Najvyšší krút. moment [Nm/ot./min.]:300/3000
Najvyšší výkon sústavy [kW(k)]/ot.min]166(2225)
Kapacita batérie brutto (netto)[kWh]:13,2(11,2)
Prevádzkové vlastnosti
Maximálna rýchlosť [km/h]:225
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h [s]:8,9
Spotreba - kombi (WLTP) [l/100 km]:1,4-1,5
Rozmery a hmotnosti
Batožinový priestor [l]:460/600
Objem nádrže [l]:43
Prevádzková hmotnosť hmotnosť [kg]:1894
Rozmer pneumatík:225/55 R18
Dĺžka [mm]:4500
Šírka [mm]:1969
Výška [mm]:1689
Rázvor [mm]:2730
NEPREHLIADNITE: