TEST BMW M4 Competition: Závislé na adrenalíne

250
Zdroj: Dávid Dejvo Schun

BMW Radu 4 prišlo vo svojej druhej generácii ešte v roku 2020, no napriek tomu nezostarlo ani o rok. Navyše, s písmenom M a sklápateľnou strechou sa mení na továreň na zážitky, akej ťažko nájdete konkurenciu.

Toto nebude tradičný test auta, na aký ste u nás zvyknutí. Napokon, nejde o tradičné auto. Keď som si M4 Competition prvýkrát preberal na test, zaujali ma jeho proporcie. Približne 4,8 metra dlhý kabriolet totiž pôsobil veľmi široko a učupene. A už tento pohľad dokáže v človeku prebudiť šteklenie v podbrušku.

Zdroj: Dávid Dejvo Schun
Zdroj: Dávid Dejvo Schun

Predná maska si doslova žiada hektolitre vzduchu na nasávanie. I keď pri uvedení s dizajnom megaobličiek mnohí nesúhlasili, minimálne pre túto športovú verziu sa viacerí iste zhodnú, že BMW sa vybralo správnou cestou. Zadnej časti zas dominujú štyri koncovky výfukov. Prekvapilo ma, že naša športová verzia dostala strieborné disky kolies, lebo tie evokujú skôr luxus. Ale ani o ten tu nie je núdza.

Zdroj: Dávid Dejvo Schun
Zdroj: Dávid Dejvo Schun

Luxusný a športový naraz

Pri interiéroch od BMW prakticky nie je čo riešiť. V duchu dobrých zvykov vybavili konštruktéri M4 veľmi komfortnými a zároveň športovými sedadlami, na ktoré nemôžeme povedať jedno krivé slovo. Dizajn palubnej dosky s výrazným stredovým tunelom a výrazným obložením je to, čo som mal na autách BMW vždy rád.

Zdroj: Dávid Dejvo Schun
Zdroj: Dávid Dejvo Schun

Niektoré nové modely, hlavne z kategórie SUV, volia vzdušnejšie spracovania kabíny, no práve usporiadanie, ktoré nájdete v M4, podľa mňa symbolizuje BMW. Jediné, čo by som prijal navyše, je systém podávania bezpečnostného pásu. S výškou 1,9 metra som sa musel načahovať, a tak si neviem predstaviť, aký akrobatický kúsok musia podstupovať nižší jedinci, aby sa mohli pripútať.

 

Zobraziť tento príspevok na Instagrame

 

Príspevok, ktorý zdieľa David Dejvo Schun (@jasomdejvo)

Tak už len spustiť strechu a vyštartovať. Látková strecha má vyhradený priestor v kufri a zložiť ju dokážete aj dlhým podržaním tlačidla na kľúči. Táto vychytávka dokáže uľahčiť nastupovanie pre ľudí do zadného radu alebo vystupovanie v úzkych miestach na parkoviskách.

Zdroj: Dávid Dejvo Schun
Zdroj: Dávid Dejvo Schun

Potichu neodítete

Pod kapotou buble 3-litrový benzínový radový šesťvalec s výkonom 530 koní, ktorému na tento výkon dopomáha dvojité prepĺňanie. Vždy, keď sa rozhodnete naštartovať, každý v okolí sa dozvie, že odchádzate z domu. A to vo veľkom štýle. No a čo? Toto rozhodne nie je auto, za ktoré by ste sa mali dôvod hanbiť.

Zdroj: Dávid Dejvo Schun
Zdroj: Dávid Dejvo Schun

Na M4 sa mi veľmi páči mnohotvárnosť celého auta. S trošku jemnejšou nohou bude jazdiť ako pohodový kabriolet na každý deň. S pohonom všetkých kolies, maximálnym stupňom bezpečnosti a spotrebou, ktorá síce nepatrí medzi najnižšie, ale predpovedá, čo sa s autom stane, keď zmeníte chute a zatúžite po adrenalíne.

Zdroj: Dávid Dejvo Schun
Zdroj: Dávid Dejvo Schun

Vedeli ste, že toto auto zrýchli na stovku za rovnaký čas ako niektoré motorizácie Audi R8? BMW M4 sa po zapnutí športového režimu zmení na býka, ktorý chce dominovať. A je len na vás, v ktorom smere. Na základe predvolených, ale aj konfigurovateľných M režimov si môžete z auta spraviť štvorkolku stvorenú pre rýchlu jazdu na trati alebo s pomocou driftovacích asistentov jednoducho zmeníte žáner a vyberiete sa “furt bokem”. V oboch prípadoch vás však prekvapí výborné správanie pneumatík a tuhosť karosérie, ktorej absencia strechy neuškodila prakticky vôbec.

Počas testu som dlho a úpenlivo premýšľal, čím vlastne toto auto chce byť. Ale odpoveď je, všetkým. Azda okrem praktického. Ale v tejto oblasti nech sa realizujú iné modely a motorizácie. BMW M4 Competition ponúka oveľa viac, ako len športovosť, ktorá vyplýva z jeho názvu. A na tento redakčný test budem spomínať ešte dlho.