Hyundai Inster: Mestský ideál budúcnosti

373

Kórejská automobilka Hyundai je v našich končinách častokrát prvou voľbou ľudí, ktorí chcú auto s čo najlepším pomerom ceny k hodnote. Skrátka ak nemáte na účte státisíce a chcete praktické, technologicky vyspelé auto s príťažlivým dizajnom, Hyundai by ste nemali opomínať. 

Keďže nástup elektromobility je Európe nezastaviteľný a výrobcovia chcú/musia elektrické autá predávať aj bežným ľuďom, treba sa k ním dostať cenovo dostupnými modelmi. Dacia má ultra lacný Spring, Renault bude chcieť zabodovať reinkarnovaným modelom 5, Citroën vysiela do boja o zákazníka cenovo zaujímavý mestský hatchback ë-C3 + tlačia sa sem lacné čínske elektromobily…

Hyundai chce byť v hre

Je len logické, že ani Hyundai nechce zaspať na vavrínoch a preto predstavuje nový Inster. Ide o kompaktné mestské auto vychádzajúce z modelu Casper, ktorý sa ale u nás nikdy oficiálne nepredával. Kompaktné preto, že na dĺžku meria iba 3 825 mm, na šírku 1 610 mm, na výšku 1 575 mm a má rázvor kolies dlhý len 2 580 mm.

Hyundai Inster je určený do mestskej džungle. Slabší elektromotor disponuje výkonom 72 kW (97 k) a najvyšším krútiacim momentom 147 Nm, v kombinácii s 42 kWh batériou sa chváli dojazdom 300 km.

K dispozícii by však mala byť aj silnejšia verzia s 85 kilowattovým elektromotorom (115 k) v kombinácii s 49 kWh akumulátorom a teoretickým dojazdom až 350 km. Zrýchlenia z nuly na stovku za 11,7 resp. 10,6 sekundy nikoho neočaria, no tento úmysel Inster ani nemá.

Zaujať chce skôr možnosťou nabíjania batérie výkonom 85 kW a tiež prítomnosťou tepelného čerpadla a termomanažmentom. Poteší aj posuvná zadná lavica či dvojica 10,25-palcových displejov v rámci palubnej dosky.

Oficiálnu cenu zatiaľ nepoznáme, no ak chce Hyundai skutočne zasiahnuť do boja o “človeka milión” Inster nesmie stať viac ako 20-25 tisíc eur.