Takto bude vyzerať nový Passat. Takmer sériové I.D. Aero má dojazd až 620 km

1525
Zdroj: Volkswagen

Volkswagen sa pred časom zaprisahal, že nový Passat s karosériou typu sedan už nikdy neuvidíme. Sčasti preto, lebo ďalšej generácie sa dočká len kombiverzia modelu, sčasti preto, lebo sedanisti majú presadnúť do úplne nového elektrického modelu. Ten sa má od štúdie I.D. Aero odlišovať len minimálne.

Pre Volkswagen je to v prípade I.D. Aero predovšetkým o aerodynamike – s koeficientom odporu vzudchu len 0,23 je deklarovaných 620 kilometrov zo 77-kWh batérie uveriteľným číslom.

Zdroj: Volkswagen
Zdroj: Volkswagen

Elektrická vlajková loď

Technicky o I.D. Aero veľa nevieme. V trocha “elonovitej” forme sme boli obdarení len veľmi strohými, no príliš veľkými číslami, takže len stručne: I.D. Aero má byť dlhé asi päť metrov a má slúžiť ako vlajková loď elektrickej palety Volkswagenu.

Zdroj: Volkswagen
Zdroj: Volkswagen

Auto bude jazdiť na 22-palcových pneumatikách, takže vám odporúčam sa s touto vedomosťou opäť pozrieť na priložené fotografie a naplno si uvedomiť, aké je toto I.D. Aero gigantické.

Nepríde však až tak skoro – a už vôbec nie k nám. Sériová verzia, ktorá však má byť už veľmi blízko svojim charakterom tejto predprodukčnej, má doraziť najprv na čínsky trh, a aj to až v druhej polovici budúceho roka. Až potom sa pozrie do Európy a severnej Ameriky.