Tak predsa! Najstratovejší model Škody dostane nástupcu, príde už o pár rokov

3417
Zdroj: TS Škoda

Zabudli ste už na malú, ale inteligentnú a udatnú Škodu Citigo? Je to možné, keďže z ponuky spoločnosti práve zmizla. Ako však pre web AutoExpress.co.uk potvrdil nový šéf Škody, Thomas Schäfer, na pláne je mestský elektromobil, ktorý bude verziou Volkswagenu ID.1 pre značku Škoda.

Volkswagen údajne vyvíja menšiu verziu svojej platformy MEB nazvanú MEB-Entry a vozidlo, ktoré z nej vznikne, bude pravdepodobne nosiť meno ID.1.

Zdroj: TS Škoda
Zdroj: TS Škoda

Škoda nevyrobiť

Nový predseda Škody Thomas Schäfer teraz potvrdil, že bude s najväčšou pravdepodobnosťou existovať aj škodovácka verzia. „Určite by sme sa to mali pokúsiť využiť,“ uviedol. “Ak existuje platforma, mohli by sme na nej urobiť niečo nové a inteligentné – niečo, čo by vyzeralo úplne inak. To je práve výhoda koncernovej architektúry, že si nemusíme vyvíjať všetko sami.”

To je celkom pozitivistický prístup, keď zoberieme do úvahy, že Škoda (asi) na Citigu nikdy poriadne nezarobila.

Zdroj: TS Škoda
Zdroj: TS Škoda

Očakáva sa, že rodina MEB-Entry predstaví nízkonákladovú verziu architektúry MEB. To znamená dĺžku vozidla približne štyri metre – podobnú, akú má dnešné VW Polo. Vedúci predstavitelia koncernu VW už predtým hovorili o tom, že sa budú usilovať o počiatočnú cenu menšiu ako 20 000 libier (asi 22 000 €), ktorú by Škoda pravdepodobne ešte podliezla. Vo Volkswagene sa tiež hovorí, že automobilka (samozrejme) plánuje aj SUV založené na platforme MEB-Entry, ktoré by pravdepodobne nieslo meno ID.2.

Schäfer však varoval, že je nepravdepodobné, že sa horeuvedeného dočkáme skôr, ako v polovici nového desaťročia. Primárnou úlohou automobilky je v týchto časoch uvedenie elektrického crossoveru Enyaq, po ktorom bude nasledovať údajne menší hatchback, a.k.a. Fabia, z ktorej podľa posledných zákulisných informácií vznikne aj staré-dobré kombi.

Zdroj: TS Škoda
Zdroj: TS Škoda

Schaffer tiež naznačil, že po mestskom vozidle by mohol nasledovať elektrický sedan (alebo liftback) približne rovnakej veľkosti ako Octavia, zatiaľ čo názov Octavia by mohol pokračovať v rámci elektrických plánov Škody aj po roku 2030. „Octavia je predsa náš kľúčový model,” povedal. Tak to znie fajn!