Škoda: Sachsen Classic pohostí až 6 historických modelov značky

1066

Medzi takmer dvojstovkou štartujúcich posádok s automobilmi vyrobenými v 20. až 90. rokoch minulého storočia nebudú ani tento rok chýbať vozidlá značky Škoda. Na Sachsen Classic 2018 zavíta až 6 historických modelov značky.

Šestnásty ročník obľúbenej súťaže Sachsen Classic odštartuje vo štvrtok 23. augusta napoludnie z centra saského mesta Zwickau. Počas prvej etapy posádky zavítajú okrem iného aj na legendárny závodný okruh Sachsenring.

Druhý deň pretekov sa budú vozidlá  pohybovať aj v Karlových Varoch. V tretej etape automobiloví klasici prekonajú Krušné hory a v sobotu 25. augusta v popoludňajších hodinách by mali  preťať cieľ v Chemnitzi.

Spartak či Octavia

Škoda 440 Spartak z roku 1957 vzbudzuje pozornosť divákov nielen úhľadnými zaoblenými tvarmi dvojdverovej karosérie, ale aj efektnou prídavnou výbavou. Evokuje tak spomienky na súťažné automobily Škoda z druhej polovice 50. rokov 20. storočia. Ďalšie vývojové stupne úspešného konštrukčného radu budú zastúpené čiernym kompaktným vozidlom Octavia TS 1200.

Ten pripomína roky úspešnej účasti športových vozidiel ŠKODA napríklad na trati Rallye Monte Carlo. Označenie TS 1200 je skratkou pojmu Touring Sport (TS), číslovka prezrádza kubatúru 1 221 cm3. Jedným z najobľúbenejších modelových radov v histórii mladoboleslavskej automobilky na saskej rely bude otvorená Škoda Felicia z roku 1961.

Jedným z najobľúbenejších modelových radov v histórii mladoboleslavskej automobilky na saskej rely bude otvorená Škoda Felicia z roku 1961.

Dobrodruh a playboy

Príbeh automobilu Trekka z roku 1969, spája nostalgiu „zlatých šesťdesiatych rokov“ s exotikou Nového Zélandu. Práve tam sa totiž tento výsostne praktický predchodca kategórie súčasných SUV zrodil na technickom základe vozidiel Škoda Octavia Super.

Nenáročná prevádzka, vysoká spoľahlivosť, bezpečné zvládanie terénu a jednoduché ovládanie zvlášť ocenili aj novozélandskí farmári, remeselníci a obchodní cestujúci.

…dokonca aj športovci

Nečakajte Jana Železného, či Dominika Hašeka. Stále hovoríme o Škodovkách. Obchodné aj pretekárske úspechy mladoboleslavskej značky v 70. rokov minulého storočia pripomenú kupé Škoda 110 R z roku 1978 a Škoda 130 RS z roku 1976.

„Erka“ s výkonom 62 koní má atraktívnu prístrojovú dosku s kruhovými prístrojmi, športové sedadlá a bezrámové dvere. Ultimatívne športové vozidlo ŠKODA 130 RS poteší znalcov histórie motoristického športu, veď toto „Porsche Východu“ s motorom 1,3 l OHV dosahovalo výkon až 140 k (103 kW) a v závislosti od sprevodovania dosahovalo rýchlosť až 220 km/h.