Šialený Volkswagen Golf R500 dostal nový motor

2409

Bežne o externých automobilových úpravcoch nepíšeme, no dnes predstavená novinka pri jazere Wörthersee je niečím veľmi výnimočným. Zatiaľ čo množstvo ostatných tunerov zvyčajne poriadne preladia motor Golfu R na hodnoty okolo 400 koní, tu sú motorické zmeny oveľa hlbšie. Ale poďme pekne postupne.

Porovnávajúc R500 s konceptom R400 priamo od výrobcu, Oettinger poskytol svojmu výtvoru naozaj jedinečný bodykit. Päťdverovému hatchbacku narástli pôvabné blatníky, vpredu zas poriadny splitter a vzadu difúzor s krídlom. Popri tom tu nachádzame 20-palcové kované disky s pneumatikami Dunlop Sport Maxx 275/25 R20. Golf je príjemne sfarbený kombináciou dominantnej šedej a kontrastnej oranžovej. Zaujímavosťou je, že rázvor náprav bol oproti sériovému Golfu R predĺžený o 9 mm na 2646 mm. Popri tomu už viditeľne narástol rozchod predných i zadných kolies, presnejšie o 58 mm na oboch koncoch.

Najväčším motorom, ktorý v súčasnom Golfe nájdete, je dvojliter. Volkswagen sa rozhodol neponúkať päťvalce či šesťvalce sériovo a aj spomenutý Golf R400 by mal zostať pri 2.0 TSI. Oettinger však doprial kompaktu niečo väčšie. Vzal päťvalcový motor 2.5 TSI, ktorý využíva Audi a poriadne ho prepracoval.

Motor má nové turbodúchadlo, nasávacie potrubie a tiež vylepšený chladiaci systém. Popri tomu nechýbajú kované piesty, preprogramovaná elektronická riadiaca jednotka a aj športový výfuk. Výsledkom je neuveriteľných 381 kW (518 k) a 680 Nm, ktoré umožnia hatchbacku s váhou 1466 kg zrýchliť z nuly na 100 km/h len za 3,4 s! Navyše maximálna rýchlosť siaha za 300 km/h. Krútiaci moment putuje, samozrejme, na všetky štyri kolesá prekvapivo cez šesťstupňovú manuálnu prevodovku.

Podľa autorov tejto hardcore-ovej úpravy bude celá táto paráda stáť okolo 150 000 eur. To už je poriadna pálka vzhľadom na to, že je to stále “ľudové auto”. Oettinger sa navyše údajne zaoberá aj ďalšími verziami, ktoré by mohli mať 600, 650 či až 750 konských síl. R500 si môžete naživo obzrieť v týchto dňoch na stretnutí GTI spolu s Golfom GTI Clubsport, GTE Sport i Variant Biturbo Edition.

Nemecký tuner Oettinger sa pozrel Golfu na zúbok. Dodal mu nový motor, kompletne prekopal podvozok a zabezpečil mu neslýchaný výkon a dynamiku.