Rodičia, pozor! Koenigsegg Gemera má 4 miesta, 3 valce, 1700 koní a ISOfix

5362
Koenigsegg Gemera AUTOGRATIS
Zdroj: Koenigsegg
" "

Za to meno by mohli niekoho povýšiť. Švédsky výrobca superšportov si asi povedal, že pravdepodobne poteší obyvateľov nášho malebného kraja na juhovýchode Slovenska. A ozaj, okrem vlasteneckého mena má tiež trojvalec bez vačkového hriadeľa 1700 koní, tri elektromotory a štyri sedadlá. Dobré, nie?

Počujete správne. Švédsky výrobca hyperšportov Koenigsegg zabrúsil hneď do niekoľkých nových kategórií, ktorým sa veľkodušne rozhodol jednoducho dominovať.

Koenigsegg Gemera AUTOGRATIS
Zdroj: Koenigsegg
Zdroj: Koenigsegg

Nádych, výdych

Nebudem chodiť okolo horúcej kaše a rovno vám prezradím, o čo všetko práve prichádzate, ak náhodou nemáte na účte niekoľko miliónov eur. V prvom rade, Gemera je dizajnérsky extrémne vydarené dielo. Dlhšia kabína naznačuje, že sa v interiéri nachádza viac ako len dve sedadlá. Sú tu štyri plnohodnotné kreslá, za ktorými pracuje dvojlitrový trojvalec (áno, presne tak, 2 litre a 3 valce) s výkonom 600 koní. Počuli ste správne – takýto vysoký výkon je možný najmä vďaka zapriahnutiu dvoch turbodúchadiel a unikátnej technológii FreeValve.

Koenigsegg Gemera AUTOGRATIS
Zdroj: Koenigsegg
Zdroj: Koenigsegg

FreeValve znamená, že tento trojvalec absurdných rozmerov nepotrebuje vačkový hriadeľ. O otváranie a zatváranie ventilov sa tu starajú aktuátory, čím sa rýchlosť ich pohybu zväčšila míľovými skokmi. Tento systém navyše umožňuje prakticky ľubovoľne narábať s časovaním ventilov jednoduchým premapovaním softvéru. Motorárska revolúcia? To si píšte.

Koenigsegg Gemera AUTOGRATIS
Zdroj: Koenigsegg
Zdroj: Koenigsegg

Koenigsegg tento agregát nazval TFG (Tiny Friendly Giant – Malý Priateľský Obor) a dobrou správou pre dynamiku tohto monštra je fakt, že na pohon Gemery nie je sám. Kdeže. Zvyšných 1100 koní výkonu dodávajú tri elektromotory – dva sú umiestnené na zadnej náprave, ktorú aj poháňajú. Vidíte? Aj by som zabudol, že tento zadný poriadne bizarný agregát poháňa údajne len predné kolesá, pričom dokáže jazdiť aj na E100, E85, Gen 2.0 etanol, alebo CO2 neutrálny metanol. Vraj nepohrdne ani benzínom.

Koenigsegg Gemera AUTOGRATIS
Zdroj: Koenigsegg
Zdroj: Koenigsegg

S týmito fičurkami dokáže Gemera zrýchliť z nuly na stovku za údajných 1,9 sekundy, pričom by sa pohodlne nemala zľaknúť ani povestných 400 km/h. Koenigsegg tvrdí, že na ne dosiahne s prekvapujúcou ľahkosťou. No a ako sme si už zvykli na vyhlásenia z dielne Koenigseggu… Asi si naozaj srandu nerobia.

Koenigsegg Gemera AUTOGRATIS
Zdroj: Koenigsegg
Zdroj: Koenigsegg

Okrem výkonu 1,27 megawattu (takto to už znie dosť drsne, čo?) sa teda Gemera stáva autom, ktoré by malo byť použiteľné každý deň. Tým pádom je vybavené riadením všetkých štyroch kolies či interiérom, v ktorom je sveta žiť. Prim tu hrá koža a nízka hmotnosť, zároveň sa však nezabudlo na výdobytky neskorého kapitalizmu, akými je napríklad veľká dotyková obrazovka, podpora Apple CarPlay či dostatočný počet držiakov na nápoje. A IsoFix na oboch zadných sedadlách. Presne tak, týmto autom môžete na smrť vydesiť aj vašich najmenších.

Koenigsegg Gemera AUTOGRATIS
Zdroj: Koenigsegg
Zdroj: Koenigsegg

Produkcia Gemery bude limitovaná na 300 kusov a vyzerá to tak, že sa po celej šarži len tak zapráši. My sa tomu vôbec nečudujeme – nič také sme totiž v živote nevideli. Vy snáď áno?

NEPREHLIADNITE: