TEST: Citroën C3 | So šarmom do mesta

3535
Zdroj: Redakcia

Autá francúzskych značiek sa v minulosti odlišovali od ostatnej európskej produkcie. Dizajnéri sa nebáli experimentovať, konštruktéri prinášali inovatívne a netradičné riešenia. No v súčasnosti sa čím ďalej, tým viac modely automobiliek z krajiny galského kohúta začínajú podobať ostatným.

Citroën je ale stále osobitý a ide si vlastnou cestou. Vo svojich modeloch naďalej uprednostňuje mierumilovný výraz pred agresívnymi tvarmi a v jazdných vlastnostiach pohodlie pred športovaním.

Bočné “airbumpy” zatiaľ ostali na C3 zachované.
Zdroj: Redakcia

Mestský model C3 prešiel nedávno skoro neviditeľným faceliftom.

Nájdi päť rozdielov

Nie je toho veľa, ale nejaké zmeny sa predsa len dajú nájsť. Predná maska dostala inak tvarované chrómové prvky a LED predné svetlomety sú odteraz štandardom v každej výbave.

Bočné, predné a zadné ochranné oplastovanie dodáva C3 napriek milému výrazu trochu drsnejší charakter.
Zdroj: Redakcia

Až 97 kombinácií farieb karosérie, dekoratívnych polepov, interiéru a diskov dáva možnosť výberu aj tým najnáročnejším. Decentné spojenie béžovej farby Sable s bielou strechou a bielymi prvkami na nárazníkoch a bočných airbump-och na testovanom aute pokladám za vydarené.

Techwood

Techwood je jeden z troch ponúkaných štýlov interiéru, ktoré sa od seba líšia farebným stvárnením poťahov a okrasných prvkov na palubnej doske. Nevtieravá imitácia dreva pre spolujazdcov vôbec nepôsobí rušivo. Naopak, nahradil by som ňou aj lesklé plochy na madlách dverí, ktoré radi zachytávajú odtlačky prstov.

Štýl interiéru s názvom Techwood pôsobí sviežo a sympaticky.
Zdroj: Redakcia

Tvar obdĺžnika so zaoblenými hranami nachádzam vo výduchoch ventilácie, prístrojovom paneli, na dverách či ovládacích prvkoch na volante. V interiéri síce nenájdem ani kúsok mäkčeného plastu, povrch a zmontovanie jednotlivých dielov ale hodnotím na jednotku. Chýbajúce čalúnenie vnútornej časti dverí zachraňuje milé madlo v podobe koženého remeňa.

Pre nižších

Hľadaniu ideálnej polohy pomáha široké nastavenie volantu, ako aj sedadla vodiča. Pri výške 185 cm som si však musel sedadlo posunúť až za B stĺpik a volant vytiahnuť do priestoru, čo spôsobovalo určité problémy s nastupovaním a vystupovaním.

Priestor na predných sedadlách sadne skôr nižším vodičom.
Zdroj: Redakcia

Sedadlá sú určené skôr útlejším postavám, v opačnom prípade ich bočnice hlavne na sedáku už prestávajú plniť svoju pôvodnú úlohu. Musím pochváliť tvarovanie a najmä výplň operadlovej časti, ktorá dokonale podopiera telo aj na dlhšej ceste. Napriek vonkajším rozmerom auta som sa na priestor vpredu v oblasti nemohol sťažovať.

V batožinovom priestore nevznikne po sklopení zadnej lavice rovná plocha.
Zdroj: Redakcia

Miesto za sebou by som už ale označil ako núdzové a využiteľné iba malými deťmi. Batožinový priestor je primeraný triede auta, no je potrebné zvyknúť si na dosť vysokú nakladaciu hranu.

Symbióza

Litrový trojvalec nemá s ľahkým autom mnoho práce. Dynamika v meste a na okreskách je dostačujúca, auto stráca dych až pri vyšších rýchlostiach. Počas jazdy je agregát pomerne kultivovaný, typické vibrácie nepárneho počtu valcov cítiť iba na voľnobehu.

Indikácia zaradeného stupňa, respektíve smeru jazdy je na zle viditeľnom mieste.
Zdroj: Redakcia

Šesťstupňový automat s motorom spolupracuje skoro ideálne, prekvapil ma iba jeho neustály boj s brzdovou sústavou pred zastavením auta. Nízka hmotnosť auta sa prejavila aj na priaznivej spotrebe, ktorá sa mimo diaľnic pohybovala okolo šiestich litrov.

Princíp “ovládaj skoro všetko cez dotykový displej” raži aj Citroen.
Zdroj: Redakcia

Poddajné pruženie oceníte najmä na nekvalitných cestách. Bežné nerovnosti zvláda Citroën s prehľadom, veľké výtlky ho už dokážu trochu rozhodiť.

Verdikt

Citroën C3 sa najlepšie cíti v meste. Auto dokáže svoje okolie očariť svojím francúzskym šarmom a možnosťou predviesť talent majiteľa skombinovať rôzne dizajnové prvky do vkusne zladeného celku.

Svojimi rozmermi zapadne do spleti úzkych uličiek a jeho vodič nemá problémy ani s nájdením vhodného parkovacieho miesta. K dokonalosti mu však chýba menší polomer otáčania.

Základná cena modelu – Citroën C3 Feel PureTech 83 MT5 61kW: 10 990 €
Základná cena testovanej verzie – Citroën C3 Shine PureTech 110 AT6 81 kW: 15 590 €
Euro NCAP: 4 hviezdy/2017
Záruka: 2 roky bez obmedzenia km

Registračná daň: 90 €

Technické údaje 
Motor
Typ motora:radový, zážihový
Valce/ventily:3/12
Zdvihový objem [cm3]:1199
Najvyšší výkon [kW (k)/ot./min.]:82(110)/5500
Najvyšší krút. moment [Nm/ot./min.]:205/1750
Prevádzkové vlastnosti
Maximálna rýchlosť [km/h]:193
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h [s]:10
Priemerná spotreba (WLTP) [l/100 km]:6,3-7,2
Rozmery a hmotnosti
Batožinový priestor [l]:300
Objem nádrže [l]:45
Prevádzková hmotnosť [kg]:1210
Rozmer pneumatík:205/50 R17
Dĺžka [mm]:3996
Šírka [mm]:1749
Výška [mm]:1474
Rázvor [mm]:2540