Renault Austral odhalený. Oveľa modernejší, ale črty značky ostávajú (+ FOTOGALÉRIA)

1599
Zdroj: Renault

Francúzska automobilka predstavila úplne nové SUV s názvom Austral.  Okrem modernejšieho dizajnu je “digitálnejšie”, ponúkne nové úrovne výbavy a výkon až do 200 koní.

Keď sme sa prvýkrát pozreli na maskované fotografie Australu, čakali sme absolútnu zmenu dizajnového jazyka značky. Tá sa nekoná, dnes predstavené SUV zostáva verné črtám značky. V Renaulte však vylepšili prakticky všetko, čo sa dalo.

Zdroj: Renault
Zdroj: Renault

Nový Austral postavili na platforme CMF-CD, ktorá je určená pre väčšie autá. Stojí na nej napríklad aj Espace alebo Kadjar, ktorý mnohí považujú za predchodcu Australu.

Zdroj: Renault
Zdroj: Renault

Známa tvár, ale poriadne vylepšená

Dizajn nového Australu zostáva zaoblený a so svetelným podpisom v tvare písmena C. Predná maska pôsobí veľmi masívne a dominuje jej úplne nová mriežka chladiča so šachovnicovou štruktúrou. Pozorné oko si iste všimne aj nové logo značky, ktoré svoj tradičný diamant akoby zdvojilo a preložilo cez seba. Zároveň už logo nie je 3D, a tak môže byť efektívnejšie zapracované do dizajnu.

Zdroj: Renault
Zdroj: Renault

Po bokoch sa vynímajú disky kolies s rozmerom až do 20 palcov a čierne oplastovanie spodnej časti karosérie, ktoré je doplnené čiernym lakovaním strechy a stĺpikov. Auto vyzerá podstatne dynamickejšie ako jeho zvyšní súrodenci.

Zdroj: Renault
Zdroj: Renault

A vzadu dojem rozhodne neupadá. Nechýba výrazný terénne pôsobiaci nárazník, kolmé zadné dvere, šikmé sklo a opäť vynovený svetelný podpis v tvare C, ktorý sa preruší len preto, aby zvýraznil dôležitosť loga Renault. Všetky svetlá sú LED a predné môžu byť na želanie aj matrixové.

Zdroj: Renault
Zdroj: Renault

Ergonómia level 1000!

Po nastúpení sa pred vodičom zjavia dve masívne obrazovky, ktoré Renault nazýva Open R. Ide o 12,3 palcový prístrojový štít a 12-palcové multimédiá prekryté špeciálnym sklom Gorilla Glas a povrchovo upravené tak, aby nezachytávali odtlačky prstov a boli dobre čitateľné aj za priamej slnečnej žiary. Aj preto nie je potrebná “šiltovka” nad prístrojovou doskou, ktorá tak môže “voľne dýchať.” K dispozícii je aj displej HUD s uhlopriečkou 9,3 palca.

Zdroj: Renault
Zdroj: Renault

Volant pred vodičom v nás vzbudzuje zmiešané pocity. I keď prešiel výraznou digitalizáciou, stále sa podobá na neohrabane rozmerné volanty starších modelov. Dúfame, že pohľad naživo naše predsudky vyvráti. Za čo si však Austral zaslúži 1000 bodov, je nastaviteľná opierka na zápästie. Ak máte zlozvyk odkladať si ruku na volič smeru jazdy (“prevodovku”), toto je riešenie priamo pre vás. Nehovoriac o tom, že telefón sa vám bude nabíjať priamo pod rukou. Ergonómiu a praktickosť berú vo Francúzsku jednoducho vážne.

Zdroj: Renault
Zdroj: Renault

A k praktickosti patria aj odkladacie priestory. Ideme menovať: 2 litre pod opierkou, 3,6 litra za stredovou konzolou, 6,4 litra pred spolujazdcom, 4,3 litra v predných dverách, 2,1 litra v zadných dverách a odkladací priestor na okuliare v strope.

Zdroj: Renault
Zdroj: Renault

Až do 200 koní

Ponuka motorov v novom Australe nebude veľká. Dostupné budú iba elektrifikované verzie, a to hybridné a mild hybridné. Tie prvé ponúknu 160 alebo 200 koní a za spaľovací tím bude bojovať 1,2-litrový trojvalec s výkonom 130 koní. O zvyšok sa postará elektromotor. Spotreba by mala predstavovať iba 4,6 l/100 km a jazda v meste by mala prebiehať až 80% času na elektrinu.

Zdroj: Renault
Zdroj: Renault

130-koňová mild hybridná motorizácia vychádza z rovnakého základu ako hybridná. Akurát bez toho elektromotora. Znamená to, že poskytne spaľovacích 130 koní a elektrickú dopomoc pri rozjazdoch pochádzajúcu zo štartérgenerátora. Spotreba v tomto prípade predstavuje 5,3 l/100 km. Budú jej sekundovať verzie so 140 a 160 koňmi, ktoré pod kapotou skryjú 1,3-litrový štvorvalec. O lepšiu manévrovateľnosť sa postará technológia 4CONTROL s natáčaním zadných kolies.

Zdroj: Renault
Zdroj: Renault

Príde aj Alpine verzia

Ak sa teraz tešíte, že Renault čo najviac zúžitkuje svoju dcérsku spoločnosť Alpine na to, aby Australu vdýchol nejaké kone navyše, budete sklamaní. Ak ste sa však potešili kvôli ostrejšiemu dizajnu a prémiovejšiemu pocitu, môžete búchať šampanské. Automobilka totiž mení názvy svojich výbav a na vrchole už nebude stáť Initiale Paris, ale Esprit Alpine.

Zdroj: Renault
Zdroj: Renault

Názvy výbav sú po novom Equilibre, Evolution, Techno, Techno Esprit Alpine, Iconic, Iconic Esprit Alpine. V tých najluxusnejších nesmie chýbať ani audiosystém Harman Kardon.

Rozmery

 Renault Austral
Dĺžka4,51 m
Šírka1,83 m
Výška1,62 m
Svetlá výška170 mm
Predný previs925 mm
Zadný previs917 mm
Rázvor2,67 m
Rozmery diskov17 - 20 palcov
Batožinový priestorod 430 do 575 litrov