PRVÁ JAZDA Renault Symbioz: Spája to najlepšie z C segmentu

490
Renault Symbioz prvá jazda
Foto: Autor
Zdroj:

Renault posledné dva roky prináša jeden nový model za druhým. Najnovším prírastkom v jeho ponuke je Symbioz, auto, ktoré značka zaradila medzi svoje “voitures à vivre”, teda autá pre život.

Tomu, že ide o auto pre život zodpovedajú aj jeho rozmery. Symbioz je kompaktné auto, ktorým chce Renault priniesť to najlepšie z tak dôležitého C segmentu. Konkrétne v tomto prípade vyzdvihuje dizajn, modularitu a priestor. A darí sa mu to.

Prvá jazda s modelomo Renault Symbioz
Foto: Autor

Rozmermi sa Symbioz zaradil s dĺžkou 4,41 m, rázvorom 2,64 m a  šírkou 1,79 m medzi Captur a Austral. Novinka váži menej pod 1,5 tony a s výškou 1,57 m má aerodynamiku, ktorá okrem toho, že vyzerá dobre, aj pomáha efektívnej jazde, ale k tomu sa dostaneme.

Foto: Autor

Kompaktný zvonku, priestranný vo vnútri

Renault Symbioz mi trochu pripomína Renault Scénic. Oba tieto modely vyzerajú zvonku menšie, preto aj vo vnútri očakávate menej priestoru. No opak je pravdou. Keď sa posadíte dovnútra, prekvapí vás, aký majú vnútorný priestor. Konkrétne Symbioz, takisto ako Scénic, dostal kvalitné materiály a moderný dizajn celého interiéru.

Foto: Renault

Aby som nezostal iba pri všeobecných veciach, spomínaná modernosť a dizajn sa prejavujú napríklad širokou tkaninou čalúnenia s fragmentom loga diamantu, toto nájdete na zadnej strane predných sedadiel, potom je tu horná časť prístrojovej dosky s povrchovou úpravou z kartáčovaného hliníka a zaujala aj spopdná časť s viditeľným prešívaním.

Foto: Renault

Z troch úrovní výbavy – Techno, Esprit Alpine a Iconic, má stredná Esprit Alpine viacero efektných doplnkov, ako lesklé čierne okenné rámy, špeciálne 19-palcové kolesá, aerodynamický splitter alebo predné a zadné ochranné platne s matným lakom.

Foto: Renault

Funkčná zadná časť

Zadná lavica sa dá posúvať o viac ako 16 cm, čím sa mení aj objem batožinového priestoru, a to konkrétne od 492 do 624 litrov, prípadne do 1 582 litrov je zadná lavica zložená. Vtedy získate aj najväčšiu dĺžku pre náklad – 1,68 m.

Foto: Renault

Ďalším praktickým riešením je, že kufor nemá prah a má rovnú podlahu. Dvere batožinového priestoru môžu byť ovládané aj elektricky a to nielen gombíkom, ale aj bezkľúčovou kartou alebo mávnutím nohy pod senzorom na zadnom nárazníku.

Foto: Renault

Špičkové technológie

Symbioz dostal celú paletu najnovších technológií. Aj v tomto modely môžete mať sklenenú strechy Solarbay, ktorá dokáže zatemňovať segmenty sklenenej plochy posunutím molekúl indukovaných elektrickým poľom. Pre technických fajnšmekrov ide o technológiu PDLC.

Foto: Renault

Multimediálny systém OpenR Link so zabudovaným Google sa obsluhuje cez 10,4-palcový vertikálny dotykový displej a štandardne vo všetkých verziách je 10,3-palcový prístrojového štítu. Okrem Google Maps má aj Google Assistant alebo katalóg Google Play asi s päťdesiatkou aplikácií.

Foto: Renault

Nová elektronická architektúra

Symbioz ako nový model dostal ja novú elektronickú architektúru a tak môže mať spolu až 29 asistenčných systémov. Z tých nových stoja za zmienku Active Driver Assist pre autonómne riadenie úrovne 2 a Predictive Hybrid Driving (s hybridným pohonom), ten optimalizuje efektivitu tým, že maxinálne využíva elektrickú energiu počas jazdy.

Foto: Renault

Keďže európska bezpečnostná norma GSR2 vyžaduje, aby niektoré asistenčné systémy (ADAS) boli aktivované automaticky pri každom štarte, Renault umiestnil vľavo od volantu tlačidlo pre funkciu My Safety Switch, s ktorou môžete jednoducho a rýchlo aktivovať alebo deaktivovať svoje preferované nastavenia pre päť ADAS systémov súčasne, jedným stlačením tlačidla.

Foto: Ford

Symbioz dostanete iba ako hybrid

Renault Symbioz dostal iba jeden typ pophonu – hybridný, ktorý značka označuje E-Tech hybrid. Výkon dosahuje 145 k a značka uvádza spotrebu 4,7 l/100 km v cykle WLTP. Ak by to bude pravda aj v realite, na jednu nádrž prejde toto auto až okolo 1 000 km.

Foto: Autor

Hybridnému pohonu zodpovedajú aj ďalšie funkcie, ktoré tento model má. Vodič sa napríklad môže rozhodnúť, že si chce uchovať 40 % energie v batérii a využivať ju vtedy, keď si situácia na ceste vyžaduje viac energie, napríklad keď idete do prudkého stúpania.

Foto: Autor

Komfortná jazda si vás získa

Renault zvolil pre Symbioz vpredu tlmiče MacPherson, vzadu je polotuhá náprava. Nastavenie a odozva sú vykalibrované veľmi dobre, prvá jazda bola ešte príjemnejšia, ako som čakal.

Foto: Renault

Pozitívne hodnotím aj riadenie, ktoré dostalo rýchlejšiu odozvu. Najvyššia výbava Iconic dostala 19-palcové pneumatiky, čo pridáva na stabilite, no zároveň nemáte pocit, že by auto bolo tvrdé a na nerovnostiach z vás vytriasalo život.

Foto: Autor

Aj keď ide primárne o model určený do mesta, rodiny často jazdia aj mimo neho, do prírody a preto ponúka Symbioz svetlú výšku 169 mm, funkciu Extended Grip aj režimy Sneh a Terén.

Prvý z troch stupňov výbavy, Techno, je v ponukovom liste za 28 900 eur, Esprit Alpine má cenovku 30 900 eur a vrchol ponuky, aspoň čo sa týka výbavy, pretože motorizácia je pre všetky tri verzie rovnaká, výbava Iconic začína s cenovkou 32 900 eur.