Vodíkový Renault Master vyvinula spoločnosť HYVIA, spoločný podnik Skupiny Renault a Plug. Francúzska automobilka pritom za ostatných 15 rokov pristupovala k vodíku spôsobom, že ponúka ekologický zdroj energie bez kompromisov pri používaní a je vhodný aj pre profesionálov.
Pre maximálny dojazd 700 kilometrov potrebuje stráviť Master na vodíkovej plničke iba 5 minút. Navyše je prispôsobený rôznym použitiam pre remeselníkov – skriňové verzie či valníky s kabínou. Nechýba ani možnosť prispôsobenia pre individuálne potreby vďaka výrobcom nadstavieb.
Integrované nádrže
Nový prototyp Renault Master H2-Tech je priekopníckou inováciou, ktorú umožnila expertíza vodíkového pohonu z dielne spoločnosti HYVIA. Ostatné 3 roky sa aktualizoval prototyp na základe spätnej väzby na prvé dve verzie H2-Tech, ktoré sa už poskytli zákazníkom.
Výsledná podoba modelu ponúka spoľahlivosť a výkon vďaka vodíkovej architektúre, ktorá je plne integrovaná do platformy vozidla už od fázy návrhu, pričom zachováva nakladaciu plochu a užitočné zaťaženie.
Predajcovia budú pripravení
Energetická architektúra batérií a palivových článkov je energeticky účinná. Vodič má navyše k dispozícii integrovaný multimediálny systém pre optimalizáciu a riadenie dojazdu a spotreby H2 (vodíka).
Renault Master H2-Tech bude značka Renault na európsky trh uvádzať v priebehu roka 2025. Chce pritom ťažiť zo siete špecializovaných predajcov H2-Tech, ktorí sú vyškolení v problematike vodíka. Budú tak nápomocní nielen pri predaji, ale aj v rámci údržby, servisu a celkovej starostlivosti o zákazníka. Vodíkový Master by mal byť plne integrovaný do ponuky úžitkových vozidiel Renault.