PRVÁ JAZDA Mercedes-Benz EQB: Elektrošok

1403
Zdroj: Rasťo Bujna

Elektromobil s trojcípou hviezdou na čele jazdí skutočne adrenalínovo. Kombinuje elektrický prejav s vlastnosťami SUV a až siedmimi sedadlami. Počas prvej jazdy sme sa výborne bavili. Ale, nájdu sa aj „ale…“

Mercedes-Benz EQB je elektrickou odnožou najnovšieho prírastku značky. Model GLB predstavili v roku 2019 a svojím dizajnom si ho mnohí zaškatuľkovali ako „Baby G“, teda ako dostupnejšiu a menej terénne vyzerajúcu Triedu G. Elektrické EQB je však trochu iné. Totiž, viete si predstaviť Triedu G na batérie? Asi nie. Teda odhliadnuc od konceptu EQG… Ale GLB áno.

Napriek elektrifikácii si zachováva svoj hranatý dizajn. Zdroj: Rasťo Bujna
Zdroj: Rasťo Bujna

Elektrické EQB je postavené na platforme MFA2 rovnako ako GLB. Oproti spaľovacej verzii je však dlhšie o slušných 5 centimetrov a o takmer jeden centimeter vyššie. Ide však čisto o dizajnovú záležitosť, pretože rázvor kolies ostáva na rovnakých 2 829 milimetroch. Ale dosť bolo porovnávania.

Prekrytá mriežka chladiča zvyšuje aerodynamiku. Zdroj: Rasťo Bujna
Zdroj: Rasťo Bujna

Baby G, ale s elektrinou

Dizajnovo si EQB zachováva svoj nápadný dizajn. Predná maska je prekrytá čiernym lesklým plastom typickým pre elektrické Mercedesy. Dokonca aj nárazník je takmer celý oplastovaný. Jediné vetranie sa nachádza v nárazníku pod tabuľkou EČV.

Zdroj: Rasťo Bujna
Zdroj: Rasťo Bujna

Pri pohľade zboku je odkaz na Triedu G ešte výraznejší. Hranatý dizajn tu vynikne najviac a terénny charakter je umocnený aj výraznými blatníkmi a prekrytými prahmi. Zadnej časti dominuje červený podpis koncových svetiel a výrazne strmšie piate dvere. Nenechajte si ujsť ani pohon všetkých kolies 4MATIC, ktorý je v tomto aute významný. Ale najprv do interiéru.

Multimédiá môžete ovládať dotykom, ovládačom v stredovom tuneli, a aj volantom. Zdroj: Mercedes-Benz
Zdroj: Mercedes-Benz

Nezaprie svoje gény

Ak sa povie Mercedes, každému sa hneď vybaví multimediálny systém MBUX s dvojicou displejov, vytŕčajúcou z palubnej dosky. Ako ste už pri Mercedese zvyknutí, celé dobre. Reakcie displeja sú okamžité a ovládateľnosť je výborná. Veď stredový panel môžete bez obmedzení ovládať dotykom, ovládačom v stredovom tuneli a aj dotykovými plochami na volante.

Zdroj: Mercedes-Benz
Zdroj: Mercedes-Benz

Veľmi príjemné je aj sedenie. Bočné vedenie je výrazné a drží prakticky v akejkoľvek ostrej zákrute. Pojem „celé dobre“ však úplne povedať nemôžeme, pretože tu akosi chýbajú elektricky nastaviteľné sedačky. Sedenie vzadu je o niečo menej prešpekulované a plochejšie. Aj druhý rad poskytuje dostatok miesta nielen na nohy. Priestor nad hlavou je doslova obrovský a umocnený priestranným strešným oknom deleným na dve časti.

EQB je prvým elektromobilom u nás, ktorý ponúka sedem sedadiel. Zdroj: Mercedes-Benz
Zdroj: Mercedes-Benz

Batožinový priestor s objemom 495 litrov patrí vo svete elektromobilov medzi tie väčšie. Navyše ukrýva tretí rad sedadiel. Ehm… Sedemmiestne elektrické SUV? Nuž, aj my sme príjemne prekvapení. S vyklopeným tretím radom už do kufra veľa nenatlačíte, ale v Mercedese môžu byť pokojní. Vďaka tejto vychytávke na slovenskom trhu EQB prakticky nemá konkurenta.

Zdroj: Mercedes-Benz
Zdroj: Mercedes-Benz

Jazdné elektrošoky

Motorizácia 350 4MATIC so sebou prináša 292 koní a zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 6,2 sekundy. Mercedes EQB dodáva výlučne s pohonom všetkých kolies a dobre vie prečo. Po zošliapnutí pedála v režime Sport nastupuje výkon okamžite. Bez ohľadu na to, či idete 30, 90 alebo 130 km/h. Auto dokáže dávkovať výkon až do maximálnej rýchlosti 160 km/h, a práve pri rozbehoch a prejazdoch zákrutami vo vyšších rýchlostiach budete vďační za 4MATIC.

V režime Eco sa správanie auta úplne zmení. Plynový pedál sa stane menej citlivým a maximálna rýchlosť sa zníži na 130 km/h. Auto sa stane o poznanie lenivejším a spotreba energie klesne. A dojazd? Ten je Achillovou pätou auta. I keď automobilka uvádza dojazd 420 kilometrov, my sme na našom palubnom počítači čítali údaj maximálne 390 kilometrov s tým, že pri komfortnej jazde máme čakať takých 300. Radi sa na neho pozrieme v redakčnom teste.

VerziaVýkon [k]Zrýchlenie 0-100 km/h [s]Cena od
EQB 300 4MATIC228859 526 eur
EQB 350 4MATIC2926,262 292 eur