Presne tak, najmenšia Mazda prešla faceliftom! Ak ste si to na prvý pohľad vôbec nevšimli, nemôžem sa vám veľmi čudovať. Zmeny sú totiž vizuálne len veľmi decentné, o to viac však prekvapí pod kapotou.
(Ne)známe porekadlo vraví, že môžete robiť čokoľvek akokoľvek dobre, vždy sa však nájde Japonec, ktorý to vie lepšie. S týmto vedomím okupujem lobby dealera Mazdy v slnečných Aténach, kde sa novinárom ukázala faceliftovaná verzia najmenšieho auta z Hirošimy. A nemôžem s výrokom neúhlasiť.
Zvonka modernizácia
Najprv sa však vrátim do predchádzajúceho odstavca. Atény si vybrala Mazda na prezentáciu z elegantného dôvodu: po dlhšej odmlke na gréckom trhu automobilka opäť spustila svoje operácie presne pred rokom, pričom spomínaný showroom aténskeho dealera slúži ako výkladná skriňa filozofie značky. Minimalistické línie stavby a jej funkcionalistický betónový interiér perfektne ladia so zjednodušenými tvarmi novej dvojky.
Tá, podľa vzoru svojich väčších súrodencov zhodila niekoľko zbytočných nasávacích otvorov v rámci filozofie KODO, čím nabrala na prémiovosti. Zmenila sa tiež optika svetlometov, aj to však len máličko. A viete prečo? Lebo to vôbec nebolo treba. Vítané omladenie dostal aj dizajn 16” kolies z ľahkých zliatin, úpravami prešli aj 15” ráfiky. Auto má teraz sebaistejší postoj, na ceste však nekričí.
Nenápadné zmeny nastali aj v interiéri, pričom všetky efektívne posúvajú malú Mazdu bližšie k prémiovej konkurencii. Nové sú napríklad decentné farby čalúnenia, ktoré budú na výber až štyri; prehodnotený bol aj výber materiálov v interiéri. Čo sa ale naozaj počíta, je fakt, že do výbavy pribudlo napríklad vyhrievanie volantu či úplne nové sedadlá, ktoré rešpektujú prirodzené zakrivenie chrbtice. Aj vďaka tomu sa za volantom Mazdy 2 cítite totálne prirodzene.
Vnútri revolúcia
Presne to je najpodstatnejšia emócia, ktorú z jazdy faceliftovanou dvojkou cítiť. Konštruktéri prirodzenosti prispôsobili všetko, čo sa dalo. Nielen vrátane spomenutých sedadiel, výrazným vylepšením prešlo aj odhlučnenie kabíny. Tieto vylepšenia však nie sú nič oproti hlavnej inovácii: mild-hybridnému, atmosférickému benzínovému štvorvalcu 1,5 Skyactiv-G. Ten bude k dispozícii v dvoch výkonových variantoch: 55 a 66 kW. V oboch variantoch mu asistuje kompaktný hybridný systém B-ISG, ktorý kombinuje so systémom regeneratívneho brzdenia i-ELOOP. Energiu však neuchováva v batériách, ale v kondenzátoroch!
Tento mild-hybridný systém funguje výborne hneď na niekoľkých frontoch. Nielen, že efektívne znižuje spotrebu, ale aj spríjemňuje prácu s prevodovkou. Ako? Pri radení presnou, mechanicky responzívnou manuálnou prevodovkou dokonca udržiava otáčky motora v ideálnom spektre, čím sa zmena stupňa stáva až bizarne prirodzeným úkonom.
Po preradení sa motor nechá ochotne vytáčať aj nad hranicu 6000 otáčok za minútu, kde dosahuje jeho výkonová krivka svoj vrchol. Celkový jazdný dojem navyše umocňuje presné riadenie s príjemnou, nekonfliktnou odozvou. Prirodzené spojenie jazdca a vodiča podľa filozofie Jinba Itai tak určite nie je len marketingovým sloganom. Veľmi dobre, Mazda!
Motor | Prevodovka | Max. výkon (kW/k) | Max. krútiaci moment (Nm) | Max. rýchlosť (km/h) | Zrýchlenie z 0-100 km/h (s) | Spotreba | Emisie CO2 |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1,5 SKYACTIV-G | 6M | 55/75 | 135 | 171 | 11,4 | 5,3 | 120 |
1,5 SKYACTIV-G | 6M | 66/90 | 148 | 183 | 9,8 | 5,3 | 120 |
1,5 SKYACTIV-G | 6A | 66/90 | 148 | 177 | 12 | 5,9 | 133 |