TEST Mazda 2: Mild-hybrid a atmosféra? Nevídané kombo

750
Zdroj: Dávid Dejvo Schun

Mazda 2 priniesla ďalší facelift svojho najmenšieho modelu. Čo prináša a ako jazdí?

Po rokoch Mazda 2 základné tvary nemení. Stále sa opiera o dizajnový jazyk Kodo s jemnými líniami, ktoré popri všetkých tých ostrých tvaroch konkurenčných modelov vytŕčajú z davu. Novinkou je žltý výčnelok na prednej maske a celá mriežka chladiča. Tá sa totiž zmenila na jednoliaty kus plastu, ktorý môžete mať nalakovaný buď farebne, alebo na čierno. Novinkou sú aj laky a Mazda tvrdí, že dostupných je až 198 farebných kombinácií.

Disky kolies s priemerom 15 palcov vyzerajú v prítmí celkom cool, no keď sa pozriete za svetla, zistíte, že ide o šikovne zamaskované plecháče s funky puklicami. Navyše upravili i zadný nárazník. Aj tu pribudol žltý prvok tesne nad výfukom a trochu zmenili tvary.

Zdroj: Dávid Dejvo Schun
Zdroj: Dávid Dejvo Schun

Drobné zmeny aj vo vnútri

Kufor ponúkne nezmenených 280 litrov na vašu batožinu. Ak budete prenášať väčšie predmety, budete sa musieť trochu popasovať so zaobleným nakladacím otvorom. No my sme doň bez problémov zmestili aj kameramanský kufor vo veľkosti väčšieho lietadlového. V interiéri sa čo-to zmenilo tiež, ale len minimálne. Pribudli nové lišty, ale inak zostáva všetko dôležité po starom.

Zdroj: Dávid Dejvo Schun
Zdroj: Dávid Dejvo Schun

Multimédiá majú 8 palcov a dotýkať sa ich môžete len vtedy, keď auto stojí. Inak na ovládanie slúži koliesko v stredovom tuneli. Ďalej tu máte ešte klasické USB a manuálnu klimatizáciu, ktorá, ak potrebujete, chladí naozaj silno. Pred vodičom sú ešte stále klasické budíky s rýchlomerom v strede a otáčkami naľavo. Ak by sme si v roku 2024 mali vybrať analógový prístrojový štít, tak rozhodne takýto.

Zdroj: Dávid Dejvo Schun
Zdroj: Dávid Dejvo Schun

Sedenie vzadu prekvapilo

Sedenie vzadu mierne prekvapilo. S výškou 1,9 metra na stredné trasy nemáte problém ani vtedy, keby ste si sadli sám za seba. Ak sa za volantom nebudete rozvaľovať, cestujúci za vami budú mať dosť miesta na kolená. No pokiaľ ide o miesto na hlavu, dvojmetroví jedinci už obídu nakrátko. To ale pri aute týchto rozmerov nie je žiadne prekvapenie.

Zdroj: Dávid Dejvo Schun
Zdroj: Dávid Dejvo Schun

Mazdu však musíme pochváliť za to, že aj v takto malom aute stále ponúka celkom širokú slobodu voľby. Celá ponuka si zakladá na štvorvalcovej jedna-päťke. Stále ju ale dostanete so 75, 90 aj 115 koňmi. A aj s manuálom, aj s automatom. My máme verziu e-Skyactiv. Čiže mild-hybrid. Konkrétne ten slabší s výkonom 90 koní, najvyšším krútiacim momentom 151 Newtonmetrov, šesťstupňovým manuálom a zrýchlením na stovku za 9,8 sekundy. A len tak medzi nami, o skoro 30 koní silnejšia Mazda 2 hybrid je na stovke skôr iba o desatinu sekundy. Takže aj keď má toto auto atmosférický motor, vôbec ho netreba podceňovať.

Zdroj: Dávid Dejvo Schun
Zdroj: Dávid Dejvo Schun

Čo ten motor?

Pokiaľ ide o ťah, mild-hybrid vám na začiatku pomôže v rozbehu, potom ťah poklesne a vo vyšších otáčkach už opäť idete bomby, ako sa má. Je fakt, že toto auto patrí prioritne do mesta. Ale zasa na druhej strane, má len 1100 kíl. A keď vytáčate motor do 6000 otáčok a až potom preraďujete, je to celkom zážitok. Iné autá by trpeli. Táto Dvojka si to tak trochu pýta. Viackrát sa nám potvrdilo, že keď si vyskúšate kombináciu manuál-atmosféra, už až tak nezáleží na objeme motora. Jednoducho vás vtiahne do deja a hotovo.

Zdroj: Dávid Dejvo Schun
Zdroj: Dávid Dejvo Schun

Keď sa na toto auto pozriete racionálne, nedáva žiaden zmysel jazdiť rýchlo. Je malé, podvozok by sme prijali o niečo tvrdší, maximálka z vás kráľa diaľnic neurobí a dynamika znamená, že nebudete kraľovať ani na okruhu. No ten pocit, ktorý tu viete mať, s celým tým robustne spracovaným interiérom, jednoducho posúva hranice. Spotreba je, mimochodom, podľa tabuliek 4,7 l/100 km. A ak budete jazdiť pokojne, bez problémov sa na ňu dostanete. Čo nás ale potešilo, ani pri svižnej mestskej jazde sme dlhodobo nepresiahli spotrebu 6,5 litra na stovku.

Základná cena modelu – Mazda2 Skyactiv G 75k 6MT Prime-Line: 15 990 €
Základná cena testovanej verzie – Mazda2 e-Skyactiv G 6MT Centre-Line: 17 690 €
EuroNCAP – 4* (2015)

Technické údaje 
Motor
Typ motora:radový, zážihový
Valce/ventily:4/16
Zdvihový objem [cm3]:1496
Najvyšší výkon [kW (k)/ot./min.]:66 (90) / 6000
Najvyšší krút. moment [Nm/ot./min.]:151 / 3500
Prevádzkové vlastnosti
Maximálna rýchlosť [km/h]:183
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h [s]:9,8
Spotreba - kombi WLTP [l/100 km]:4,7
Rozmery a hmotnosti
Batožinový priestor [l]:280
Objem nádrže [l]:44
Prevádzková hmotnosť [kg]:1083
Dĺžka [mm]:4080
Šírka [mm]:1695
Výška [mm]:1495
Rázvor [mm]:2570