Privítajte Golf s novou tvárou

742
Dizajn sa podľa očakávaní nijako výrazne nezmenil. Nové sú už tradične nárazníky, pričom z toho predného sa vytratil radar adaptívneho tempomatu. Ponovom je totiž schovaný v logu. Dôležitou novinkou sú Full LED svetlá, ktoré v ponuke nahradia doteraz používané príplatkové bi-xenónové svetlomety. Oveľa viac noviniek sa však schováva vo vnútri. Prístrojový panel je ponovom digitálny, čím pripomína väčšieho súrodenca – Volkswagen Passat. Stredovú konzolu zdobí úplne nová generácia multimediálnych systémov s väčšími displejmi. Ten najväčší sa dá ovládať gestami, čo z Golfa robí prvé auto vo svojej triede s touto technológiou. Zároveň displej s uhlopriečkou 9,2 palca je tým najväčším v segmente.
Nové motory a sedemstupňová prevodovka
V inovovanom Golfe má premiéru motor 1.5 TSI. Tento benzínový štvorvalec je vybavený technológiou ACT, ktorá v prípade nízkeho zaťaženia vypína dva valce, čím znižuje spotrebu paliva. Dosahuje výkon 110 kW (150 k), pričom neskôr pribudne do ponuky aj jeho ekologicky ladená verzia BlueMotion s výkonom 96 kW (130 k). Novinkou je tiež vyšší výkon verzie GTI. Štandardne bude mať 169 kW (230 k), pričom verzia GTI Performance bude mať 180 kW (245 k). Nová sedemstupňová DSG prevodovka postupne nahradí doteraz používaný šesťkvalt.
V zápche šoféruje sám

Nový Golf prichádza s ďalšími asistenčnými systémami, ktoré zvyšujú jeho aktívnu bezpečnosť. Okrem toho, že registruje chodcov a dokáže zabrzdiť či už pred nimi alebo pred inou prekážkou, ktorá sa náhle objaví v ceste, po modernizácii zvláda v dopravnej zápche šoférovať aj sám. Jediné, čo musí urobiť vodič, je mať ruky na volante. Otravné rozbiehanie a opakované zastavovanie zvládne auto aj samé.

Nemecká automobilka Volkswagen dnes predstavila modernizovanú verziu svojho najpredávanejšieho modelu. Najdôležitejšie inovácie schováva pod kapotou a v interiéri.