Peugeot to dokázal. Nová 408 je sexy, praktická, luxusná a najmä na benzín

1578
Zdroj: Peugeot

Aj keď v Európe ho toľko nepoznáme, Peugeot 408 nie je pre značku žiadnou novinkou. Od roku 2010 toto označenie totiž používa pre sedan-verziu Peugeotu 308. Teraz však prichádza model, ktorý stojí na platforme EMP2, postaví sa medzi 308 a 3008 a ponúkne priťažlivú siluetu, moderný interiér a hybridy.

Oficiálne zaradený do kategórie fastback, 408 určený pre starý kontinent má netradičný vzhľad podobný Citroënu C5 X.

Zdroj: Peugeot
Zdroj: Peugeot

Na vrchole segmentu C

Jazdí na najnovšej iterácii platformy Stellantis EMP2 zdieľanej s globálnym hatchbackom a kombi 308, ale Peugeot tvrdí, že ide o sofistikovanejší produkt umiestnený „na vrchole segmentu C“. Auto kopíruje štandard, ktorý nastolil Citroën C5X, len v trocha technicky vyspelejšej forme a s odvážnejším dizajnom. Ako sa len tie časy menia. Že, Citroën?

Zdroj: Peugeot
Zdroj: Peugeot

S dĺžkou 4 687 milimetrov je nový model s odznakom leva o niečo dlhší ako tradične tvarované 308 SW. Je 1 859 mm široký a 1 478 mm vysoký, s veľkorysým rázvorom natiahnutým na 2 787 mm. Tieto proporcie sú tiež takmer rovnaké ako u kombiverzie modelu 308.

Zdroj: Peugeot
Zdroj: Peugeot

Disky kolies môžu dorásť až do monštróznych rozmerov, presnejšie na vyobrazených 20 palcov. S nasadenými zadnými sedadlami dokáže kufor zhltnúť 536 litrov alebo až 1 611 litrov po sklopení zadných sedadiel verzie poháňanej výlučne spaľovacím motorom.

Zdroj: Peugeot
Zdroj: Peugeot

Buď hybrid…

Interiér bol do značnej miery prenesený z 308. A to je dobre, pretože kabína tristoosmičky nielen, že vyzerá dobre, ona má ešte aj dobrú ergonómiu a operačný systém, ktorý zvláda využiť svoj hardware. Má tiež dvojicu 10-palcových obrazoviek a typický malý volant pre Peugeot. Elegantný zvukový systém Focal s 10 reproduktormi (vrátane subwoofera) bol vyvinutý v priebehu troch rokov špeciálne pre 408.

Zdroj: Peugeot
Zdroj: Peugeot

Peugeot bude na začiatku predávať novú 408 s možnosťou výberu medzi dvoma plug-in hybridnými pohonnými jednotkami. Oba majú pohon predných kolies s osemstupňovou automatickou prevodovkou a elektromotor s výkonom 109 koní (81 kilowattov).

Zdroj: Peugeot
Zdroj: Peugeot

To, čo ich odlišuje, je 1,6-litrový preplňovaný benzínový motor, ktorý má rôzne úrovne výkonu, teda 150 a 180 k. Vďaka spojeniu výkonu spaľovacieho motora a elektromotora poskytuje menšie PHEV výkon 180 k (133 kW) a krútiaci moment 360 newtonmetrov. Výkonnejší variant zvyšuje výkon na 225 k (165 kW) pri zachovaní rovnakého množstva krútiaceho momentu.

Zdroj: Peugeot
Zdroj: Peugeot

…alebo trojvalec

Alternatívne je k dispozícii základný variant s menším trojvalcovým 1,2-litrovým benzínovým motorom s výkonom 130 k (96 kW) a krútiacim momentom 230 Nm. Aj on posiela svoj výkon na predné kolesá cez osemstupňovú automatickú prevodovku.

Zdroj: Peugeot
Zdroj: Peugeot

Peugeot vraj neplánuje ponúkať diesel, ale v budúcnosti má prísť aj elektrický variant. A to je sranda, pretože doteraz jediným elektromobilom na platforme EMP2, ktorý bol v ponuke Stellantisu, je päťjediný Traveller / Spacetourer / Proace / Scudo / Vivaro.

Auto by sa malo dostať na trh začiatkom roka 2023, keď sa začne montáž vo Francúzsku v závode v Mulhouse. Peugeot má v úmysle predávať auto aj v Číne, pričom jeho výroba má prebehnúť aj v továrni v Chengdu.

Mrkni naše nové video: