Keď francúzska automobilka Peugeot po prvý raz oznámila, že pracuje na zbrusu novom SUV-kupé s názvom 408, ktoré sa postaví k súčasnej tristoosmičke, spozorneli sme. Peugeot totiž mohol ísť na obe strany – predstaviť menší model na báze Citroënu C4 alebo väčší na báze Citroënu C5X. Dnes už vieme, ako to je!
Pravdu prezradilo hrdlo palivovej nádrže – prvok, ktorý mávajú platformy vo veľkej miere podobný.
Veľké sústo
Práve hrdlo nádrže pod pravým zadným oknom prezrádza, že nový model bude postavený na väčšej platforme EMP2. To znamená, že 408 príde predovšetkým s radom benzínových a naftových motorov, prípadne plug-in hybridov, no čisto elektrická verzia je nepravdepodobnejšia, keďže tú na danej platforme hostia zatiaľ len dodávkové modely.
Ktovie, možno budeme prekvapení. Aj keby nie, už len toto je pre model 408 veľmi dobrá správa – platforma EMP2 ukázala svoje kvality už v rade produktov koncernu Stellantis. A keď je teda už reč o kvalite, tak Peugeot sa chváli, že 408 v súčasnosti prechádza predsériovými testami a už má za sebou viac ako milión kilometrov za všetkých predstaviteľných podmienok.
Automobilka dokonca tvrdí, že testovacie kurzy sú také náročné, že každý kilometer najazdený v týchto podmienkach zodpovedá niekoľkým desiatkam kilometrov pri bežnom každodennom používaní. Peugeot totiž chce, aby kvalita nového modelu bola nekompromisná od prvého kusu. A to je slovo do bitky!