Keď sa povie športový Peugeot, mnohým napadne prípona GT. No Francúzi iba prednedávnom prišli s novou skratkou, ktorá je pripravená vytrieť zrak. Nazýva sa PSE a prvý s touto príponou prichádza Peugeot 508.
Peugeot Sport Engineered. Ak sa niekedy stretnete s touto skratkou, vedzte, že práve ona nahradí športové označenia, na ktoré sme boli pri mnohých modeloch s levom na kapote zvyknutí. Lenže kým doterajšie športové verzie GT sa vyznačovali benzínovými koňmi, PSE sa aspoň zatiaľ pýši elektrinou.
Peugeot 508 ako taký prešiel faceliftom a nezmenilo sa toho málo. Výrazný prerod absolvovala mriežka chladiča, ktorá stratila svoje chrómové ohraničenie a po novom prechádza plynulo do svetlometov. Mimochodom, tie sú po facelifte už v základnej verzii matrixové. Upravili aj svetelný podpis, v ktorom sa namiesto jedného pazúra začali vynímať tri. Grafika svetiel vzadu sa zmenila tiež a aby toho nebolo málo, verzia PSE prináša aj svoje špecifické zmeny v podaní širšej prednej nápravy, ktorá narástla o 24 mm, a zadná náprava je väčšia tiež, o 12 mm.
Nielen čačky, aj funkcionalita
Novinkou sú aj 4-piestikové brzdy Peugeot Sport s priemerom 380 mm v 20-palcových diskoch. A po vizuálnej stránke pribudli aj dizajnové aerodynamické prvky. Interiér nesie tiež niekoľko zaujímavých prvkov, odkazujúcich na úpravu divíziou PSE. Ide však najmä o dizajnové detaily, ako napríklad hliníkové pedále či špeciálne koberčeky.
Kufor sa oproti bežným verziám nezmenil. Kombi verzia s označením SW pojme 530 litrov, čo v porovnaní s konkurenčnými modelmi nie je najviac, no zároveň ani nie je hlavným dôvodom, prečo by sme si práve tento model v ostrej verzii vyberali. A to isté platí aj o mieste na sedení vzadu. Niežeby ho tu bolo málo, práve naopak. No ani to nie je rozhodujúce.
Ak si plánujete kúpiť verziu PSE, bude vás zaujímať najmä výkon. A ten je veľmi slušných 360 koní rozdelených na všetky kolesá. Spaľovák pracuje s objemom 1,6 litra a štyrmi valcami. Do systému pritom dodáva dokopy 200 koní. Predný elektromotor prispieva 110 koňmi a výkon zadného predstavuje 112 koní. Dokopy vás na stovku dostanú za 5,2 sekundy a ak budete zrýchľovať z iných rýchlostí, o dynamiku tiež nebude núdza. Jedinou nevýhodou je, že ak chcete využívať plný výkon, auto musí byť nabité.
Naozaj dynamický
No ak už bude v baterkách šťava, výkonnému motoru budú dokonale stíhať aj ostatné jazdné vlastnosti. Výkonné brzdy s kvalitnými pneumatikami dodávali autu stabilitu aj pri prudkom brzdení na mokrom a zvlnenom asfalte. A tuhá karoséria sa postarala o to, aby ste s týmto plug-in hybridom dokázali jazdiť naozaj zábavne. Riadenie je relatívne priame a i keď menší veniec volantu nie je úplne pre každého, práve vo verzii PSE dáva najväčší zmysel. Už pri pohľade a prvých metroch vám totiž dodá ešte väčší dojem športovosti. Napokon, malé volanty, to je aj charakteristika série F1, či?
Ak baterku vybijete, stále pôjde o šikovný a dynamický elektrifikovaný plug-in hybrid, no s o niečo vyššou spotrebou. Spaľovák je výkonný aj osve a vďaka rekuperácii sa z času na čas pripoja opäť i elektromotory. Zaujímavosťou pritom je, že ak sa rozhodnete jazdiť čisto na elektrinu, 508 PSE bude prioritne zadokolkou. V režime hybrid, kedy hrá prím spaľovák, zas ťahá hlavne predná náprava. Pohon všetkých kolies pracuje v jazdnom režime 4WD a plnú silu manažuje režim Sport.
Mimochodom, batéria 508 PSE poskytne 12,4 kWh, čo v cykle WLTP predstavuje čisto elektrický dojazd viac ako 50 kilometrov. Navyše, ak sa rozhodnete pre verziu PSE, automaticky dostanete zosilnenú 7,4-kilowattovú nabíjačku, ktorá je schopná naplniť baterku z absolútnej nuly na 100 % za približne 1,5 hodiny.
Základná cena testovanej motorizácie – Peugeot 508 SW PSE: 69 990 €
EuroNCAP: 5* (2018)
Technické údaje | |
---|---|
Motor | |
Typ motora: | radový, zážihový + elektromotory |
Valce/ventily: | 4/16 |
Zdvihový objem [cm3]: | 1598 |
Najvyšší výkon spaľovacieho motora [kW (k)/ot./min.]: | 147 (200) / 6000 |
Najvyšší výkon elektrického motora [kW (k)]: | 81 (110) vpredu 83 (112) vzadu |
Najvyšší výkon sústavy [kW(k)] | 265 (360) |
Najvyšší krút. moment sústavy [Nm]: | 520 |
Prevádzkové vlastnosti | |
Maximálna rýchlosť [km/h]: | 250 |
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h [s]: | 5,2 |
Spotreba - kombi [l/100 km]: | 1,8 |
Rozmery a hmotnosti | |
Batožinový priestor [l]: | 530 |
Objem nádrže [l]: | 43 |
Pohotovostná hmotnosť [kg]: | 1988 |
Dĺžka [mm]: | 4750 |
Šírka [mm]: | 1859 |
Výška [mm]: | 1420 |
Rázvor [mm]: | 2793 |