Odtrhnutý od reality? Renault Morphoz ukrýva veľké prekvapenie!

1341
Zdroj: TS Renault

Myslíte si, že koncepty sú totálne mimo bežného sveta a dokazujú len mieru predstavivosti dizajnérov? Sčasti máte pravdu a sčasti ani nie – Koncept Renault Morphoz, ktorý sme mali vidieť v Ženeve, má totiž veľké poslanie. Je postavený ná sériovej platforme CMF-EV, ktorú týmto aliancia Renault-Nissan-Mitsubishi predstavila.

„Vďaka technologickým inováciam a možnostiam, ktoré ponúka modularita, sa CMF-EV stane platformou, ktorá bude použitá pri vývoji mnohých následných elektrických vozidiel Skupiny Renault a Alliance“, hovorí Jean-Paul Drai, riaditeľ Skupiny Renault pre elektrotechniku.

Modularita

Nová platforma CMF-EV predefinuje hranice modularity: rozšírený rázvor kolies s kolesami siahajúcimi až ku koncom karosérie a plochá podlaha vytvára nové príležitosti pre dizajnérov. Na jeho základe je možné skonštruovať autá s rekordne priestranným interiérom a inovatívnym dizajnom pri súčasnom zabezpečení optimálnej energetickej účinnosti.

Zdroj: TS Renault
Zdroj: TS Renault

Pomocou platformy CMF-EV môžu dizajnéri vyvinúť rôzne typy karosérií: SUV aj sedany. Vďaka rozšírenému rázvoru kolies je možné inštalovať batérie rôznych rozmerov tak, aby vyhovovali rôznym typom elektrických automobilov a hybridov na optimalizáciu rozsahu.

Zdroj: TS Renault
Zdroj: TS Renault

Viac miesta

Inovatívny dizajn ponúka aj nové možnosti dizajnu. Veľký rázvor kolies s kolesami posunutými ku koncu karosérie, výrazne kratší previs vpredu a vzadu a rovná podlaha umožňujú konštrukciu automobilov s nižším zavesením a zníženou strechou pri zachovaní priestranného interiéru. To výrazne zlepšuje aerodynamiku vozidla. Krátka kapota umožňuje predĺženie kabíny a elegantnejšiu líniu karosérie.

Zdroj: TS Renault
Zdroj: TS Renault

Nová platforma tiež poskytuje dynamickejšiu jazdu vďaka optimálnemu dizajnu podvozku a karosérie, podmienenému požiadavkami elektrického vozidla. Umiestnenie batérií pod podlahu v zadnej časti vozidla znižuje ťažisko.

Zdroj: TS Renault
Zdroj: TS Renault

Mnoho dizajnových možností

Platforma tiež vytvára nové možnosti pre usporiadanie interiéru a reguláciu jeho veľkosti. Elektrický motor je menší ako motor s vnútorným spaľovaním a umožňuje navrhnúť tenšiu a posunutú palubnú dosku. Týmto spôsobom je na zadných sedadlách viac miesta pre cestujúcich a na odkladanie. Nie je tu žiadny tunel na prevodovku – ploché poschodie poskytuje viac priestoru. Táto platforma umožňuje navrhnúť auto s kapacitou Talismanu a veľkosťou Meganu.

Zdroj: TS Renault
Zdroj: TS Renault

Modularita platformy CMF-EV umožňuje inštaláciu jedného alebo dvoch elektrických motorov, a teda výrobu automobilov s pohonom dvoch alebo štyroch kolies. Platforma bola okrem toho skonštruovaná tak, aby bolo možné zaviesť systémy umožňujúce autonómne riadenie 4. úrovne.

NEPREHLIADNITE: