Nový Mercedes-Benz triedy E sa poodhaľuje ako digitálny festival

362
Zdroj: Mercedes-Benz

S viac ako 14 miliónmi dodaných vozidiel od roku 1946 je Mercedes-Benz Triedy E najpredávanejším modelovým radom v histórii značky. Posledná generácia zaznamenala 1 milión predaných kusov, no je čas na krok vpred.

Sedan a kombi novej generácie Mercedes-Benz Triedy E prídu v lete 2020 k európskym zmluvným partnerom ako prví predstavitelia rozsiahlej modernizácie konštrukčného radu. Dlhá verzia sedanu (v Číne) či kupé a kabriolet budú nasledovať krátko potom.

Najdôležitejšie fakty:

Ďalšia generácia asistenčných jazdných systémov

Aktívny asistent udržiavania odstupu DISTRONIC s prispôsobením rýchlosti podľa trasy: pomocou informácií z LiveTraffic dokáže Trieda E rozpoznávať dopravné zápchy alebo zhustenú premávku a reagovať ešte skôr, ako zaznamená toto dopravné obmedzenie samotný vodič. Ak je takto rozpoznaná dopravná zápcha (a ak vodič aktívne nezvolí iné správanie), DISTRONIC preventívne zníži rýchlosť na cca 100 km/h.

Aktívny asistent jazdy v zápche dokáže v dopravnej zápche v prípade, že na ceste je viditeľné vodorovné značenie jazdných pruhov, vodiča do značnej miery a s vysokou spoľahlivosťou podporovať v udržiavaní v jazdnom pruhu a udržiavaní odstupu, a to až do rýchlosti približne 60 km/h.

Aktívny asistent riadenia dokáže pomôcť vodičovi na cestách s viacerými jazdnými pruhmi, a to aj pri vytváraní záchrannej uličky.
Aktívny asistent brzdenia s funkciou odbočovania – ak pri odbočovaní cez vozovku hrozí zrážka s protiidúcimi vozidlami, Trieda E dokáže zabrzdiť pri rýchlostiach typických pre odbočovanie.

Aktívny asistent sledovania mŕtveho uhla s výstrahou pri vystupovaní – táto funkcia dokáže znížiť riziko zrážky s účastníkmi cestnej premávky, ako sú napríklad cyklisti jazdiaci popri vozidle. Aktívny asistent sledovania mŕtveho uhla sleduje mŕtvy uhol aj počas státia vozidla a dokáže upozorniť vodiča pri otváraní dverí, ak rozpozná približujúce sa vozidlá, motorky alebo bicykle.
Parkovací balík v kombinácii s 360-stupňovou kamerou – parkovací balík, ktorý zahŕňa 360-stupňovú kameru s funkciou “bočný pohľad”, dovoľuje vodičovi mať prehľad o celom boku vozidla. Rozšírený pohľad zboku uľahčuje manévrovanie v blízkosti paralelných prekážok, ako napríklad pri obrubníkoch alebo vedľa garážovej steny.

Ešte komfortnejší interiér? Údajne to ide…

Nová generácia volantu s dotykovým ovládaním (ovládanie potiahnutím prsta po dotykovej ploche). Veľké obrazovky v sériovej výbave (2 x 10,25 palca), na ktorých beží systém MBUX o.i. s ovládaním hlasom „Hey Mercedes“ (Ahoj, Mercedes) a rozšírenou realitou (ďalšie informácie, ako napr. orientačné čísla, sa virtuálne zobrazia v obraze prostredia pred vozidlom na multimediálnom displeji, zobrazí sa aj svetlo na semafore).

Interiérový asistent (umožňuje intuitívnu obsluhu rozličných komfortných funkcií a funkcií MBUX rozpoznávaním pohybov).
Riadenie komfortu ENERGIZING s funkciou KOUČ ENERGIZING (individuálne fitness odporúčania založené na inteligentnom algoritme, integrácia prostredníctvom nositeľnej elektroniky).
Kinematika sedadla ENERGIZING a program Krátky spánok (v kombinácii so 48-voltovým systémom, resp. pri hybridných vozidlách dobíjateľných zo siete).

Ďalej môžeme očakávať funkciu indikátora kvality vzduchu (pre metropoly) či asistenta Mercedes me: Mercedes-Benz Urban Guard (všestranné monitorovanie zaparkovaného vozidla s nasledujúcimi funkciami):

  • Varovanie pri poškodeniach spôsobených kolíziou
  • Varovanie pred odtiahnutím vozidla
  • Varovanie pred krádežou
  • Funkcia sledovania pri krádeži
  • Možnosť deaktivácie kľúča od vozidla majiteľom vozidla prostredníctvom chytrého telefónu v prípade straty alebo krádeže kľúča

Očakávaná elektrifikácia

Trieda E sa predstaví v podobe hybridných vozidiel dobíjateľných zo siete, vrátane variantov 4MATIC a modelov kombi, ktorých základom budú nové radové motory. Plug-in hybridné modely budú prvýkrát k dispozícii na trhu v Spojených štátoch.