Nový Lexus NX je tu! Bude mať až 309 koní, vzadu sa inšpiruje Škodou

1558
Zdroj: Lexus

Lexus NX nebol zrovna najvýraznejším prvkom modelového line-upu japonskej automobilky, no určite sa stal jedným z najúspešnejších. Teraz prichádza na trh jeho druhé vydanie, ktoré pôvodnú filozofiu modelu posúva o stupeň vyššie – a už len s pomocou elektriny.

NX-ko je vozidlo celkom odolné voči kritike, no jeho najslabšie miesta dostali presne to, čo potrebovali.

Zdroj: Lexus
Zdroj: Lexus

Dotyk Česka

NX-ko sa posunulo v oblasti vzhľadu len evolučne. Príkladne evolučne – zostala na ňom totiž aj mnohými dizajnérmi kritizovaná, rozporuplná práca s plochami. Stále je tu známa gigantická mriežka chladiča, ale po novom ju lemujú prepracované svetlomety s LED technológiou.

Zdroj: Lexus
Zdroj: Lexus

LED by sme našli aj vzadu, kde si miesto vydupalo podobné “heckblendové” riešenie, aké je dnes moderné vo viacerých automobilkách. Prekvapuje však odvrhnutie loga automobilky, ktoré bolo nahradené nápisom “Lexus” štýlom nie nepodobným novým automobilom značky Škoda.

Zdroj: Lexus
Zdroj: Lexus

Nový infotainment

Vo vnútri sa nachádza prepracovaná technológia infotainmentu, ktorú spoločnosť nazýva Lexus Interface. Štandardne sa dodáva s 9,8-palcovou obrazovkou a 14-palcový displej bude k dispozícii na želanie. Pod ním sa nachádzajú fyzické ovládače na ovládanie rôznych prvkov, napríklad klimatizácie a hlasitosti zvuku. Medzi ďalšie technológie v kabíne patrí 7″ obrazovka s vysokým rozlíšením v združenom prístroji a voliteľný 10-palcový head-up displej.

Zdroj: Lexus
Zdroj: Lexus

Štandardom sú teraz vyhrievané predné sedadlá a k dispozícii je aj možnosť vyhrievania zadnej lavice. K dispozícii je panoramatické strešné okno s otvormi pre cestujúcich vpredu a vzadu a väčšie množstvo farebnej individualizácie interiéru, ktorý vie hrať aj výraznejšími farbami.

Zdroj: Lexus
Zdroj: Lexus

V Európe len hybridy

NX 250 (2,5-litrový atmosférický štvorvalec) a NX 350, ktorý je dodávaný s 2,4-litrovým preplňovaným štvorvalcom, starý kontinent nedostane. Iné je to s hybridmi, ktoré zastupuje motorizácia NX 350h s 2,5-litrovým štvorvalcom a elektromotorom na každej náprave. Má výkon 178 kW (242 koní) a na stovku sa vyšvihne za 7,7 sekundy.

Zdroj: Lexus
Zdroj: Lexus

Ako horúca novinka sa v NX predstavuje plug-in hybrid NX 450h +. Lexus ešte síce nevypustil do sveta všetky špecifikácie tejto jednotky, nie je však ťažké domyslieť si, že pôjde o rovnakú pohonnú jednotku, ktorú hostí plug-in hybridná Toyota RAV4 Prime s rovnakou platformou TNGA-K.

Malo by teda ísť o kombináciu 2,5-litrového štvorvalca a elektromotorov, ktorá stačí až na 309 koní výkonu, čiže 227 kilowattov. Stovku by 450h+ malo zvládnuť za približne 6 sekúnd, podstatnejšie je však použitie až 6,6 kWh príplatkovej nabíjačky a pre plug-in hybrid nezvyčajné zachovanie dôstojného objemu palivovej nádrže 55 litrov. Vyskúšať si ho budete môcť až ku koncu roka 2021, dovtedy nás bude Lexus držať v napätí (chápete ten dvojzmysel, že?).