Nový FIAT Panda Cross je krpec do terénu ako stvorený

1025

FIAT nám už predviedol malú ochutnávku vo forme Panda 4×4. Nikto však vtedy netušil, či sa FIAT k ponuke malých SUV vráti. Odpoveďou  je nová Panda Cross.

Zo svojou dĺžkou 3,7 m a rovnakou šírkou a výškou 1,66 m pôsobí skromne. Netreba však dať iba na prvý dojem. Vozidlu totiž výdatne pomáha elektronika. Spoločne zahŕňa kombináciu systémov ELD (Electronic Locking Differential), HDC (Hill Descent Control) a stály pohon všetkých kolies Torque on demand. Vďaka elektronike si vie Panda Cross poradiť aj s ťažším terénom.

V ponuke sú dva typy motorov. Prvý je benzínový preplňovaný Twin-Air dvojvalec s objemom 0,9 l a výkonom 66 kW (88 k). K dispozícii bude aj funkcia Eco obmedzujúca točivý moment pre zlepšenie spotreby. Druhou možnosťou je naftový motor MultiJet II s výkonom 59 kW (80 k). Benzínový motor dostane špecifickú šesťstupňovú prevodovku. Tá umožní zlepšiť terénne schopnosti Pandy Cross vďaka kratšej jednotke.

Elektronika je uspôsobená aj na jazdu v meste. Panda Cross disponuje systémom City Brake Control a podsystémami AEB, či Brake Assist. Divízia Mopar naďalej ponúkne viac ako 70 rôznych vylepšení pre vozidlo.

Stromy pravdepodobne nezdolá a určite nežerie eukalyptus. Treba však uznať, že pôsobí prirodzene a s terénom by nová Panda Cross nemala mať problém.