Citroën Berlingo: Rodinný pracant s praktickejšími riešeniami a väčším komfortom

474

Tretia generácia Citroënu Berlingo prinesie viac pohodlia pre cestujúcich, pričom zachováva pôvodné hodnoty praktickosti a všestrannosti.

Prvé Berlingo nám Citroën predstavil už v roku 1996 a šlo o prvého zástupcu segmentu LAV (leisure activity vehicle). Malá dodávka s piatimi miestami pre cestujúcich a veľkorysým batožinovým priestorom vyvolala veľký záujem. Z pôvodne pracovného vozidla sa za 22 rokov od uvedenia stal ideálny partner pre rodinu či aktívny životný štýl.

Po vzore Citroënu sa do tohto segmentu neskôr pridal aj Peugeot Partner, Fiat Dobló, Volkswagen Caddy či Dacia Dokker. O úspechu tohto segmentu svedčí aj fakt, že z modelu Berlingo sa predalo už viac než 1,7 milióna exemplárov. V tomto vzrastajúcom trende automobilka samozrejme pokračuje a už čoskoro nám v Ženeve predszaví nové Berlingo tretej generácie.

Dizajn

Nová predná maska vozidla dizajnovo nadviaže na konvenčných súrodencov a asi najviac sa priblíži modelu C3 Aircross. Čelné sklo je posunuté vpred, pričom celá predná časť je vyššia a kratšia. Podarilo sa to dosiahnuť využitím platformy EMP2, ktorá umožňuje kratší previs.

Silueta vozidla si zachováva najmä v zadnej časti typicky hranaté krivky. Za zmienku stoja aj prvky Airbump zakomponované v spodnej časti dverí. Nový Citroën Berlingo bude aj naďalej k dispozícii v dvoch variantoch: päťmiestnom M s dĺžkou 4,40 metra a sedemmiestnom XL s dĺžkou 4,75 metra.

Modernejší interiér

Citroën si pre model Berlingo pripravil úplne nový interiér. Prístrojová doska sa dizajnovo približuje bežným osobným autám. Vo vyšších výbavách dostaneme aj slušný 8-palcový displej infotainment systému s konektivitou Apple Car Play alebo Android Auto. Výrobca samozrejme vyzdvihuje praktickú stránku množstvom odkladacích schránok a úložných priestorov. Novinkou je vyklápací head-up displej a indukčné nabíjanie smartfónu.

Automobilka vybavila Berlingo aj armádou 19 asistenčných systémov vrátane elektronickej ručnej brzdy, adaptívneho tempomatu, parkovacej kamery, systému Grip Control s asistentom pri zjazde z kopca a kontrolou stability prívesu.

Osemstupňový automat

Po stránke pohonných jednotiek budú k dispozícii výkonné motory vrátane nového naftového motora BlueHDi 1.5, osemstupňovej automatickej prevodovky EAT8 ako aj motora PureTech 1.2.