Renault Trafic a Renault Master sú najpredávanejšími úžitkovými modelmi zoskupenia Groupe Renault. Nové modely boli prepracované z hľadiska dizajnu, kvality, majú nové motory a majú za cieľ splniť jednu požiadavku. Čo najviac pripomínať osobné autá, ich komfort či kvalitu spracovania.

Jedných z najúspešnejších dodávok na svete z produkcie 120-ročného hráča na poli úžitkových vozidiel  boli vyrobené a dodané milióny. Nie veľmi prekvapivo sa však výrobca pozrel aj na stránku ich reprezentatívnosti, či celkového komfortu. Do modelu Renault Trafic sa dostala po prvý krát dvojspojková prevodovka EDC a nový Renault Master poteší svojou civilizovanosťou.

Nové mravy

Jemnú úpravu prednej masky je vidno na výraznom a ostrom podpise LED diód denného svietenia a nových chrómových lištách na maske chladiča. Na zadných svetlách boli sekcie smeroviek presunuté o niečo vyššie oproti predchodcovi.

Interiérový dizajn sa v zásade nezmenil. Nový je len panel klimatizácie a obrazovka multimediálneho systému R-Link

Z hľadiska dizajnu interiéru sa neudiali žiadne zásadné zmeny. Pribudol novší systém Renault R-Link a taktiež nový panel vetrania a klimatizácie. V interiéri nájdete až 90 litrov odkladacieho priestoru a v úžitkových verziách je vám k dispozícii v nákladnej časti až 5-krát viac svetla.

Ako osobné auto

Malý 1,6-litrový naftový štvorvalec preplňovaný dvojicou turbodúchadiel ustúpil zásadne väčšiemu 2-litrovému motoru. Ten prišiel o jedno turbodúchadlo, no plní prísnu emisnú normu Euro 6d-Temp.

Dvojspojková prevodovka EDC sa dostala do modelu Trafic po prvý krát. V modeli Space Class ide o veľmi elegantné riešenie

Nový motor je o 6 kilogramov ťažší, no vďaka nižšiemu plniacemu tlaku nepotrebuje byť blok tak zosilnený, ako v prípade dvojnásobne preplňovaného agregátu. Pohonný systém s väčším motorom dokáže usporiť 0,6 litra na 100 km oproti predošlému riešeniu. Na prezentácii boli k dispozícii dve vyhotovenia 2-litrového naftového motora, konkrétne Energy dCi 145 a 170.

FOURGON – L1H1 – X-TRACK

V prípade dvoch najvyšších motorizácií, konkrétne tých, ktoré boli k dispozícii na prezentácii, je novinkou možnosť priplatenia za 6-stupňovú dvojspojkovú prevodovku EDC.

Jazdné dojmy

Dvojica turbodúchadiel ustúpila jednému, no s variabilnou geometriou lopatiek. Vďaka kombinácii tohto riešenia preplňovania a zvýšeného objemu majú motory lepšiu odozvu na plynový pedál a jeho krútiaci moment „nevädne“ vo vysokých otáčkach. Dvojspojková prevodovka EDC radí spoľahlivo, no fandí skôr pokojnejšej jazde.

Na stlačenie plynu reaguje pohotovo a nepotrebuje žiadny dynamický režim, či manuálne radenie. V osobnom prevedení Space Class L2H1 by sa mala stať štandardom, pre čo najväčšie pohodlie posádky. Manuálna prevodovka so šiestimi stupňami má spoločné korene so systémami z modelov Talisman alebo Espace, čiže pôsobí kvalitne, má presné dráhy a príjemne vyladenú spojku.

Nové jednotky sú kultivovanejšie a do kabíny posielajú menej vibrácií a hluku. Renault taktiež popracoval na znížení tolerancií v prípade interiérových a exteriérových panelov, čo značke zvyšuje pocit kvality z vozidla ako takého. Renault Trafic prichádza v 50 rôznych konfiguráciách, so sedením pre dvoch až deviatich pasažierov a s funkciou „Easy Entry“ pre pohodlnejšie nasadanie posádky na zadných sedadlách.

Renault Master – Kultivovanejší vedúci

Veľký Renault Master absolvoval exteriérové úpravy len na prednej maske. Výrazné denné LED svetlá v tvare písmena „C“ s radom chrómových líšt mu dodávajú hodnotnejší nádych a vyššia línia prednej kapoty budí robustný dojem.

Na druhej strane v interiéri je cítiť evidentný nárast kvality spracovania, s vyklápacím stolíkom pred sedadlom spolujazdca, 10,5-litrovou zásuvkou, indukčným nabíjaním smartfónu, dokovacou stanicou pre tablety či multimediálnymi systémami.

Úžitková kapacita modelu Master môže byť od 8 do 22 m3

Nový Master je ponúkaný v 350 verziách s pohonom prednej a zadnej nápravy, s maximálnym zaťažením od 2,8 po 4,5 ton a úžitkovou kapacitou od 8 po 22 m3.

Jazdné dojmy

Pod kapotou pracuje nová paleta motorov 2.3 dCi, ktorá je v každom z prevedení preplňovaná dvojicou turbodúchadiel. Výkon ponúkaných jednotiek začína pri 96 kW/130 konských silách a končí na hranici 132 kW/180 koní s krútiacim momentom 400 Nm od 1500 ot./min.

V zadnej časti sa po facelifte v zásade nič nezmenilo

Jednotky sú kultivované a vďaka novému katalyzátoru a alternátoru dokážu usporiť až 1 liter nafty na 100 km. Na prezentácii bol k dispozícii najsilnejší motor pod kapotou prevedenia Furgon L2H2 s pohonom predných kolies a verzia L3H2 s motorom Energy dCi 165 a pohonom zadnej nápravy.

Pomer strán obrazovky v hodnotách 4:3 pôsobí staromódne. Obraz síce nepatrí medzi najkvalitnejšie, no zobrazenie je verné

V prípade verzie Furgon ma prekvapilo digitálne spätné zrkadlo v podobe obrazovky s pomerom strán 4:3. Tento pomer mi príde dosť neprirodzený, no k rozmerom a potrebám vodiča tejto dodávky sa hodí prekvapivo dobre.

Bezemisná budúcnosť

Kúsok, ktorý nebol na prezentácii nesie meno Master Z.E., ktorý je poháňaný elektromotorom s výkonom 57 kW/78 koní a batériou s kapacitou 33 kWh. Jeho dojazd by mal vystačiť na 120 kilometrov v reálnych podmienkach.

Batéria s kapacitou 33 kWh umožňuje Masteru Z.E. dojazd 120 kilometrov a to v údajne reálnych podmienkach

Plné nabitie trvá šesť hodín z „WallBoxu“ s výkonom 7,4 kW a prúdom 32 Ampérov. Rovnakým motorom disponujú modely ZOE a Kangoo Z.E a má ísť o ideálne riešenie do mestských podmienok.